DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
WEC

LM24 21. óra: Változó dobogók

Az élen álló egység kiléte egyik kategóriában sem változott az elmúlt órákban – sőt, a négyből háromban tegnap délután óta, mögöttük viszont zajlanak az események, és vannak újabb kiesők is.

Három órával a leintés előtt egy perc feletti a #8-as Toyota előnye a testvérautóval szemben, így vághat neki a hajrának a két japán pilóta, Nakajima és Kobayashi. Mögöttük helycsere történt viszont a harmadik helyen: a Lotterer, Senna, Jani-féle #1-es Rebellion 20 óra áldozatos munkával behozta az első körben összeszedett hátrányt, és feljött a dobogóra.

A P2-ben továbbra is a Vergne, Ruszinov, Pizzitola összeállítású G-Drive #26 vezet, mögöttük viszont zajlottak az események: előbb a di Resta vezette United #22 tört össze és esett ki a versenyből, majd a második helyen haladó Panis Barthez #23-at kellett szerelni több mint egy órán át, amivel szomorú véget ért a fantasztikusan alakuló Le Mans-juk, végül pedig a pole-t szerző IDEC #48-at is a garázsba tolták, még ha nem is olyan hosszú időre. Mindez azt eredményezte, hogy a Signatech #36 a második, az élmezőnynek eddig közelében nem lévő Graff #39 pedig a harmadik helyen indulhat neki az utolsó óráknak, a 4. helyen pedig legjobb Ligier-ként a tegnap balesetező Montoya száguld a #32-es United autóval.

l-united-2



A Próban szintén változatlan az élen álló egység kiléte: Vanthoor, Estre és Christensen bő két perc előny tudatában hajthatják végig a Porsche-malacot az utolsó órákon, a második helyért viszont a Fordok ostromolják a #91-es Rothmans-festésű 911-est. Makowiecki és Bourdais óriási test-test elleni csatát vívott a 21. órában, amit követően a korábbi Champ Car-bajnok dühösen nyilatkozott honfi- és versenytársáról. A #63-as Corvette az 5., a legjobb Ferrari a 7., a legjobb Aston a 10., az egyetlen állva maradt BMW pedig a 12. helyen áll. Itt is volt egy kieső, méghozzá a #64-es Corvette, összesen 48 autó fut még Le Mans-ban, ami épp megfelel a tavaly felállított célba érési rekordnak.

Az amatőrök közt mintegy 18 órája vezet a Dempsey-Proton #77-es Porschéje (Ried, Campbell, Andlauer), de a Keating #85-ös Ferrarija lőtávolban van, míg a harmadik helyen, szintén körön belül a Fisichella-féle #54-es Spirit of Race Ferrari következik. A mezőny egyetlen hölgyversenyzője, Christina Nielsen a kategória hatodik helyén áll az Ebimotorsszal.

ÉLŐ KÖZVETÍTÉSÜNKET ITT TALÁLOD!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: