Bár az utolsó edzésen az Audi végzett az élen a Toyota előtt, az első két tréning Porsche-sikere után nem meglepő, hogy a kvalifikáció végén is a címvédő egység örülhetett. Pedig nem volt sima útjuk a pole-ig: Brendon Hartley hiába futott rögtön elsőre nagyon erős kört, az idejét elvették, amiért kiszélesítette a pályát az utolsó kanyarban. A helyére ülő Mark Webber is gyorsnak bizonyult, majd a legvégén ismét visszaülni kényszerülő új-zélandi még nála is jobb köridőt futott, a kettő átlaga pedig elég volt ahhoz, hogy a Timo Bernharddal kiegészülő #1-es Porsche vághasson neki az élről a sanghaji 6 órásnak.
Mögöttük mindössze hat századdal maradt el az #5-ös Toyota, akik legutóbb Fudzsiban megszerezték idei első győzelmüket, míg a harmadik helyre a harmadik gyártó, az Audi egyik egysége, az Oliver Jarvist és Loic Duvalt indító #8-as trió ért oda. A negyedik és ötödik pozíciót a másik Toyota és az Audi sajátította ki, ezt pedig azt is jelenti, hogy a világbajnokságot vezető #2-es Porsche mindössze a hatodik helyről rajtolhat majd vasárnap, így jó esély lehet rá, hogy a bahreini szezonzáróra maradjon a döntés – igaz, a mezőny szorosságát jól mutatja, hogy ők is hat tizeden belül voltak az éllovasokhoz képest.
Ami a többi kategóriát illeti: az LMP2-ben Alex Lynn gyorskörének köszönhetően a #44-es Manoré a pole, amelyet Matt Reo és Richard Bradley vezet még, megelőzve a #36-os Signatech Alpine-t. A GTE-Pro a Ford dominanciáját hozta, hiszen az első két helyen a #67-es és a #66-os egységük végzett, maguk mögé utasítva a #95-ös Aston Martint. Utóbbi márkának a GTE-Am kategóriában azonban már volt minek örülnie, miután a Pedro Lamy és Paul Dalla Lana által fémjelzett #98-as autó megszerezte a rajtelsőséget a #83-as AF Corse Ferrari előtt.
Az idény utolsó előtti futama, a sanghaji 6 órás magyar idő szerint vasárnap hajnali 4 órakor startol – az Eurosport 1 a viadal utolsó másfél óráját közvetíti élőben.
Az időmérő végeredménye:
1. | Timo BERNHARD, Mark WEBBER, Brendon HARTLEY | Porsche 919 Hybrid | 1'44.462 | |
2. | Anthony DAVIDSON, Sébastien BUEMI, Kazuki NAKAJIMA | Toyota TS050 - Hybrid | 1'44.522 | +0.060 |
3. | Lucas DI GRASSI, Loïc DUVAL, Oliver JARVIS | Audi R18 | 1'44.610 | +0.148 |
4. | Stéphane SARRAZIN, Mike CONWAY, Kamui KOBAYASHI | Toyota TS050 - Hybrid | 1'44.810 | +0.348 |
5. | Marcel FÄSSLER, André LOTTERER, Benoît TRÉLUYER | Audi R18 | 1'44.868 | +0.406 |
6. | Romain DUMAS, Neel JANI, Marc LIEB | Porsche 919 Hybrid | 1'45.051 | +0.589 |
7. | Mathéo TUSCHER, Dominik KRAIHAMER, Alexandre IMPERATORI | Rebellion R-One - AER | 1'49.828 | +5.366 |
8. | Simon TRUMMER, Oliver WEBB, Pierre KAFFER | CLM P1/01 - AER | 1'51.285 | +6.823 |
9. | Matthew RAO, Richard BRADLEY, Alex LYNN | Oreca 05 - Nissan | 1'54.225 | +9.763 |
10. | Gustavo MENEZES, Nicolas LAPIERRE, Stéphane RICHELMI | Alpine A460 - Nissan | 1'54.382 | +9.920 |