A Hosszútávú Világbajnokság radikális teljesítménykiegyenlítése révén Kínához hasonlóan Bahreinben is kikapott a Toyota, az első két rajtkockát a Rebellion #1-es és a Ginetta (Team LNT) #5-ös számú autója szerezte meg, mögöttük a második sorban következett a két japán hibrid.
A sorrend egészen a rajtot követő pillanatokig maradt így a nyolcórás futamon: Bruno Senna és Charlie Robertson összeütköztek és megforogtak a 2-es kanyarban, Mike Conway pedig a negyedik helyről az élre ugrott. A #7-es TS050 innentől fogva végig vezette a versenyt, Conway, Kamui Kobayashi és José Maria Lopez egy kör fölénnyel nyertek a #8-as testvérautó, azaz Sebastien Buemi, Brendon Hartley és Kazuki Nakajima előtt, mikor a számláló már villanyfényben lejárt.
A Sanghajban nyerő #1-es Rebellion (Bruno Senna, Norman Nato, Gustavo Menezes) az ütközés után váltóproblémával a bokszba állt, így háromkörös hátrányban végül a dobogó legalsó fokán végzett. Így is jobban járt, mint a hétvége kezdetén esélyesnek tűnő Ginetta, amely célba sem ért.
Abszolút negyedik helyen első kategóriagyőzelmét szerezte az LMP2 legjobbja, a United Autosports (Paul di Resta, Phil Hanson, Filipe Albuquerque) a JOTA Sport és Jackie Chan DC Racing egysége előtt.
A Porschék negyedik órában történt kihullása után az Aston Martin és a Ferrari vívott nagy csatát a GT-mezőny élén. A britek #95-ös egysége (Marco Sorensen, Nicki Thiim) az utolsó bokszkiállás során előzte meg a #71-es AF Corsét. Miguel Molina és Davide Rigon végül egy stop-and-go büntetést is kaptak, amiért kipörögtek az autó kerekei az egyik bokszkiállás során. Ezzel elszálltak a győzelmi esélyek, de a második helyezést megtartották.
A bahreini 8 órás teljes végeredménye itt található.