A versenyről szóló 24 órás élő szöveges közvetítésünk ide kattintva található.
Előző összefoglalónk idején, délelőtt tíz órakor ismét a safety car mögött körözgetett a mezőny Le Mans-ban, amikor pedig elengedték a mezőnyt, pillanatokon belül újabb baleset történt, miután a Whelen #311-ese ugyanott csúszott a falba, ahol a biztonsági autót kiváltó #27-es fejre állt, de szerencsére ezt a problémát sikerült megoldani újabb SC-fázis nélkül.
Cadillac #311 slams into the barrier and suffers huge damage.
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
You do NOT want to take your eyes off this race right now.
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu. #WEC #LeMans24 pic.twitter.com/MMNc5NCqPK
A kiállásokat illetően két autó eltérő ritmuson van a többiekhez képest, méghozzá két, a verseny elején szenvedő, de magát remekül előredolgozó egység: a #2-es Cadillac és a #7-es Toyota. Amikor épp a többieken a sor, a Cadillac rendszerint a mezőny élén halad, de még korainak tűnne elkezdeni számolgatni, kinek fog jó ritmusban kijönni a verseny vége, már csak azért is, mert hamarosan újabb eső érkezhet, ami minden felboríthat.
A #7-es autónak viszont nem sokkal a 20. óra vége előtt egy defekt borította fel a terveit, méghozzá rövid időn belül a második, ami egy extra kiállással hátrányba hozta őket a többiekhez képest. Amikor a Cadillac megejti aktuális kiállását, a #8-as Toyota, az #50-es Ferrari és a világbajnoki éllovas #6-os Porsche kerül jó helyzetbe a mezőny élén, összesen tehát négy gyártónak van esélye megnyerni a Le Mans-t három órával a leintés előtt.
Az élmezőnyből a 20. óra elején kiszállt az egy ideig vezető, majd büntetése után szépen visszazárkózó #83-as Ferrari: Ye Yifei autója füstbe borult a bokszban, s hamarosan egyértelmű lett, hogy nagy a baj, hiszen a kínai versenyző kiugrott az autóból, csak védőkesztyűben lehetett hozzányúlni, és a veszélyre figyelmeztető sárga-fekete szalaggal zárták el a garázst.
Az LMP2-ben sem dőlt el még a verseny, különösen szoros a 2-5. hely, ahol néhány perccel a 21. óra vége előtt 10 másodpercen belül haladt a címvédő Inter Europol, a verseny eleje óta remeklő Vector #10 és Cool #37, valamint a United #22. Ehhez képest az Idec #28 közel 20 másodperces előnye az élen már-már tetemesnek nevezhető.
A Unitedre rá is fér, hogy legalább egy egységük ott legyen az élmezőnyben, hiszen a GT-k között mindkét, egy időben a versenyt is vezető McLarenjüket elveszítették. A kategóriát a #91-es Manthey Porsche vezeti szoros versenyben a Le Mans egyetlen állva maradt BMW-je előtt, az 1-2 perces lemaradással érkező üldözőbolyban pedig ott van a háromból két Proton Ford, a két Lexus, valamint az Iron Dames.
A hivatalos kiesőszám jelenleg 14, benne 5 hypercarral, 3 LMP2-essel és 6 GT-vel, de rajtuk kívül a 14 és fél órája bokszban álló #20-as BMW-t és a nemrég betolt #83-as Ferrarit is jó eséllyel ide sorolhatjuk majd. Jelenleg tehát a 62-ből 46 autónak van esélye, hogy befejezze a Le Mans-t – de azt is tegyük hozzá, hogy a sokat szenvedett #77-es Proton Ford jó eséllyel nem fog bekerülni a végeredménybe csekély körszáma miatt.