DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
WEC

WEC: Hat század döntött a pole-ról Sanghajban

Rendkívül szoros és izgalmas időmérőt tudhat maga mögött a mezőny a szezon utolsó előtti állomásán, ahol mindhárom gyártó befért az első háromba. A vb-éllovas egység csak a hatodik helyről rajtolhat.

Bár az utolsó edzésen az Audi végzett az élen a Toyota előtt, az első két tréning Porsche-sikere után nem meglepő, hogy a kvalifikáció végén is a címvédő egység örülhetett. Pedig nem volt sima útjuk a pole-ig: Brendon Hartley hiába futott rögtön elsőre nagyon erős kört, az idejét elvették, amiért kiszélesítette a pályát az utolsó kanyarban. A helyére ülő Mark Webber is gyorsnak bizonyult, majd a legvégén ismét visszaülni kényszerülő új-zélandi még nála is jobb köridőt futott, a kettő átlaga pedig elég volt ahhoz, hogy a Timo Bernharddal kiegészülő #1-es Porsche vághasson neki az élről a sanghaji 6 órásnak.

porsche-wec-sanghaj-1



Mögöttük mindössze hat századdal maradt el az #5-ös Toyota, akik legutóbb Fudzsiban megszerezték idei első győzelmüket, míg a harmadik helyre a harmadik gyártó, az Audi egyik egysége, az Oliver Jarvist és Loic Duvalt indító #8-as trió ért oda. A negyedik és ötödik pozíciót a másik Toyota és az Audi sajátította ki, ezt pedig azt is jelenti, hogy a világbajnokságot vezető #2-es Porsche mindössze a hatodik helyről rajtolhat majd vasárnap, így jó esély lehet rá, hogy a bahreini szezonzáróra maradjon a döntés – igaz, a mezőny szorosságát jól mutatja, hogy ők is hat tizeden belül voltak az éllovasokhoz képest.

Ami a többi kategóriát illeti: az LMP2-ben Alex Lynn gyorskörének köszönhetően a #44-es Manoré a pole, amelyet Matt Reo és Richard Bradley vezet még, megelőzve a #36-os Signatech Alpine-t. A GTE-Pro a Ford dominanciáját hozta, hiszen az első két helyen a #67-es és a #66-os egységük végzett, maguk mögé utasítva a #95-ös Aston Martint. Utóbbi márkának a GTE-Am kategóriában azonban már volt minek örülnie, miután a Pedro Lamy és Paul Dalla Lana által fémjelzett #98-as autó megszerezte a rajtelsőséget a #83-as AF Corse Ferrari előtt.

Az idény utolsó előtti futama, a sanghaji 6 órás magyar idő szerint vasárnap hajnali 4 órakor startol – az Eurosport 1 a viadal utolsó másfél óráját közvetíti élőben.

Az időmérő végeredménye:

1. Timo BERNHARD, Mark WEBBER, Brendon HARTLEY Porsche 919 Hybrid 1'44.462  
2. Anthony DAVIDSON, Sébastien BUEMI, Kazuki NAKAJIMA Toyota TS050 - Hybrid 1'44.522 +0.060
3. Lucas DI GRASSI, Loïc DUVAL, Oliver JARVIS Audi R18 1'44.610 +0.148
4. Stéphane SARRAZIN, Mike CONWAY, Kamui KOBAYASHI Toyota TS050 - Hybrid 1'44.810 +0.348
5. Marcel FÄSSLER, André LOTTERER, Benoît TRÉLUYER Audi R18 1'44.868 +0.406
6. Romain DUMAS, Neel JANI, Marc LIEB Porsche 919 Hybrid 1'45.051 +0.589
7. Mathéo TUSCHER, Dominik KRAIHAMER, Alexandre IMPERATORI Rebellion R-One - AER 1'49.828 +5.366
8. Simon TRUMMER, Oliver WEBB, Pierre KAFFER CLM P1/01 - AER 1'51.285 +6.823
9. Matthew RAO, Richard BRADLEY, Alex LYNN Oreca 05 - Nissan 1'54.225 +9.763
10. Gustavo MENEZES, Nicolas LAPIERRE, Stéphane RICHELMI Alpine A460 - Nissan 1'54.382 +9.920
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: