A BMW legutóbb kijelentette, nem mozgatja meg a Formula-E-hez való csatlakozás, annak ellenére sem, hogy biztonsági autót és egyéb hivatalos járműveket szállítanak a szériának. Ennek okaként az autócserét nevezték meg. Egy másik rangos világsorozat a Hosszútávú Világbajnokság, a WEC LMP1-es kategóriája, amely néhány éve még az Audi és Peugeot különcsatájának számított, jelenleg azonban négy nagy autógyár, az Audi, Toyota, Porsche és Nissan is érdekelt bene.
A pletykák szóba hozták a BMW-t, az 1999-es Le Mans-i 24 órás nyertesét a kategóriával, de a bajorok a Formula-E-hez hasonlóan ezt a sorozatot is kizárták. Az ok ismét az, hogy nem felel meg a kívánalmaknak, az LMP1-es szabályok ugyanis túlságosan nagy hangsúlyt fektetnek a hibrid technológiára, miközben a BMW az elektromos autózás élharcosa.
„Az LMP1 szabályai újak lesznek 2017-ben, egy hibrid osztállyá válik, ahol a fő játékosok magas szinten versenyeznek” – idézi az Autosport lap Jens Marquardt, a BMW motorsportfőnökének szavait. „A hibridet ugródeszkaként látjuk az elektromos járművek irányába, a BMW jövője pedig az elektromos járművekben rejlik, ahogyan az i almárka is megmutatja. A jelenlegi felállás nem felel meg szükséges kritériumrendszerünknek.”
Marquardt azt a felvetést is cáfolja, mely szerint a BMW az innovatív megoldásoknak lehetőséget adó 56-os garázsba jelentkezhetne, itt pedig elindíthatna egy elektromos prototípust. „Dolgoznának valamin az 56-os garázsban, amit sehol máshol nem lehet felhasználni? Ez nehéz lenne. Az nem megoldás, hogy egy lépést megteszel előre, azután felet vagy háromnegyedet hátra. Ha a BMW vállalkozna erre, az több lenne, mint egy PR-fogás.”