A német márka átszabott versenyautója múlt héten tesztelt a franciaországi Paul Ricard pályán, a hétvégén pedig Monzában vesz részt egy prológ teszten. A 2017-es verziójú Porsche 919 idén egy 2 literes V4-es benzinmotort kapott, amelyikről azt mondták, hogy „a Porsche történetének leghatékonyabb robbanómotorja ezidáig”. Erősítésnek egy 8MJ hibridrendszert tudhat magáénak, pontosan olyat, mint az LMP1-es rivális Toyota gépe.
A japán gyártóhoz hasonlóan a Porsche is alacsony légellenállású specifikációval érkezett a kétnapos monzai tesztre, amely szombaton veszi kezdetét. Azt azonban nem árulták el, hogy melyik aerocsomagot viszik majd el Silverstone-ba, az idénynyitó helyszínére.
A karosszéria zsinórban harmadik évben is ugyanaz marad, de Andrea Seidl, a Porsche csapatfőnöke szerint ez nem befolyásolja negatívan az autó teljesítményét, mivel a versenyautó 60-70%-át teljesen újraszabták.
A versenyzői felállás alaposan kicserélődött, a világbajnokságot nyerő csapatból ugyanis ketten is távoztak, Romain Dumas és Marc Lieb. Az egyedüli maradó Neel Jani, hozzá csatlakozik a szintén nagynevű, korábbi Audi-pilóta Andre Lotterer és a 2015-ös Le Mans-i győztes Nick Tandy. A másik autóba fellép egy másik korábbi győztes, Earl Bamber, csapattársai pedig Timo Bernhard és Brendon Hartley lesznek idén. Bamber a tavaly visszavonuló Mark Webber helyét veszi át.
Az utóbbi két Le Mans-i 24 órás viadalt a Porsche nyerte LMP1-es kategóriában, igaz, a tavalyi sikerhez kellett a Toyota balszerencséje, a japánok ugyanis kényelmes előnnyel vágtak neki az utolsó két körnek, ám az autó végül tönkrement hat-hét perccel a vége előtt.