DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

WEC: Porsche a pole-ban De Vries előtt

Az egyik Toyota a legjobb tízbe se került be, a másikat viszont a második helyre repítette Nyck de Vries – pole-ban az #5-ös Penske Porsche, a GT-k közt egy Corvette indul az élről.

Az F1-es szezonnyitó helyszínétől bő 100 kilométerre, Katarban rendezik az endurance-világbajnokság 2024-es idényének első hétvégéjét, s akárcsak a száguldó cirkuszban, itt is pénteken rendezték meg a kvalifikációt.

ferrari-83-katar



A két kategória, a Hypercar és az LMGT3 időmérőjét természetesen külön rendezték meg annak érdekében, hogy ne a szériában elkerülhetetlen feltartások döntsék el a rajtsorrendet, így először a GT-k, majd a „nagyok” küzdöttek meg azért, hogy bekerüljenek a 10-10 autót felvonultató hyperpole-ba.

Az időrendet kicsit felborítva kezdjük a hypercarok kvalifikációjával, melynek legkellemetlenebb meglepetését a #8-as Toyota szolgáltatta: a világbajnoki címvédő egység ugyan csak néhány századdal, de lemaradt a top10-ről, azaz véget ért számukra az időmérő.

toyota-katar

Rajtuk kívül a #83-as Ferrari (Kubicáék autója, a volánnál Ye volt az időmérőn), a Proton Porsche, a két Alpine, a két BMW, valamint az egy szem Lamborggini és Isotta Fraschini esett ki. A Porsche ötből négy autóval került be a hyperpole-ba, és kellemes meglepetést szolgáltatott a Peugeot azzal, hogy mindkét autójuk az első hatban zárt.

A hyperpole érdemi része két és fél perccel a vége előtt kezdődött, ekkor kezdtek 1:39-es köröket dobálni a legjobbak, a hajrá előtt a Jota #12-ese két ezreddel előzte De Vries Toyotáját. Végül nem ők, hanem egy másik Porsche szerezte meg a rajtelsőséget Matt Campbell-lel az #5-ös gyári autó volánjánál, míg De Vries behozta a második helyre a #7-es Toyotát a #12-es Jota előtt.

campbell-porsche-katar

A kilenc GT-gyártó közül heten kvalifikálták magukat a hyperpole-ba legalább egy autóval, egyedül a Ford és a Lexus számára ért véget az időmérő, míg az Aston Martin, a McLaren és a Ferrari két egysége is a top10-be került, akárcsak az Iron Dames, a tavaly az utolsó LMGTE szezonban sikert sikerre halmozó női egység.

A hyperpole-ban a tavaly bajnoki címet szerző Corvette zárt az élen, azaz a TF Sport ünnepelhetett rajtelsőséget Tom van Rompuy 1:54,372-es körének köszönhetően, méghozzá meglehetősen magabiztosan, hiszen bő nyolc tizedet adtak az őket üldöző hármasnak, az egymástól mindössze 5 ezreden belül záró Manthey Porsche #92, AF Corse Ferrari #54, D’Station Aston #777 triónak.

A WEC 2024-es szezonjáról beszélgettünk Pitwall Talk című műsorunk első adásában:



A hyperpole végeredménye

Hypercar

 

#

Csapat

Autó

Idő

Hátrány

1.

5

PORSCHE PENSKE

Porsche 963

1:39,347

-

2.

7

TOYOTA GAZOO RACING

Toyota GR010

1:39,511

+0,164

3.

12

HERTZ TEAM JOTA

Porsche 963

1:39,622

+0,275

4.

50

FERRARI AF CORSE

Ferrari 499P

1:39,976

+0,629

5.

6

PORSCHE PENSKE

Porsche 963

1:39,981

+0,634

6.

93

PEUGEOT TOTALENERGIES

Peugeot 9X8

1:40,067

+0,720

7.

2

CADILLAC RACING

Cadillac V-Series.R

1:40,103

+0,756

8.

51

FERRARI AF CORSE

Ferrari 499P

1:40,224

+0,877

9.

38

HERTZ TEAM JOTA

Porsche 963

1:40,362

+1,015

10.

94

PEUGEOT TOTALENERGIES

Peugeot 9X8

1:40,504

+1,157

LMGT3

 

#

Csapat

Autó

Idő

Hátrány

1.

81

TF SPORT

Corvette Z06 LMGT3.R

1:54,372

-

2.

92

MANTHEY PURERXCING

Porsche 911 GT3 R LMGT3

1:55,179

+0,807

3.

54

VISTA AF CORSE

Ferrari 296 LMGT3

1:55,182

+0,810

4.

777

D'STATION RACING

Aston Martin Vantage AMR

1:55,184

+0,812

5.

27

HEART OF RACING TEAM

Aston Martin Vantage AMR

1:55,320

+0,948

6.

85

IRON DAMES

Lamborghini Huracan LMGT3

1:55,340

+0,968

7.

59

UNITED AUTOSPORTS

McLaren 720S LMGT3 Evo

1:55,524

+1,152

8.

95

UNITED AUTOSPORTS

McLaren 720S LMGT3 Evo

1:55,836

+1,464

9.

46

TEAM WRT

BMW M4 LMGT3

1:56,028

+1,656

10.

55

VISTA AF CORSE

Ferrari 296 LMGT3

1:56,596

+2,224

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: