A gyártó több koncepciórajzot közzétett a leendő versenygépről, annak ellenére, hogy egyelőre számos alapvető technikai részlet eldöntetlen. Ezek közé tartozik, melyik karosszériát használják a négy elérhető gyártó közül (Oreca, Ligier, Dallara és Multimatic), valamint milyen motor kerüljön a versenygépbe. Az sem dőlt el, milyen státuszban versenyez a Porsche a WEC-ben és IMSA-ban: gyártóként, ügyfélcsapatokat kiszolgálva vagy mindkét formában.
„A hármasságot akarjuk képviselni csúcstechnológiájú utcai autóink fejlesztésében és a motorsportban is” – beszélt Michael Steiner, a Porsche autósportért felelős igazgatótanácsi tagja a hibrid technológiáról. „A teljesen elektromos technológiával a Formula-E-ben versenyzünk gyári kapacitásban, a szívünkhöz közel álló belsőégésű motorral pedig a GT-ben. Az LMDh osztály a kettő közti űrt fogja betölteni.”
A Porsche a Le Mans-i 24 órás verseny történetének legsikeresebb márkája, 19 futamgyőzelemmel. Az utolsót 2017-ben szerezte a gyártó, ekkor szerepelt utoljára az egynaposon és WEC-ben – ahol világbajnok lett – az LMP1 kategóriában.
A 2023-as szezonra így már négy gyártó elkötelezte magát a 24 órás mellett: a Porsche és a szintén VW konszernhez tartozó Audi az LMDh-ban, valamint a Toyota és Peugeot a Hypercar osztályban.