Csalódást keltő eredménnyel, összességében azonban mégis örömmel zárult Jenson Button Le Mans-i debütálása – 2009 Formula-1-es világbajnokának 24 órás viadala kis túlzással már a legelején véget ért, ám a brit összességében optimistán foglalta össze a múlt hétvége történéseit. Az autó nyers tempóját bátorítónak tartja, így az egy év múlva ugyanitt rajtoló 24 órás szezonzáróra ütőképesebb csomaggal érkezhet az alakulat.
„Amikor ment, akkor jól ment az autó” – értékelt az SMP Racing pilótája. „Az etapjaimmal és a köridőimmel annak ellenére is elégedett vagyok, hogy a rajt után három órát töltöttünk a bokszban, aztán idő előtt ki kellett állnunk a versenyből. A projektünk korai szakaszában járunk, ezért Le Mans számunkra az ideálistól fél évvel korábban kezdődött. A pályán mutatott teljesítményünk mindenesetre biztató.”
Az SMP 11-es számú prototípusa már az első órában egy, a motortér mélyén rejlő szenzor hibáját produkálta, aminek cseréje a csapatnak több órányi munkájába került. Az elhúzódó szerelés miatt Buttonék közel ötven kör hátrányba kerültek az élmezőnyhöz képest, ám azt örömmel emelték ki, hogy a következő 18 órában, az autó végleges meghibásodásáig négy kört faragtak a legnagyobb riválisuk, a Rebellion előnyéből.
Tempó alapján egyébként az SMP mindkét autója biztos esélyesként pályázott a dobogó harmadik fokára, melyet a 17-es számú gép a futam hetedik órájáig birtokolt is. Ekkor azonban Matevosz Iszaakjan elhibázta az egyik tempós jobbost, és az autó hátuljával a gumifalnak csapódott. Végül tehát mindkét orosz autó kiesett, ám ez semmit nem vehetett el Button azon élményéből, hogy az alkonyat és a pirkadat mágikus időszakát is a pályán tölthette. „Csodálatos élmény volt, nagyon élveztem az első Le Mans-i versenyemet. Szerencsés lehettem, hogy napnyugtakor és napkeltekor is én vezethettem” – tette hozzá a brit, akire könnyen lehet, hogy a jövő évi fordulón szintén számíthatunk.