DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WEC

LM24 20. óra: Még mindig nem dőlt el semmi

Négy órával a leintés előtt néhány másodperc csak a különbség a Ferrari és a Toyota között – Kubica megpróbálhatja újra, ami tavalyelőtt majdnem sikerült, három hölgy vezet a GT-k között!

A centenáriumi Le Mans ötödik hatoda a Porsche LMDh-különítményének sokadik viszontagságával kezdődött: a sok problémával küzdő #6-os látogatta meg a kavicságyat, de nem ez volt az egyetlen hiba a reggeli órákban. Falazott a Glickenhausszal Oliver Pla, a tegnap este még az élen is álló Jota Porschét Ye Yifei után Da Costa is összetörte, a 20. órában pedig Michael Fassbender törte össze a #911-es rajtszámú 911-est.

Persze a legérdekesebb történést nem ezek az esetek, és az általuk kiváltott egészpályás sárgák és lassú zónák jelentették, hanem az élen zajló csata, mely ha semmi váratlan nem történik (és itt aztán mindig történhet olyasmi), akkor kétszereplősre szűkült. Az #51-es Ferrari erősebbnek tűnik az egyetlen állva maradt Toyotánál, de a japánok az egyik kiállásnál jelentősen közelebb kerültek, ugyanis elektronikai probléma miatt teljes újraindításra volt szükség Pier Guidi autóján – az olasz viszont nem sokkal később levadászta Buemit. A két autót jelenleg Calado és Hartley vezeti.

ferrari-hyper



A két éllovas mögött a Cadillacek jönnek, az ötödik helyen pedig három kör hátrányban érkezik az a #93-as Peugeot, amely ennek a hátránynak a jelentős részét Vergne tegnapi ártalmatlannak tűnő megpördülése miatt szedte össze – enélkül dobogóért küzdhetne az autó. Az egyetlen zavartalanul haladó Porsche a 6. helyen áll Dane Cameronnal, míg az #5-ös autót az #50-es Ferrari és a két Glickenhaus követi jelenleg.

Az LMP2-nek is két kiemelkedő esélyese maradt: a lengyel Inter Europol #34-ese jelenleg 20 másodperc körüli előnnyel vezet a #41-es Team WRT előtt – ez az autó tavalyelőtt az utolsó körben bukta el technikai hiba miatt a kategóriát, s akárcsak akkor, most is Robert Kubica az egyik versenyzőjük, aki nem mellesleg a géposztály leggyorsabb körét is megfutotta. Jelenleg a GTE-mezőnyben láthatjuk a legnagyobb különbséget az élen, hiszen az Iron Dames #85-öse, azaz a három hölgyversenyző autója háromperces előnnyel vezet két visszakapaszkodó egység, az ománi TF Aston és a #33-as Corvette előtt.

A Le Mans-i 24 órásról a teljes verseny alatt folyamatosan frissülő szöveges közvetítés formájában tudósítunk, amely IDE KATTINTVA érhető el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: