A hosszútávú világbajnokság utolsó előtti versenyén, a sanghaji 6 óráson a Porsche 2-es számú egységének, a fedélzeten a párhuzamosan Toro Rosso színeiben Formula-1-ben is szereplő Brendon Hartley-val, Timo Bernharddal és Earl Bamberrel csak egy harmadik helyezésre volt szüksége, hogy megszerezze a világbajnoki címet.
Az előző versenyhez hasonlóan a Toyota Kínában újra jobb tempót diktált, mint a Porsche – a Fuji pályán a japán márka el is tudta halasztani a bajnokavatást –, a pole-ból induló 7-es autó, Conway, Kobayashi és Lopez egysége vezetett az utolsó fél óráig, ekkor azonban ütköztek a GT mezőny 91-es számú Porschéjával, és defekt miatt visszaestek a negyedik helyig. A Buemi, Davidson és Nakajima nevével fémjelzett, világbajnokságban második helyen álló 8-as Toyota örökölte a vezetést és győzelmet, a második helyen célba érő 2-es Porsche azonban bebiztosította a bajnoki címet. Hartley és Bernhard másodszor, Bamber először lett világbajnok (a 2015-ös győztes szezonban még Mark Webber volt az egység tagja).
Két Toyota helyett két Porsche végzett a dobogón, az 1-es számot viselő Jani–Lotterer–Tandy trióval a harmadik pozícióban, ezzel az eredménnyel pedig a sorozatból évad végén kiszálló német márka pedig az egyéni mellett a konstruktőri címet is bebiztosította.
Az ötödik helyen beérő 13-as Rebellion nyerte az LMP2-es kategóriát Bruno Sennával, Nicolas Prosttal és Julien Canallal a fedélzeten, miközben a Ford a szezonnyitó óta győzött először a GTE Pro kategóriában Andy Priaulx és Harry Tincknell közreműködésével. Harmadikként ért célba az 51-es Ferrari, így az olasz márka megszerezte a gyártók bajnoki címét. James Caladóra és Alessandro Per Guidire azonban még nagy harc vár a győztes trófeáért, miután a legközelebbi rivális, a Lietz–Makowiecki páros végzett a második helyen, annak ellenére, hogy ők ütköztek a 7-es Toyotával.
A sanghaji 6 órás eredménye:
Rajtszám | Versenyzők | Csapat/Autó | Körök | Hátrány | |
1 | 8 | Sébastien Buemi | Toyota Gazoo Racing | 195 | |
Anthony Davidson | Toyota | ||||
Kazuki Nakajima | |||||
2 | 2 | Timo Bernhard | Porsche LMP Team | 194 | 1 kör |
Earl Bamber | Porsche | ||||
Brendon Hartley | |||||
3 | 1 | Neel Jani | Porsche LMP Team | 194 | 1 kör |
André Lotterer | Porsche | ||||
Nick Tandy | |||||
4 | 7 | Mike Conway | Toyota Gazoo Racing | 188 | 7 kör |
Kamui Kobayashi | Toyota | ||||
José María López | |||||
5 | 31 | Julien Canal | Vaillante Rebellion | 183 | 12 kör |
Nicolas Prost | ORECA/Gibson | ||||
Bruno Senna | |||||
6 | 36 | Nicolas Lapierre | Signatech Alpine Matmut | 183 | 12 kör |
Gustavo Menezes | Alpine/Gibson | ||||
André Negrão | |||||
7 | 13 | Mathias Beche | Vaillante Rebellion | 182 | 13 kör |
David H.Hansson | ORECA/Gibson | ||||
Nelson Piquet Jr. | |||||
8 | 38 | Ho-Pin Tung | Jackie Chan DC Racing | 182 | 13 kör |
Oliver Jarvis | ORECA/Gibson | ||||
Thomas Laurent | |||||
9 | 25 | Roberto González | CEFC Manor TRS Racing | 182 | 13 kör |
Simon Trummer | ORECA/Gibson | ||||
Vitaly Petrov | |||||
10 | 28 | François Perrodo | TDS Racing | 182 | 13 kör |
M.Vaxivière | ORECA/Gibson | ||||
Emmanuel Collard |