A TCR módosított az autók minimumtömegén, 20 kilogrammal csökkentette azt: így az alsó limit a szekvenciális váltóval felszerelt autók számára 1265 kg, a DSG-autók számára 1230 kg – utóbbiak azonban nem indulnak a világkupa állandó mezőnyében. Erre a minimumtömegre az április 7-8-i marokkói szezonnyitón minden autó 60 kg kompenzációs súlyt kap, melyet a WTCC-ből ismert módon változtatnak az eredmények tükrében.
Emellett azonban létezik a Balance of Performance (BoP), azaz teljesítménykiegyenlítés is, melynek lényege, hogy a TCR-modelleket azonos szintre hozza. A BoP korlátozásai nem csupán a WTCR-ben, hanem minden TCR-bajnokságban érvényesek. Ezeket a paramétereket a gyártók nem kapták meg a múlt heti barcelonai tesztig, ezért a megszokottnál is kevesebb kapaszkodót jelentett annak eredménye.
A teljesítménykiegyenlítést három módszerrel érik el: súlyozással, motorerő korlátozásával, valamint a hasmagasság szabályozásával. A BoP is módosul a szezon közben az eredmények tükrében. Első körben a Hyundai és a Volkswagen autója nem kap plusz súlyt, az Alfa Romeo, Honda és Peugeot 20 kg-mal könnyebb, SEAT (Cupra) 10 kg-mal könnyebb, az Audi 10 kg-mal nehezebb lesz.
Az Alfa és Peugeot 102,5 %-nyi motorerővel futhat, egyedül a Honda teljesítményét korlátozzák 97,5 %-ra. A hasmagasság minden autó esetében 80 mm lesz.
A WTCR autói és a teljesítménykiegyenlítés:
Modell |
Ballaszt (BoP) |
Motorerő |
Audi RS3 LMS |
+ 10 kg |
100 % |
Hyundai i30 TCR |
0 kg |
100 % |
Volkswagen Golf GTI TCR |
0 kg |
100 % |
Cupra TCR |
- 10 kg |
100 % |
Alfa Romeo Giulietta TCR |
- 20 kg |
102,5 % |
Honda Civic Type R FK8 TCR |
- 20 kg |
97,5 % |
Peugeot 308 TCR |
- 20 kg |
102,5 % |