DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
WEC

Le Mans: A Toyota majdnem elvette Alonsóék győzelmét

Hiába a győzelem, nem túl maradéktalanul örülni a Le Mans-i eseményeknek a japán gyártó, hiszen az az autó járt pórul, amely nagyon megérdemelte volna a sikert. Kis híján bele is nyúltak a végén.

Drámai véget ért vasárnap az idei Le Mans-i 24 órás futam, hiszen az egész verseny folyamán a #7-es rajtszámú Toyota volt a mezőny leggyorsabbja, masszív előnyben volt a #8-as testvérautóval szemben, ám alig egy órával a vége előtt kapott egy defektet, majd egy szenzorhiba miatt a csapat rossz kereket cserélt ki, úgyhogy még egyszer be kellett mennie a bokszba.

Ebből kifolyólag végül elvesztette a győzelmet és a #8-as nyert, de nem véletlenül mondta azt az ebben ülő Fernando Alonso, hogy nem érdemeltek győzelmet - emiatt pedig a Toyotánál is felmerült, hogy rá kéne szólni a #8-asra, hogy engedje vissza maga elé a #7-est, hogy igazságot szolgáltassanak. Végül azonban elvetették az ötletet.

81



"Gondolkodtunk rajta, hogy csináljunk valamit, de az nem lett volna korrekt" - mondta az Autosportnak Rob Leupen, a Toyota csapatfőnöke. "Átbeszéltük a helyzetet a versenyzőkkel és végül úgy gondolom, hogy helyesen cselekedtünk. Le Mans most is maga döntötte el, hogy ki nyerjen" - tette hozzá kissé drámaian.

"Nehéz helyzet ez. Nagyon unalmassá akartuk tenni a futamot, de nem ez történt. A #7-es messze a leggyorsabb volt a két autónk közül, nagyon keményen dolgoztak, majd kaptak egy defektet és nagyon fájó, hogy a csapat nem jól reagált erre. Az egyszerű kérdés persze az, hogy miért nem cseréltük le mind a négy kereket a biztonság kedvéért. Nem ez történt és nem tudom, hogy mi történt a szenzorral, de jelenleg nem is gondolkodunk ezen. Azt gondolom, hogy a #7-es autó személyzetének elég sok gondja van most ezzel és először is ezt el kell fogadnunk" - magyarázta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: