Fernando Alonso tegnapi győzelmével egy átmeneti időszakát kezdte meg a Hosszútávú-világbajnokság, amely az utóbbi évek hanyatlását követően 2020-tól megújult formájával válna ismét vonzóvá az autógyártó óriások számára. 2015 óta a WEC csúcsosztályát jelentő LMP1-es kategóriában négyről egyre csappant a gyári istállók száma, így az FIA-elnök Jean Todt alapvető átalakításokat sürget a színfalak mögött.
„Abba most nem megyek bele, hogyan ültetnénk ezt át a gyakorlatba, de nyilvánvaló, hogy drasztikusan vissza kell vennünk a költségekből, és vonzóbbá kell válnunk mind a gyári, mind a privát résztvevők számára. Ha megfelelő munkát végzünk, ha mindenre kiterjed a figyelmünk, akkor a bajnokság csúcsosztályában teljesen reálisnak gondolom az öt-hét gyártó részvételét. A piramis teteje, amit most LMP1-nek hívunk, egyébként is egy arculatváltáson mehet majd keresztül – az alapjai megmaradnak, de nem vagyok benne biztos, hogy a neve nem változik” – idézte a franciát a racefans.net.
Az idei szezonra a Toyota egyedüli gyári csapatként maradt a leginnovatívabb, és legújabb technikai megoldásokat felvonultató LMP1-es kategóriában, ezért a szervezőség rövidtávú sebtapaszként több azonnali módosítást is végrehajtott a sorozaton – egyrészt az új szabályok bevezetése előtt átállt egy két évet (2018-2019-et) lefedő szuper szezonra, másrészt néhány egyszerűsítéssel az LMP1-et élhetővé tette a privát csapatok számára. „Mondhatni vészhelyzetben voltunk, így át kellett esnünk egy megújuláson” – fogalmazta meg az elnök.
Todt a jelenlegi három géposztállyal (LMP1, LMP2 és GT) egyébként elégedett, de örülne annak, ha nem lenne közöttük ekkora tempóbeli szakadék. „Szeretném, ha kisebb lenne közöttük a különbség. Néha kissé ijesztő, hogy Le Mans-ban az első kör után külön csoportban érkeznek a jelenlegi LMP1-esek, aztán néhány másodperccel mögöttük egy következő gárda, majd egy nagy szünettel a harmadik. Értem ezt a teljesítménybeli piramist, de szeretném összébb húzni a széleit” – magyarázta.