Nemrég arról beszéltek a Toyotánál, hogy komoly pénzügyi rizikót vállalnak 2017-ben a harmadik LMP1-es autóval Le Mans-ban, most viszont már arról, hogy a fejlesztések befagyasztása afelé viheti őket, hogy otthagyják a hosszútávú-világbajnokságot - hiszen azért szerepelnek a sorozatban, hogy haladjanak a technológiával.
"A fő ok, amiért a Toyota részt vesz a WEC küzdelmeiben, az az, hogy fejlesztheti a technológiát, különösen a hibrid technológiát. Szóval az szinte elképzelhetetlen, hogy elfogadjunk egy visszalépést" - nyilatkozta Pascal Vasselon, a Toyota Motorsport technikai igazgatója az Autosportnak. "A hibrid technológia fejlesztése adja a program lényegét" - tette hozzá egyértelműen.
Az LMP1-es autók hibrid technológiájának fejlesztését azonban befagyasztották 2019-ig és lehet, hogy 2020-tól más szabályokkal működik tovább a sorozat - igaz, az Audi kiszállása után a szabályalkotóknak muszáj erősen figyelembe venniük a gyártók kéréseit, hiszen csak a Toyota és a Porsche van jelen a csúcskategóriában.
A fő cél az lenne, hogy csökkentsék a költségeket és olyan megoldást találjanak, amellyel minden gyártó megtalálja azt a kihívást, amelyet szeretne, de közben mégis szoros versenyeket lássunk. Mindenesetre az reális forgatókönyv lehet, hogy ha a Toyota megnyeri a hőn áhított Le Mans-i 24 órást és nem tetszik nekik a szabályok alakulása, akkor elköszönhetnek a WEC-től...