DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WEC

Le Mans: Alonsóék indulhatnak a pole-ból

Kisajátította az első sort a két gyári Toyota, de Kazuka Nakajima körére nem tudott válaszolni a #7-es autó, így a #8-as indulhat az élről az idei Le Mans-i 24 órás futamon.

Nem történt meglepetés az idei Le Mans-i 24 órás futam időmérőjén, az egyetlen gyári LMP1-esként induló Toyota két autója indulhat az első sorból, csak az volt a kérdés, hogy milyen sorrendben teszik ezt meg. Végül a szerda este is leggyorsabbnak bizonyuló Kazuki Nakajima ideje döntött, a #8-as autóval (amin Fernando Alonsóval és Sebastien Buemivel osztozik) futott egy 3:15,377-et, amely ugyan elmarad a tavalyi körrekordtól, ám így is jó két másodpercet vert a #7-es testvérautóra, ezzel megszerezte a pole-t - Fernando Alonsóék tehát az élről vághatnak neki a viadalnak.

lemans2



A Toyota egyébként rengeteg kört tett meg szerdán és csütörtökön, a #7-es autó összesen 84-ig, a #8-as pedig 81-ig jutott, a hosszabb etapokat Nakajima, Kobayashi és Alonso teljesítette. A legjobb privát LMP1-es pozíció az #1-es Rebellioné (Lotterer-Jani-Senna) lett négy másodperces hátránnyal, épphogy megelőzve az SMP Racing #17-esét (Sarrazzin-Orudzhev-Isaakyan). Jenson Buttonék a hetedik helyet szerezték meg.

Az LMP2 pole-pozíciója végül érdekes fordulat után dőlt el, ugyanis hiába dominált még tegnap ebben a kategóriában az IDEC Sport, ezúttal Loic Duval volt tarthatatlan a TDS Racinggel és be is húzta volna az első helyet, ám hiába produkált új LMP2-es körrekordot, ezt végül elvették tőle, mert a csapat nem állt meg a műszaki ellenőrzésnél. Így mégis az IDEC indulhat az élről ebben a kategóriában, Paul-Loup Chatin is fél másodpercet javított Alex Lynn tavalyi LMP2-es csúcsán.

A GTE Próban Gianmaria Bruni szerdai köre érintetlen maradt, a Porsche-pilóta 3:47,504-es idejére nem érkezett válasz, sőt, összességében a második és a harmadik helyezett szerdai idejénél sem tudott senki sem jobbat futni csütörtökön - így a Porsche 1-2 után a #66-os Ford fért még be a legjobb három közé. A Porsche egyébként a GTE Amateurben is kisajátította az első helyeket, konkrétan az első hármat.

Az eredmények ezen a linken megtekinthetők!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: