Amikor télen egyre inkább erősödött a pletyka, miszerint a kétszeres világbajnok spanyol pilóta a Toyota LMP1-es alakulatával indulna Le Mans-ban (sőt, mint később kiderült, a teljes versenyszezonban is), kezdett egyértelművé válni, hogy a már meglevő pilóták közül valakinek át kell adnia a helyét a spanyol ásznak.
Végül a 8-as számú japán gép brit pilótájára, Anthony Davidsonra esett a vezetés választása, akit visszasoroltak tartaléknak. Ez teljes egészében a csapat döntése volt, a korábbi F1-es versenyző pedig kénytelen-kelletlen, de elfogadta a furcsa helyzetet. Ennek körülményeiről a Speedweek.com szakoldalnak beszélt.
„Az istálló döntése volt és nem az enyém, hogy idén csak tartaléknak neveznek. A télen egy nap elhívtak és közölték velem, hogy át kell adnom a helyem Alonsónak. Én viszont vagyok annyira csapatember, hogy ezt elfogadjam, így is történt. Sajnálatos dolog, de időnként történik ilyen az autósportban” – nyilatkozta Anthony Davidson.
Fernando Alonso így Sebastien Buemivel és Kazuki Nakajimával osztozik a 8-as számú Toyota vezetési feladatain, meg is szerezték a pole-pozíciót. A keserűség ellenére a brit elismeri a spanyol sztár vezetési tudását és azt is érzi, nem volt könnyű a Toyota dolga, mivel nagyon erős hat pilótával rendelkezett tavaly is.
„Alonso a világ legjobb pilótái közé tartozik, a csapatnak sem lehetett könnyű döntés, hogy kinek a helyére ülteti, mivel mind a hatan nagyon erősek vagyunk. Ilyenkor elég nehéz dönteni. Mivel a Le Mans-i 24 óráson részt akart venni, győzelmi esélyekkel nagyon beszűkültek a lehetőségei. Mivel az Audi és a Porsche befejezte LMP1-es programját, egyértelmű volt, hogy a Toyotánál kell kopogtatnia” – idézte vissza a helyzetet Davidson.
A most éppen mellőzött pilóta Le Mans után ismét harcba indul, méghozzá Pastor Maldonado (és Roberto Gonzalez) csapattársaként, egy LMP2-es Orecával a DragonSpeed istálló színeiben fog vezetni. Az első bevetés augusztusban, Silvestone-ban lesz.