Fordulatos, izgalmas versenyt hozott a WEC nyitófutama Silverstone-ban, amelyet csak a végén végrehajtott előzéssel tudott behúzni a Toyota #8-as autója Sebastien Buemivel, Anthony Davidsonnal és Kazuki Nakajimával. A japán gyártó a sikerrel termsézetesen elégedett, azt viszont kicsit aggasztónak találja, hogy ennyire meg kell harcolni érte, hiszen a Porsche már Le Mans-ra készül és az arra való aerodinamikai csomaggal érkezett Silverstone-ba, ami itt nyilvánvalóan hátrányt jelentett számára.
"Ez valamelyest megijeszt bennünket, mert arra számítottunk, hogy sokkal gyorsabbak leszünk" - mondta erről az utolsó, mindent eldöntő előzést megcsináló Sebastien Buemi. "Dolgoznunk kell, mert sokkal gyorsabbak voltak nálunk a bokszkiállásoknál. Amíg megvan a tempóelőny, addig nincs gond, de javulnunk kell tankolásban és gumicserében."
A #2-es Porsche valóban végig nyomás alatt tartotta a #7-es autót már korábban elveszítő Toyotát és bár a végén Buemiék nyertek, Brendon Hartley-ék elégedettek lehetnek az eredménnyel. "Jó, a végén az autó gyors volt és a végső etapon frissebb abroncsokon voltunk kint, szóval tudtuk, hogy előnyben leszünk majd" - tette hozzá Buemi.
Hogy mennyire meglepő volt a Porsche sebessége, azt jól mutatja a németek értékelése is: Andreas Seidl csapatfőnök szerint ezzel az aerodinamikai csomaggal Silverstone-ban így menni olyan, mintha megnyerték volna a versenyt. "Elégedettek lehetünk azzal, hogy csak hat másodperccel kaptunk ki, mert nem a megfelelő aerocsomagot hoztuk ide. A Toyota időmérős tempóján kicsit meglepődtem, de mi a versenyre koncentráltunk" - magyarázta Brendon Hartley.
A csapatok most gyorsan költöznek Belgiumba, hiszen három hét múlva már Spában csapnak össze, mielőtt június közepén következik az év versenye Le Mans-ban.