Hiába szerezte meg a pole-pozíciót a 2-es Porsche – Earl Bamber, Timo Bernhard és Brendon Hartley egysége – Fujiban, két versennyel a szezon befejezése előtt, melyen a világbajnoki címet is bebiztosíthatták volna, a trió előnye elveszett, mikor először érkezett biztonsági autó a pályára. Később egy kör hátrányba kerültek, mivel nem biztonsági autós fázis alatt, hanem tiszta pályán álltak a bokszba. A 2-es autó végül dobogón sem végzett, negyedikként ért célba.
Esős körülmények között – amikor épp folyt a versenyt – a Toyota diktálta a tempót, zsinórban négy Porsche-siker után győzelmet szerezve hazai terepen. A Fuji versenypályára több ízben is sűrű köd telepedett. A 6 órára kiírt futam először 33 percre állt, majd 1 óra 40 perccel a tervezett befejezés előtt ismét megszakították piros zászlóval.
The 6th time Safety Car has been deployed as the heavy fog is back again.#6hFuji #WEC pic.twitter.com/BbSi9UdkWk
— FIA WEC (@FIAWEC) 2017. október 15.
A mezőny innentől a célegyenesben várakozott az újraindításra. Egészen 5 óra 45 percig úgy tűnt, folytatódhat még a verseny, végül az utolsó negyedórában határoztak arról, erre nem kerül sor. A piros zászló bemutatásakor a 8-as Toyota vezetett a 7-es testvérautó előtt, így Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi és Anthony Davidson trióját hirdették ki győztesként, habár utóbbi egyáltalán nem ült autóban, nem került rá sor a versenyen.
Magabiztos szerepléssel Nicolas Prost, Bruno Senna és Julien Canal nyerték az LMP2-t a Rebellion 31-es számú Oreca-Gibsonjával. A GTE kategóriában nyertes Ferrari párosa, James Calado és Alessandro Per Guidi a bajnokság vezetését is átvették, miután a két incidensbe keveredő, majd egyperces stop-and-go büntetést kapó fordos Andy Priaulx-t és Harry Tincknellt csak nyolcadikként értékelték. Francesco Castellacci és Thomas Flohr csapattársaként a korábban DTM-ből ismert Miguel Molina állhatott a dobogó legfelső fokára a GT kategória amatőr értékelésében.
A fuji 6 órás végeredménye:
| Versenyző | Csapat | Körök | Hátrány | ||
| 1 | 8 | Sébastien Buemi | Toyota Gazoo Racing | 113 | 4:24:50.950 |
| Anthony Davidson | Toyota | ||||
| Kazuki Nakajima | |||||
| 2 | 7 | Mike Conway | Toyota Gazoo Racing | 113 | 1.498 |
| Kamui Kobayashi | Toyota | ||||
| José María López | |||||
| 3 | 1 | Neel Jani | Porsche LMP Team | 113 | 2.272 |
| André Lotterer | Porsche | ||||
| Nick Tandy | |||||
| 4 | 2 | Timo Bernhard | Porsche LMP Team | 112 | 1 kör |
| Earl Bamber | Porsche | ||||
| Brendon Hartley | |||||
| 5 | 31 | Julien Canal | Vaillante Rebellion | 110 | 3 kör |
| Nicolas Prost | ORECA/Gibson | ||||
| Bruno Senna | |||||
| 6 | 36 | Nicolas Lapierre | Signatech Alpine Matmut | 110 | 3 kör |
| Gustavo Menezes | Alpine/Gibson | ||||
| André Negrão | |||||
| 7 | 38 | Ho-Pin Tung | Jackie Chan DC Racing | 110 | 3 kör |
| Oliver Jarvis | ORECA/Gibson | ||||
| Thomas Laurent | |||||
| 8 | 28 | François Perrodo | TDS Racing | 110 | 3 kör |
| M.Vaxivière | ORECA/Gibson | ||||
| Emmanuel Collard | |||||
| 9 | 24 | Matt Rao | CEFC Manor TRS Racing | 110 | 3 kör |
| Ben Hanley | ORECA/Gibson | ||||
| Jean-Éric Vergne | |||||
| 10 | 26 | Roman Rusinov | G-Drive Racing | 110 | 3 kör |
| Pierre Thiriet | ORECA/Gibson | ||||
| James Rossiter |