A hosszútávú világbajnokság LMP1-es teljesítmény-kiegyenlítő rendszere összekuszálta az erőviszonyokat Sanghajban: az előző két hétvégén kettős győzelmet szerző Toyota elveszítette tetemes előnyét – körönként közel három (!) másodperccel lassították a hibrid versenygépet –, a Rebellion egyetlen autója, az #1-es számú, Bruno Senna, Gustavo Menezes és Norman Nato hármasával összeálló egység pedig az időmérőn és futamon is az élre került.
And now let's see what happened to the @RebellionRacing #1 at the start. #WEC #4HShanghai pic.twitter.com/GpGajPChyU
— WEC (@FIAWEC) November 10, 2019
Bár Nato pocsék rajtot vett, amely során több LMP2-es autó megelőzte, a négyórás verseny során a Rebellion visszakapaszkodott az élre. Az LNT két Ginettája és #7-es Toyota áthajtásos büntetést kapott, mivel még a rajtvonal előtt előzték meg Natót. A #8-as Toyotát Menezes erőből gyűrte le a második órában. A Rebellion így története második győzelmét szerezte, az elsőt a pályán, mivel 2018-ban Silverstone-ban a Toyoták kizárása után értékelték a csapatot az első helyen. A Toyotát élesben 2017 szeptembere óta győzték le először: akkor szerezte utolsó sikerét az adott év végén kiszálló Porsche.
A mezőny egyetlen gyári csapata a negyedik-ötödik rajthelyet végül a dobogó második és harmadik fokára tudta váltani: a #8-as autó (Buemi, Nakajima, Hartley) azonban egy percet, a #7-es (Conway, Kobayashi, Lopez) kört kapott a Rebelliontól. Az LMP2 értékelését a #38-as JOTA Sport, Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa és Roberto Gonzalez nyerte a Jackie Chan nevével fémjelzett #37-es testvérautó előtt.
A GTE Pro, melyet Silverstone-ban és Fujiban a Porsche nyert, a Ferrari első győzelmét, egyben dobogóját hozta az #51-es AF Corse, James Calado és Alessandro Pier Guidi révén, akik a vezető #95-ös Aston Martin defektje után örökölték meg a vezetést: a két gyári Porsche szerezte a második és harmadik helyet. A GTE Am osztályban a #90-es TF Sport pilótái, Charlie Eastwood, Jonathan Adam és Salih Yoluc zsinórban második győzelmüket ünnepelték.