DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Tereprali

Audi: Formula-E helyett Dakar és Le Mans

Átalakítja a közeljövőben a motorsportos programját a négykarikás márka: a 2021-es évad végén távozik gyári szinten a Formula-E-ből, viszont elindulnak a Dakar ralin és LMDh-projektet is indítanak.

Hétfő délután komoly bejelentést tett az Audi a motorsportos szerepvállalását illetően. Ennek egyik legérdekesebb és legfontosabb eleme, hogy 2022-ben első alkalommal rajthoz állnak a Dakar ralin. Méghozzá saját bevallásuk szerint egy innovatív prototípussal neveznek be a legendás terepraliversenyre, amelyben elektromos hajtásláncot találhatunk majd nagyfeszültségű akkumulátorral és magas hatékonyságú energia-átalakítóval.

audi-dakar-teaser



Ha pedig mindez nem lenne elég, az Audi LMDh-projekten is dolgozik: a sportautózás egyik legújabb csúcskategóriájában szereplő versenygépek közös platformot jelentenek majd az Endurance-világbajnokságon és amerikai IMSA-ban szereplők számára, így a német márka célja is többek között az, hogy ezzel rajthoz álljanak a Le Mans-i és a Daytonai 24 órás viadalokon is. A WEC-ből egyébként 2016 végén szálltak ki, ha pedig visszatérnek, újra megmérkőzhetnek egykori LMP1-es riválisaikkal, a Toyotával és a Peugeot-val, amelyek egyaránt az LMDh mellett, azzal egy szinten futtatni tervezett hiperautós géposztályban terveznek gépet indítani.

Viszont a két új projekt áldozattal is jár: az Audi azt is bejelentette, hogy a következő, 2021-es idény végén gyári szinten távozik a Formula-E-ből. A négykarikás márka az elektromos széria 2014-es indulása óta jelen volt a bajnokságban, 2017 óta pedig immár gyári csapatként indulnak. Az indoklás szerint a Formula-E már elérte a célját azzal, hogy felhívta a világ figyelmét az elektromos irányra való váltással, viszont a gyári kiszállás ellenére nem kizárt, hogy a hajtásláncukat ezt követően is használhatják majd ügyfélcsapatok. Érdekesség, hogy az Audi nemrég még a DTM-ből szállt volna ki a Formula-E-re való koncentrálás okán – igaz, a Német Túraautó-bajnokság radikális megújulása után végül mégis maradnak a szériában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: