Silverstone-ban ezen a hétvégén rendezték a WEC 2017-es idényének első fordulóját, amelyet a Toyota várhatott a legbiztatóbb előjelekkel az edzésforma alapján. Az időmérőn ki is sajátították az első két helyet, s a vasárnapi 6 órás viadal száraz pályán zajló első szakaszában uralták is a viadalt, ám a meg-megérkező esőnek köszönhetően a Porsche is viszonylag közel tudott maradni. Ráadásul az is a rivális márka kezére játszott, amikor Jose Maria Lopez óriási balesete miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót – az argentint ellenőrző vizsgálatok okán kórházba is szállították az ütközést követően.
A #7-es Toyota már Lopez bukása előtt is kiszállt a győzelemért folytatott versenyből, s végül a #8-as autó is csak a futam legvégén, 12 perccel a leintést megelőzően tudta megelőzni a legfőbb kihívóvá előlépő #2-es Porschét. A Sebastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima trió végül hat másodperces előnnyel diadalmaskodott a Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber hármas előtt. A dobogó alsó fokára az Andre Lotterer, Neel Jani, Nicky Tandy nevével fémjelzett #1-es Posche tagjai állhattak fel.
A negyedik pozíció már a legjobb LMP2-es egységként végző Orecáé lett Oliver Jarvisszal, Ho-Pin Tunggal és Thomas Laurent-nal a volánnál – ehhez persze az is kellett, hogy a ByKolles a bokszutca bejáratánál ütközzön a #97-es Aston Martinnal. S ha már rátértünk a GTEPro kategóriára: a Ford és a Ferrari szoros csatájából előbbi került ki győztesen, hiszen a Pipo Derani, Harry Tincknell, Andy Priaulx összeállítású alakulat diadalmaskodott. Az amatőrök között ellenben már maranellói siker született – folytatás néhány hét múlva Spában.