A müncheni autógyártó egyszerre jelentette be, hogy két ambiciózus projektbe is belevág a közeljövőben. Ezek egyike a hosszútávú-világbajnokságon, azaz WEC-ben szereplés 2018-tól kezdve, a GTE kategóriában, ahova a Porsche, Aston Martin, Ferrari és Ford mellé csatlakoznak gyári csapattal. A BMW az elmúlt 12 hónapban az LMP1 kategóriában és 56-os garázs projektben való részvételt is fontolóra vette, de végül úgy döntött, a GT osztályban tér vissza 2011 óta először a Le Mans-i 24 órásra. A WEC mellett az Egyesült Államokbeli IMSA GT-bajnokságban a továbbiakban is részt vesznek.
A GT-projekt további részleteit későbbi időpontban fogják felfedni. A motorsport.com szerint a márka versenyautója az M5 vagy M6 modellen alapulhat, a tesztprogram jövő nyáron kezdődhet el. A BMW hosszú múltra tekint vissza Le Mans-ban, már a 30-as években is versenyeztek az egynaposon, egyedüli abszolút győzelmüket pedig 1999-ben szerezték, a Williams csapattal közösen fejlesztett V12 LMR-rel (a képen).
Szintén ma erősítették meg, hogy a Formula-E-ben is további szerepet vállalnak az amerikai Andretti csapat partnereként. A BMW eddig is érdekelt volt a kategóriában, ők szállítják a biztonsági és orvosi autók flottáját, az új összefogás pedig lehetőséget teremt arra, hogy később teljes gyári csapattal is csatlakozzanak, Jens Marquardt, a márka sportizgatója szerint talán a széria ötödik szezonjában – októberben a harmadik évad indul. Szerepvállalásukat sejttette, hogy a BMW gyári pilótája, Antonio Felix da Costa érkezik az Andrettihez, aki Magyarországon bejelentette, kiszáll a DTM-ből, hogy kizárólag az elektromos szériára koncentrálhasson.
A nagy autógyártók közül már most jelen van a Formula-E-ben az Audi, Citroen (DS), Renault és Jaguar, és a hírek szerint a Volvo és Nissan is mérlegel egy esetleges csatlakozást.