A Porsche megerősítette, hogy a hétvégi silverstone-i WEC-szezonrajton a Le Mans-ra tervezett aerodinamikai csomagot fogja tesztelni - így hátrányban lesz a rivális Toyotával szemben, hiszen a japánok a brit pályára legideálisabb, nagy leszorítóerőt generáló csomagot fogják használni.
Andreas Seidl csapatfőnök szerint ez a döntés azt a célt szolgálja, hogy a mindennél fontosabb Le Mans-i futamon minél több információval rendelkezzenek, jelenleg mindent a fejlesztésnek és a tesztelésnek rendelnek álló a német gyártónál. A Silverstone-ban ezzel beszedett hátrány szerinte vállalható "befektetés" azért, hogy Le Mans-ban minden a helyén legyen - az azt követő futamra már előállnak ők is a többi pályára ideálisabb csomaggal.
A rivális Toyota a következő helyszínen, Spában szintén már egy Le Mans-i csomaggal áll elő, de csak az egyik autóján, pedig a japánok kicsit erőn felül vállalva indítanak egy harmadik autót is, hogy minél nagyobb esélyük legyen a legendás versenyen a tavalyi dráma után.
A Porsche ezzel a döntésével egyébként azt is elérte, hogy Le Mans után egy hatékonyabb nagy leszorítóerőt generáló csomaggal érkezzen, hiszen addig van idejük fejleszteni, míg a Toyota már most beveti azt Silverstone-ban.