2017-ben a Japán Nagydíjon járt úgy Sebastian Vettel, hogy már közvetlenül a rajt után érezte, hogy valami nem stimmel, a Ferrariból hiányzott az erő. Folyamatos visszaesés után néhány kört követően kénytelen is volt kiállni a versenyből, az utólagos vizsgálat pedig kiderítette, hogy egy néhány eurós műanyag cső törése okozta a kiesést.
Az idei Le Mans-i 24 órás küzdelmei az LMP1-ben nem hozták nagyon lázba a közönséget, mivel a két hibrid-Toyotának nem volt igazi ellenfele (bár a 7-es autó drámája azért így sem maradt el a hajrában, aminek köszönhetően Fernando Alonsóék egysége végül megkaparintotta zsinórban második győzelmét). Annál szorosabb és izgalmasabb volt a többi kategória.
Többesélyes, remek csata zajlott a GT Pro és GT Am versenyautók között is a győzelemért és jó ideig nyitott kérdés volt az LMP2-es kategória elsősége is. A G-Drive Racing előbb átvette a vezetést, majd egyre növelte előnyét fő riválisaival (leginkább a későbbi győztes Signatech Alpine Orecával) szemben.
Öt óra huszonnégy perccel a leintés előtt Roman Rusinov több, mint másfél perces előnnyel érkezett a tervszerű tankolásra (összesen a huszonnyolcadikra), az autó azonban nem volt hajlandó újra beindulni a bokszmunkák után. A 26-os rajtszámú G-Drive gépet be kellett tolni a garázsba és kijavítani az akkor még ismeretlen hibát.
Azóta kiderült, hogy a több, mint húsz perc időveszteséggel járó problémát egyetlen vezeték meghibásodása okozta, a javítás után az egység négy kör lemaradással érkezett vissza a pályára és végül csak a hatodik helyen végzett. A csapat másik pilótája, Jean-Eric Vergne nem éppen a szerencse fia, másodszor csúszott ki kezei közül a kategóriagyőzelem. Tavaly elsőként futottak célba, ám akkor egy illegális módon megpiszkált üzemanyagújratöltő-berendezés miatt utólag a kizárás sorsára jutottak, most pedig a technika babrált ki velük.
„Egy egészen kicsi vezetékdarab okozta a hatalmas időveszteséget, gyakorlatilag alig tíz centbe kerülhet. Viszont azért felel, hogy az autót be lehessen indítani és sajnos ez a drót tört el. Sajnos jó időbe telt, mire rájöttünk, mi ment tönkre és mit kell kicserélni” – emlékezett vissza Vergne a Motorsport.com számára adott interjúban.
„Egyértelmű, hogy rettenetesen csalódott vagyok, nem először történik velünk ilyen, hogy nyert helyzetből veszítünk. Nem tudom, mit gondoljak, de ez sajnos benne van az autósportban. Kegyetlen dolog, de egyben éppen ez Le Mans egyik varázsa.”
„171 körön át álltunk az élen, akkor szilárdult meg igazán a vezetésünk, amikor egy biztonsági autós periódusban másik vonatba kerültünk, mint Pierre Thiriet a Signatech-kel. Nem is kellett onnantól igazán keményen nyomnunk, csak bejött a balszerencsefaktor. A késlekedés után kicsit odaléptünk és az átlagos tempóm két másodperccel volt gyorsabb, mint riválisainké. Egyértelműen gyorsabb sebességgel rendelkeztünk, de már lehetetlenség volt feljönni” – panaszkodott Vergne.