DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
WEC

Baj lehet: a Toyota is kiszállhat a WEC-ből?

Az LMP1-es kategória és a WEC lényege a hibrid technológia fejlesztése, ha ezt nem teheti meg egy gyártó, akkor túl sok értelme nincs a szériában versenyezni - mondják a japánok.

Nemrég arról beszéltek a Toyotánál, hogy komoly pénzügyi rizikót vállalnak 2017-ben a harmadik LMP1-es autóval Le Mans-ban, most viszont már arról, hogy a fejlesztések befagyasztása afelé viheti őket, hogy otthagyják a hosszútávú-világbajnokságot - hiszen azért szerepelnek a sorozatban, hogy haladjanak a technológiával.

"A fő ok, amiért a Toyota részt vesz a WEC küzdelmeiben, az az, hogy fejlesztheti a technológiát, különösen a hibrid technológiát. Szóval az szinte elképzelhetetlen, hogy elfogadjunk egy visszalépést" - nyilatkozta Pascal Vasselon, a Toyota Motorsport technikai igazgatója az Autosportnak. "A hibrid technológia fejlesztése adja a program lényegét" - tette hozzá egyértelműen.

toyota-lmp1



Az LMP1-es autók hibrid technológiájának fejlesztését azonban befagyasztották 2019-ig és lehet, hogy 2020-tól más szabályokkal működik tovább a sorozat - igaz, az Audi kiszállása után a szabályalkotóknak muszáj erősen figyelembe venniük a gyártók kéréseit, hiszen csak a Toyota és a Porsche van jelen a csúcskategóriában.

A fő cél az lenne, hogy csökkentsék a költségeket és olyan megoldást találjanak, amellyel minden gyártó megtalálja azt a kihívást, amelyet szeretne, de közben mégis szoros versenyeket lássunk. Mindenesetre az reális forgatókönyv lehet, hogy ha a Toyota megnyeri a hőn áhított Le Mans-i 24 órást és nem tetszik nekik a szabályok alakulása, akkor elköszönhetnek a WEC-től...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: