DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
WEC

Kubicát nem akadályozta a sérülése az LMP1-es teszten

A korábbi F1-es versenyző is részt vett a WEC bahreini újonc-tesztjén, s a lengyel elmondása szerint csak apró átalakításokra lenne szükség az autón, hogy versenyképes lehessen a kategóriában.

Bár az idényzáró bahreini 6 órást követő napon megrendezett teszten alapvetően az ACO által kiválasztott három LMP1-es újoncra kellett volna irányulnia a figyelemnek – közülük egyébként az #1-es Porschében ülő Gustavo Menezes volt a leggyorsabb 1:43.626-tal, megelőzve a #7-es Audit terelgető Paul-Loup Chatint és az #5-ös Toyotát kipróbáló Pipo Deranit –, Robert Kubica egyértelműen ellopta előlük a show-t.

Az utóbbi időben már néhány pályaversenyen feltűnő lengyel, akinek egy csúnya ralibaleset miatt ért véget F1-es karrierje, a ByKolles autójába ülhetett be, és 1:47.222-es legjobbal zárt, de a legfőbb kérdés az volt, mennyire akadályozza a vezetésben korábbi súlyos sérülése:

kubica-wec-bahrein-dppi-1



„Abszolút úgy érzem, hogy képes vagyok hosszabb etapokat teljesíteni endurance versenyeken, ezt nagyon fontos volt látnom” – idézi a Motorsport.com Kubicát. „Szerintem elég hosszú etapokra lehetek képes, és nem is csak egyre. Kényelmesen érzem magam az autóban, és ha a korlátaim ellenére is tudok vezetni, akkor nem aggódom. Rengeteget edzettem az elmúlt hat hónapban, és nagyon jó fizikai állapotban vagyok.”

Kubica elismerte: vonzó opció lenne számára a WEC. „Az LMP1-es kategória olyan, mint az F1, csak fedett kerekekkel. A gyári autók még a ByKolles gépénél is sokkal gyorsabbak, egy teljesen más szintet képviselnek, de a bajnokság elég kemény” – fogalmazott a lengyel, hozzátéve, hogy már „talán” 2017-ben is feltűnhet a rajtrácson, s különösen a Le Mans-i 24 órás hagyományai csábítóak számára.

kubica-wec-bahrein-dppi-2

De vajon mennyire kell ahhoz átalakítani egy ilyen autót, hogy kényelmesen és kellően gyorsan tudja azt vezetni az ex-F1-es? „A korlátaim miatt nem minden autót tudok vezetni, és nem volt időnk módosítgatni. Így nem százszázalékos számomra az autó, de inkább arra mentünk rá, hogy hogyan érzem magam egy LMP1-es gépben. Fizikailag nem is volt problémám, inkább a tempó miatt kell majd néhány átalakítás a pilótafülkében” – mondta Kubica.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: