A Barcelonában jelen levő Formula.hu-nak – a WTCR évindító médianapját szerdán, a kollektív tesztet csütörtökön tartották – Michelisz Norbert mondta el, hogy a teljesítmény-kiegyenlítés mértékét (amit ballasztokkal, motorerő és hasmagasság szabályozásával oldanak meg) még mindig nem hozták nyilvánosságra. A mezőny tehát egyrészt ezek nélkül körözött, másrészt senkinek sem volt érdekében kiugró időeredményt teljesíteni, nehogy emiatt döntsenek úgy az illetékesek, hogy a márka nagyobb ellensúlyozást érdemelne.
Alighanem ennek is köszönhető a 24 főt számláló – Rob Huff egyedüliként hiányzott – mezőny szokatlan sorrendje. A Campos SEAT pilótája, John Filippi 1:54,443-mal futotta a legjobb köridőt, több mint egy másodperccel a Comtoyou Audi két versenyzője, Aurelien Panis és Nathanael Berthon előtt. Filippi teljesítette a legtöbb kört is délután, 45-öt. Egy negyedik francia, Yann Ehrlacher követezett utánuk a Münnich Hondájával, majd a belga Frederic Vervisch zárt az ötödik helyen.
A jelentősebb ex-WTCC-s pilóták közül a legjobb a hetedik helyezett Mehdi Bennani lett VW Golffal, az igazán nagy nevek közül pedig Gabriele Tarquini kilencedik helyen zárt a Hyundaijal, márkatársa, Michelisz Norbert 1,7 másodperces lemaradással 14. pozíciót ért el. A Zengő Motorsport két egyelőre fehér festésű SEAT-jának pilótái, Nagy Norbert és Szabó Zsolt a 15. és 21. helyen végeztek.
A saját csapatában (YMR) szintén Hyundaijal versenyző Yvan Muller mindössze 20. helyen zárt, a WTCC világbajnoka, Thed Björk pedig utolsó lett délután, ami szintén arra utal, hogy nem teljesített igazi gyorskört. A svéd 2,6 másodperccel futott gyengébb kört Filippinél, azaz a 2. és 24. helyezett 1,6 másodpercen belül volt.
A csütörtöki barcelonai teszt délutáni eredménye: