Évek óta egyetlen dicsőségre, Le Mans megnyerésére áhítozik a japán gyártó WEC-s csapata. Többször is kerültek már közel a győzelemhez, ám minden alkalomnak fájdalmas vége lett. 2016-ban turbóprobléma miatt az utolsó három percben veszítették el a vezetést, 2017-ben pedig egyik autójuk kuplungprobléma, a másik pedig az egyik elektromos motor meghibásodása miatt volt kénytelen feladni a vezetést.
Technikai igazgatójuk, Pascal Vasselon elárulta, az idei szezonra egy kissé szokatlan módszerrel gyakorolnak: már nem a teljesítményt, hanem a váratlan helyzetek kezelését tartják a legfontosabbnak. „Egészen máshogy közelítjük meg Le Mans-t” – magyarázta a Motorsportnak. „Sokkal többet készültünk a váratlan szituációkra – például javításokra, problémákra. „Mivel buktunk már el ilyen szituációkon, ezért időt nem sajnálva gyakoroltuk ezeket. Szimuláltunk például rádióproblémát, és megfigyeltük, hogyan reagál a pilóta és a csapat. De a teszt kedvéért tört már el a jobb hátsó féltengely is.”
A klasszikus francia versenyt egy érdekes babona lengi körül. Akik közelebbről is megismerhették, azt vallják, hogy csak az nyerheti meg a 24 órás viadalt, akit maga a pálya is méltónak talál arra. Idén mintha a Toyota is ezzel a mentalitással szállna harcba. „Le Mans önmagában is egy kihívás” – folytatta Vasselon. Az utóbbi négy évben háromszor olyan szituációkon buktunk el győzelmet (2014, 2016, 2017), amelyekre nem voltunk kellően felkészülve. Idén a vetélytársaink csak másodlagos ellenfelek lesznek – most Le Mans-nal nézünk farkasszemet. A mi kihívásunk ez.”
Néhány szabálymódosítás miatt azért fél szemüket a riválisaikon kell tartaniuk: mivel a gyári csapatok száma jelentősen visszaesett, a hiányt privátokkal töltötte fel a szervezőség. Hogy ők ne csak a Toyota mögött kullogjanak egész évben, így felzárkóztatásban részesülnek. A Toyota TS050-ese idén mindössze 35,2 kilogramm üzemanyagot szállíthat magával, ami a tavalyi 44,1 kg-os kapacitáshoz képest több, mint 20%-os visszaesés. Ennek eredménye, hogy 11 körös etapokra kényszerülnek majd. „Idén három körrel kevesebbet fogunk menni” – árulta el a szakember. „Ez a verseny során 7 vagy nyolc extra kiállást fog jelenteni.”
Mivel a gyáriakat vélhetően még így sem kell félteni a privátoktól, így a legnagyobb kérdés az, vajon Le Mans megkönyörül-e rajtuk…