A versenyről szóló 24 órás élő szöveges közvetítésünk ide kattintva található.
A verseny legintenzívebb esőzése miatti biztonsági autós fázis alatt kelt fel a nap Le Mans-ban, de reggel fél 8 körül végre megszűnt a csapadék-utánpótlás, így negyed 9 körül, nagyjából négy és fél órás SC-körözés után végre újraindulhatott a futam Le Mans-ban. Összesen tizenegyen voltak körön belül a Hypercar-kategóriában – beleértve a #7-es Toyotát, amelynek azonnal bokszba kellett látogatnia, mivel az ablaktörlő hibája miatt Nyck de Vries nem látott semmit.
A 18. órára fordulva aztán annyira felszáradt az aszfalt, hogy elérkezett az idő a slick abroncsok használatára. A #7-es Toyota nyitotta a sort, amely ezzel a húzással visszazárkózott a közvetlen élbolyra. Amelyben a fordulatot az hozta el, hogy a #4-es Porsche még a hideg slick gumikon belecsúszott a falba, az emiatt életbe lépő lassú zónát kihasználva pedig a #6-os testvérautó átvette a vezetést Laurens Vanthoorral az addig élen álló Ryo Hirakawától és a #8-as Toyotától.
A #6-os Porsche és a két Toyota mellett körön belül van még a #2-es Cadillac, az #5-ös Porsche, mindhárom Ferrari – akik közül ismét a korábban büntetett #83-as privát AF Corse-autó áll legjobban –, valamint a két JOTA Porsche és a #3-as Cadillac is. Az #51-esnek és a #3-asnak egyébként egy áthajtásos büntetést is le kellett töltenie egy éjszakai teljes pályás sárga zászlós kihágás miatt
Crash for #27 Heart of Racing!!! Driver is out of the car.
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu. #WEC #LeMans24 pic.twitter.com/zwjV2fUOaJ
A táv harmadik negyede egyébként újabb biztonsági autós fázissal ért véget, Daniel Mancinelli ugyanis csúnyán összetörte és fejre tette a #27-es Heart of Racing Team Aston Martinját, amely dobogós helyen haladt az LMGT3-asok között. És ha már rátértünk erre a kategóriára, hasonlóan nagy dráma volt, hogy a sokáig vezető vb-éllovas #92-es Manthey Porsche műszaki hiba miatt kényszerült a garázsba hosszú perceken át.
A GT-seknél így a kora este még vétlenül ütközésbe keveredő hölgycsapat, az Iron Dames vezeti a géposztályt, de az SC miatt szoros a küzdelem az #59-es United Autosports McLarennel, a #87-es Lexusszal és a #91-es Manthey Porschével. Ami pedig az LMP2-es géposztályt illeti: ott továbbra is őrzi a vezetést a #183-as AF Corse a #22-es United és a #10-es Vector Sport előtt.