Az F1-es szezonnyitó helyszínétől bő 100 kilométerre, Katarban rendezik az endurance-világbajnokság 2024-es idényének első hétvégéjét, s akárcsak a száguldó cirkuszban, itt is pénteken rendezték meg a kvalifikációt.
A két kategória, a Hypercar és az LMGT3 időmérőjét természetesen külön rendezték meg annak érdekében, hogy ne a szériában elkerülhetetlen feltartások döntsék el a rajtsorrendet, így először a GT-k, majd a „nagyok” küzdöttek meg azért, hogy bekerüljenek a 10-10 autót felvonultató hyperpole-ba.
Az időrendet kicsit felborítva kezdjük a hypercarok kvalifikációjával, melynek legkellemetlenebb meglepetését a #8-as Toyota szolgáltatta: a világbajnoki címvédő egység ugyan csak néhány századdal, de lemaradt a top10-ről, azaz véget ért számukra az időmérő.
Rajtuk kívül a #83-as Ferrari (Kubicáék autója, a volánnál Ye volt az időmérőn), a Proton Porsche, a két Alpine, a két BMW, valamint az egy szem Lamborggini és Isotta Fraschini esett ki. A Porsche ötből négy autóval került be a hyperpole-ba, és kellemes meglepetést szolgáltatott a Peugeot azzal, hogy mindkét autójuk az első hatban zárt.
A hyperpole érdemi része két és fél perccel a vége előtt kezdődött, ekkor kezdtek 1:39-es köröket dobálni a legjobbak, a hajrá előtt a Jota #12-ese két ezreddel előzte De Vries Toyotáját. Végül nem ők, hanem egy másik Porsche szerezte meg a rajtelsőséget Matt Campbell-lel az #5-ös gyári autó volánjánál, míg De Vries behozta a második helyre a #7-es Toyotát a #12-es Jota előtt.
A kilenc GT-gyártó közül heten kvalifikálták magukat a hyperpole-ba legalább egy autóval, egyedül a Ford és a Lexus számára ért véget az időmérő, míg az Aston Martin, a McLaren és a Ferrari két egysége is a top10-be került, akárcsak az Iron Dames, a tavaly az utolsó LMGTE szezonban sikert sikerre halmozó női egység.
A hyperpole-ban a tavaly bajnoki címet szerző Corvette zárt az élen, azaz a TF Sport ünnepelhetett rajtelsőséget Tom van Rompuy 1:54,372-es körének köszönhetően, méghozzá meglehetősen magabiztosan, hiszen bő nyolc tizedet adtak az őket üldöző hármasnak, az egymástól mindössze 5 ezreden belül záró Manthey Porsche #92, AF Corse Ferrari #54, D’Station Aston #777 triónak.
A WEC 2024-es szezonjáról beszélgettünk Pitwall Talk című műsorunk első adásában:
A hyperpole végeredménye
Hypercar |
|||||
# |
Csapat |
Autó |
Idő |
Hátrány |
|
1. |
5 |
PORSCHE PENSKE |
Porsche 963 |
1:39,347 |
- |
2. |
7 |
TOYOTA GAZOO RACING |
Toyota GR010 |
1:39,511 |
+0,164 |
3. |
12 |
HERTZ TEAM JOTA |
Porsche 963 |
1:39,622 |
+0,275 |
4. |
50 |
FERRARI AF CORSE |
Ferrari 499P |
1:39,976 |
+0,629 |
5. |
6 |
PORSCHE PENSKE |
Porsche 963 |
1:39,981 |
+0,634 |
6. |
93 |
PEUGEOT TOTALENERGIES |
Peugeot 9X8 |
1:40,067 |
+0,720 |
7. |
2 |
CADILLAC RACING |
Cadillac V-Series.R |
1:40,103 |
+0,756 |
8. |
51 |
FERRARI AF CORSE |
Ferrari 499P |
1:40,224 |
+0,877 |
9. |
38 |
HERTZ TEAM JOTA |
Porsche 963 |
1:40,362 |
+1,015 |
10. |
94 |
PEUGEOT TOTALENERGIES |
Peugeot 9X8 |
1:40,504 |
+1,157 |
LMGT3 |
|||||
# |
Csapat |
Autó |
Idő |
Hátrány |
|
1. |
81 |
TF SPORT |
Corvette Z06 LMGT3.R |
1:54,372 |
- |
2. |
92 |
MANTHEY PURERXCING |
Porsche 911 GT3 R LMGT3 |
1:55,179 |
+0,807 |
3. |
54 |
VISTA AF CORSE |
Ferrari 296 LMGT3 |
1:55,182 |
+0,810 |
4. |
777 |
D'STATION RACING |
Aston Martin Vantage AMR |
1:55,184 |
+0,812 |
5. |
27 |
HEART OF RACING TEAM |
Aston Martin Vantage AMR |
1:55,320 |
+0,948 |
6. |
85 |
IRON DAMES |
Lamborghini Huracan LMGT3 |
1:55,340 |
+0,968 |
7. |
59 |
UNITED AUTOSPORTS |
McLaren 720S LMGT3 Evo |
1:55,524 |
+1,152 |
8. |
95 |
UNITED AUTOSPORTS |
McLaren 720S LMGT3 Evo |
1:55,836 |
+1,464 |
9. |
46 |
TEAM WRT |
BMW M4 LMGT3 |
1:56,028 |
+1,656 |
10. |
55 |
VISTA AF CORSE |
Ferrari 296 LMGT3 |
1:56,596 |
+2,224 |