DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
WEC

LM24 8. óra: Mozgalmas koraéjjel

Több biztonsági autós szakasz és néhány komolyabb dráma is színezte az idei Le Mans második négyórás szakaszát, de a Toyota egyelőre megingathatatlanul száguld a kettős győzelem felé.

A 24 órán át tartó élő szöveges közvetítésünk a Le Mans legfontosabb eseményeivel ITT érhető el.

A váratlan pillanatokban meg-meginduló enyhe eső néhány egészen váratlan pillanatot is eredményezett a Le Mans-i 24 órás verseny késő esti, illetve kora éjszakai óráiban. Ez azonban nem zavarta meg a Toyotákat, átlagosan 80-90 másodperc különbséggel halad a győzelem felé a két autó #7, #8 sorrendben, jelenleg Pechito López és Kazuki Nakajima ül a két GR010-esben. A harmadik helyen viszont immár nem az Alpine áll, hanem a verseny elején balesetező Glickenhaus #708, Vaxiviére ugyanis jó pár percet ott hagyott a kavicságyban, miután megcsúszott az egyik sikán előtti féktávon.

08-porsche



Az LMP2-ben több baleset is átírta az élmezőny alakulását: a remekül álló #23-as Unitedet a kontrollt vesztő testvérautó ütötte ki Manuel Maldonadóval a volánnál, míg a még ennél is jobban álló G-Drive #26-ossal az ifjú Colapinto hibázott egy sárga zászlós szakasznál, s ezzel ki is ütötte a versenyből az #1-es rajtszámú hölgyautót. E kaotikus jelenetek után jött az egyik safety car-szakasz, de egy amatőr kategóriás GT-autókat érintő dupla defekt után is pályára kellett küldeni a biztonsági autókat. Az LMP2-es kategória első két helyén most a belga WRT-csapat két egysége áll, az egyikben Robin Frijns, a másikban Robert Kubica a legismertebb név – de bőven lőtávolban van még Panisék #65-öse és a három United-autó közül a legsimább versenyt futó #22-es is.

A GTE Próban jelenleg az #51-es Ferrari és a #63-as Corvette vív a győzelemért, miután az egyik safety car-fázis kissé szétszedte az élmezőnyt, de a másik Ferrari és a #91-es Porsche hátránya se komoly, legalábbis Le Mans-i viszonylatban. Az amatőr mezőny élén két Ferrari áll AF Corse #83, Iron Lynx #80 sorrendben, míg a korábban defektet kapó Felipe Fraga a harmadik helyen száguld a TF Sport #33-as Aston Martinjával.

A versenyt megkezdő 61 autóból 56 van még versenyben van, de ebben a pillanatban pályára kellett küldeni a biztonsági autókat a G-Drive #25 balesete miatt, szóval valószínűleg csak 55 ez a szám reálisan nézve. 16 óra van hátra a 2021-es Le Mans-i 24 órásból.

A 24 órán át tartó élő szöveges közvetítésünk a Le Mans legfontosabb eseményeivel ITT érhető el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: