Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 28. szerda
Túraautó

GT-autókkal újul és menekül meg a DTM

Fennmarad, de átpozícionálja magát a Német Túraautó-bajnokság, amelynek Gerhard Berger által bejelentett új, GT-autókra és privát csapatokra épülú szabályait az Audi és a BMW is támogatja.

Komoly kétségek övezték a DTM jövőjét az elmúlt hónapokban azóta, hogy az Audi tavasszal bejelentette, hogy távozik a sorozatból, így a BMW maradt volna az egyetlen gyártó a szériában. A Német Túraautó-bajnokság rajongói ugyanakkor ma végre fellélegezhetnek, hiszen bejelentették, hogy megmenekül a sorozat – igaz, több szempontból is átalakul.

dtm-nurb-1



2021-től ugyanis GT-autók fognak versenyezni a bajnokságban – jóllehet, ezek pontos specifikációját nem részletezték. Az is fontos különbség, hogy gyári helyett privát csapatok fognak szerepelni a DTM-ben.

A legjobb hír ugyanakkor az, hogy mind a BMW, mind az Audi elfogadta Gerhard Berger jövőt érintő elképzeléseit. Apropó Berger: azt is bejelentették, hogy az említett két gyártó kilép a DTM-et eddig irányító ITR-ből, s a sorozat gazdasági irányítását mostantól kizárólag a BMS és maga Berger fogja végezni.

Az ex-F1-es osztrák elmondta: „Az elmúlt napokban igen konstruktív beszélgetéseket folytattam az Audival és a BMW-vel, akik lehetővé tették, hogy teljes felelősséget vállaljak a sorozatért, amelyben elsődlegesen GT-autók fognak versenyezni. Az Audi és a BMW támogatása roppant fontos volt számomra, ahogy az is, hogy ennek a két márkának a GT-modelljei itt versenyezzenek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?