A nedvesen induló, de felszáradó, slick gumikra alkalmas időmérőn a Hypercar kategóriában nem láttunk igazán izgalmas csatát: a hazai közönség előtt versenyző Toyoták elvitték az első két helyet, bár igazán csak a #7-es autó tudott kiemelkedni a mezőnyből.
Kamui Kobayashi 1:27,794-es idővel szerezte meg a japánok pole-ját, bő hat tizedmásodpercet adott a #8-as testvérautót vezető Brendon Hartley-nak, aki később tudott csak gyorskört futni.
A második sort a Porsche sajátította ki, a #6-ost vezető Kevin Estre és az #5-össel köröző Mikkel Jensen is kilenc tizedet kapott Kobayashitól, majd jött a #2-es Cadillac Alex Lynnel még mindig egy másodpercen belüli lemaradással.
Nem produkált jó időmérőt a Ferrari és a Peugeot, mindkét csapat a körülményekkel állt hadilábon: a kvalifikáció elején nem tudták még jól megmelegíteni a gumikat, aztán a cserék után már nem tudtak igazán jó kört futni, mert közben ismét nekieredt az eső, és az utolsó szektorban nem lehetett tartani a korábban produkált körök részidejét.
Az #51-es és #50-es Ferrari (Nielsen és Calado) így a hatodik–hetedik helyet hozta el, majd jött a Jota Porsche és a Proton Porsche, a két Peugeot pedig csak a 10–11. pozícióból rajtolhat, és a 12 Hypercar közül egyedül a Vanwallt előzték meg.
A Hypercar időmérőjének végeredménye:
1. | #7 Toyota | Kamui Kobayashi | 1:27,794 |
2. | #8 Toyota | Brendon Hartley | +0,624 |
3. | #6 Porsche Penske | Kevin Estre | +0,893 |
4. | #5 Porsche Penske | Frédéric Makowiecki | +0,923 |
5. | #2 Cadillac | Alex Lynn | +0,976 |
6. | #51 Ferrari | James Calado | +1,197 |
7. | #50 Ferrari | Nickls Nielsen | +1,269 |
8. | #38 Jota Porsche | Antonio Felix da Costa | +1,317 |
9. | #99 Proton Porsche | Gianmaria Bruni | +1,544 |
10. | #93 Peugeot | Mikkel Jensen | +2,104 |
11. | #94 Peugeot | Loic Duval | +4,028 |
12. | #4 Vanwall | Esteban Guerrieri | +4,405 |
LMP2 és GTE
Az LMP2-ben a United Autosports #22-ese szerezte meg a pole-t Philip Hansonnal (aki az első WEC-pole-ját szerezte és nagy reménységnek tartják a csapatnál), 91 ezredet kapott csak a Team WRT #41-ese és Louis Delétraz, a harmadik helyre pedig szűk három tizedmásodperces hátránnyal a United másik, #23-as autója jött be Oliver Jarvis kezei között – majd jött a Jota és Pietro Fittipaldi, a top ötöt pedig az Inter Europol és Albert Costa zárta.
A GT-autóknál egy izgalmas, fordulatos időmérő végén a #33-as Corvette Racing és Ben Keating szerezte meg a pole-pozíciót 1:38,338-as idővel úgy, hogy csak 35 ezreddel előzte meg az Iron Dames Porschéját és Sarah Bovyt, míg a DStation Racing Aston Martinja már fél másodperces lemaradással jött be harmadiknak – Ferrarit nem láttunk az első négy helyen.