DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

WEC: Webberék győztek, nem dőlt el a vb-cím Kínában

A sanghaji 6 óráson karnyújtásnyira került a bajnoki címhez a Porsche 2-es egysége, végül azonban a német márka csak a konstruktőri trófeának örülhetett. Az év végén kiszálló Audi szenvedett.

A szezon nyolcadik versenyén negyedik győzelmét szerezte a Porsche címvédő egysége, Mark Webber, Timo Bernhard és Brendon Hartley triója, egy perces előnnyel a 6-os számú Conway-Sarrazin-Kobayashi által vezetett Toyota előtt, hozzásegítve a német gyártót a konstruktőrök bajnoki címéhez. A japánok stratégiai húzással próbálták átugrani a német riválist a 6 órás futam végén: utolsó kiállásuk során csak üzemanyagot vettek fel, ám Kobayashival a volán mögött kétszer is defektet szenvedett a TS050 Hybrid.



A bajnokságot vezető 2-es Porsche, Romain Dumas, Neel Jani és Marc Lieb autója sokáig a második pozícióban állt a testvérautó mögött, ami hajszál híján bajnoki címet jelentett: ha ebben a pozícióban futottak volna be, míg a 6-os Toyota harmadik lesz, Kobayashiék a szezonzárón csak úgy szerezhettek volna bajnoki címet, hogy pole-ból megnyerik a versenyt, miközben a 2-es Porsche nem szerez pontot. A 2-es autó végül azonban dobogóra sem állt, az 5-ös Toyota ugrotta át őket: így a japán márkának kicsivel jobb reményei maradtak Bahreinre a bajnoki címszerzéshez. A korábbi világbajnokok, Buemi és Davidson a szezon során először álltak dobogóra.

Katasztrofálisan alakult viszont az idény végén kiszálló Audi versenye, amelynek már a futam elején elszálltak bajnoki esélyei: Lucas di Grassi, Oliver Jarvis és Loic Duval minden kiállását meghosszabbította a rosszul működő tankolószerkezet, ráadásul többször is meg kellett állniuk miatta. Később összeütköztek a 7-es autóval: a balesetet a Lotterer-Fassler-Treluyer hármas sínylette meg jobban, akik 20 percet veszítettek szerelés miatt. A két Audi végül ötödik és hetedik helyen futott be, köztük végzett a legjobb privát LMP1-es, a ByKolles 4-es autója.

Az LMP2-ben elég volt a negyedik hely is a bajnokavatáshoz: Lapierre, Richelmi és Menezes a Signatech Alpine autójával bebiztosították a címet, miközben a kategóriát a 26-os G-Drive nyerte. A második helyen beérő 30-as ESM Ligier-t Sean Gelael mellett a GP2 bajnokesélyese, Antonio Giovinazzi, valamint a DTM-ből ismert debütáló Tom Blomqvist vezette.

A GT kategóriában újabb 1-2-es sikert ért el a Ford, Tincknell és Priaulx győzött újra Pla és Mücke előtt. A 95-ös Aston Martinnal Sorensen és Thiim növelte előnyét a pontversenyben. Az amatőrök között Mathias Lauda, Pedro Lamy és Paul Dalla Lana idei ötödik győzelmét szerezte Aston Martinnal, de így is hátrányban várják a szezonzárót az AF Corse egységéhez képest.

A teljes végeredmény itt tekinthető meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: