DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
WEC

21 óra: A siker kapujában a Porsche

Három óra választja el a Porschét a sikertől, melyről talán álmodtak, de elhinni nem merték volna: kettős győzelem felé tart a német gyár, Hülkenberg viheti célba majd a győztes autót.

24 ÓRÁS FOLYAMATOS KÖZVETÍTÉSÜNK ITT ÉRHETŐ EL

Három órával a leintés előtt a #19-es Porsche magabiztosan, egy kör előnnyel vezeti a 83. Le Mans-i 24 órást, ezzel reális esély van arra, hogy 1998 után ismét a verseny történetének legsikeresebb gyártója nyerjen, s egyúttal szintúgy 17 év elteltével ismét újonc győztest avassanak Hülkenberg és Bamber személyében – arról nem is beszélve, hogy 24 éve nem fordult már elő, hogy aktív Formula-1-es pilóta győzzön a legendás versenyen.

Persze addig még nagyon sok van hátra, s ezen a versenyen (is) egy pillanat alatt bajba lehet kerülni. Így történt a #9-es Audival is, mely a harmadik helyen haladt, amikor elkezdett rakoncátlankodni a fék és a hibridrendszer, s végül elkerülhetetlenné vált a szerelés.

A motorborítását korábban elvesztő, s bokszba kényszerülő #7-es Audi így vette vissza a 3. helyet, majd miután körhátrányával is így tett a #17-es Porschével szemben, körön belül üldözheti a második helyezett autót. Nem is akárhogy: Lotterer újabb versenyben elért pályacsúcsot futott, 3:17,475-tel adta át a múltnak Albuquerque tegnapi rekordját.

A 4-5. helyen jelenleg a másik két Audi, a verseny elején összetört #8-as áll jobban jelenleg, majd a 6. pozícióban a harmadik Porsche következik, mely kétszer is gumifalnak csúszott ugyanazon a helyen, ugyanúgy – két külön versenyzővel. A két Toyota senkitől nem zavartatva és senki nem zavarva száguld a 7-8. helyen – észre se nagyon lehetett venni őket a verseny során...

Az LMP2 mezőnyét még mindig a KCMG vezeti, de azért adódott meleg pillanatuk, hiszen az autó egy rövid időre megállt a pálya szélén. Újraindult, továbbment, s ha nem lesz újabb probléma, meg is nyeri majd a versenyt. A GTE Próban az #51-es AF Corse Ferrari előnye körülbelül húsz másodperc a Corvette-hez képest, míg az amatőrök versenyét össz-GT-mezőny harmadik helyezettje, a #98-as Aston Martin vezeti, a volánnál ismét Pedro Lamyval.

Így áll a verseny vasárnap délben, huszonegy óra elteltével. A leintésig ajánljuk élő közvetítésünket, melyet ide kattintva érhettek el!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: