A McLaren komolyan fontolóra vette, hogy 2027-től belép a WEC és IMSA Hypercar-kategóriájába. Zak Brown hangsúlyozta, hogy a döntés sürgető, mivel a sikeres induláshoz azonnali előkészületek szükségesek, és szerinte a sportautózás ideális platform a vállalat számára, de a lépés más projektjeiket veszélyeztetheti. Az F1-es program persze érinthetetlen.
Az endurance-versenyzés rajongói kitörő örömmel fogadhatták azokat a felvetéseket tavaly nyáron, hogy a McLaren néhány év múlva, valószínűleg 2027-ben visszatérne a szakág csúcskategóriájába, és Hypercarral próbálná meghódítani a WEC-t, illetve az IMSA sportautó-bajnokságot. Zak Brown vezérigazgató az AP Newsnak elárulta, hogy egy ideje már vizsgálják a sportautós szerepvállalásuk erősítését.
„Fantasztikusnak találom a szabályokat, melyeket a gyártók bizalma is megerősít. A sportautó-versenyzés ismét egyértelműen a motorsport egyik fő ága, és határozottan felkeltette a figyelmünket Ahhoz, hogy készen álljunk 2027-re, ami a legkorábbi belépési lehetőségünk, azonnal döntést kell hoznunk, és úgy fogalmaznék, hogy a dolgok nagyon kedvezően alakulnak.”
A hétvégén megrendezett daytonai 24 óráson a tengerentúli bajnokságot szervező IMSA elnöke, John Doonan is elhintette a McLaren lehetséges érkezését, hiszen mint mondta, „úgy tűnik, a papaya sereg azt tervezi, hogy csatlakozik hozzánk.”
Brown egyelőre nem erősítette meg, hogy mindkét sorozatban indulnának, úgy fogalmazott, hogy lépcsőzetesen érkeznének, azaz nem kizárt, hogy előbb csak az egyik, majd mindkét sorozatban feltűnhetnek a wokingiak autói. A vezérigazgató arra is rámutatott, hogy miért akar a wokingi cég a Brown csapata, a United Autosports számára gyártott LMGT3-as mellett a csúcskategóriában is feltűnni:
„Mindannyian úgy érezzük, hogy a sportautó-versenyzés egy olyan platform, mely a vállalatunk autóipari és motorsportos ágának is hasznos lehet. A sportautózás sokkal inkább a gyártóról szól, és mi a McLarennél úgy véljük, hogy ez egy nagyszerű terület, ahol együtt tudunk dolgozni.”
Ennek azonban meglehet az ára is, hiszen Brown azt is elárulta, hogy ez a lépés a versenyzési portfóliójuk felülvizsgálatával járhat, s míg az F1-es szereplés természetesen nincs veszélyben, a Formula–E- és az IndyCar-projekt jövője nincs kőbe vésve – különösen előbbié, hiszen az IndyCar kapcsán Brown nemrég azt mondta, hogy Észak-Amerika nagyon fontos piac a márka számára.
„Amikor egy új motorsport-ágazatba való belépésről döntünk, felülvizsgáljuk a meglévőket. A gyökereink egyértelműen az F1-ben vannak, mindig ott voltunk, így ez a program az első” – mondta, majd hozzátette: „De minden mást átnézünk majd.”