Az első három tesztelési lehetőség során mindössze 96 kört sikerült megtennie a kétszeres világbajnok spanyolnak a híres amerikai oválpályán. Már hetekkel ezelőtt sejtette a McLaren, hogy jóval nehezebb dolguk lesz idén, mint két évvel ezelőtt, a 2017-es kaland során ugyanis az Andretti Autosporttal kötött szoros együttműködésnek köszönhetően a versenyautó felkészítésében a hatalmas rutinnal rendelkező Michael Andretti és gárdája oroszlánrészt vállalt.
Most sokkal inkább önállóan vágott neki a felkészülésnek a McLaren és eddig nem alakul valami fényesen a helyzet. A technikai hiba és a hatalmas csattanás után keményen dolgozott a csapat, hogy egy tartalékautó elkészüljön, de ez a csütörtöki edzésnapra nem sikerült. Komoly lemaradást szenvedett el Woking, de a sportigazgató szerint azért még nincs minden veszve.
„Az, hogy nem tudtunk csütörtökön sem körözni, komoly hátrányt jelent az Indy 500-as programunkban, de azért még nincs minden veszve. Szükségünk lenne végre egy teljes tesztnapra, ahol nem akad gondunk, megfelelően felkészülhetünk az időmérőre. Ez a legfontosabb célunk, hogy egy problémamentes napot zárhassunk” – nyilatkozta Gil de Ferran.
„Kétségtelen, hogy igen lassan haladunk. Az egyik autóról át kellett helyezni egy csomó alkatrészt a másikra, kicserélni a motort és így tovább. Ez rengeteg munka. Fernandónak még vannak fájdalmai az ütközés miatt – a csattanás ereje miatt lába elhajlította a kormányt is – de összességében jól van. De Indyben nem szabad bepánikolni egy hiba után, meg kell őrizni a hidegvérünket és visszatérni a rendes kerékvágásba” – mutatott rá Zak Brown vezérigazgató.
„Egyértelműen hátrányt jelent, hogy új istállóként vagyunk jelen. A szakembereink mind tapasztaltak, de korábban nem dolgoztak együtt csapatként. Most először kellett (volna) egyetlen éjszaka alatt újjáépíteni a versenyautót, sokkal gyorsabban menne, ha harmadszor, negyedszer lenne erre szükség. Minden hibánkból tanulni kell, nyugodtnak és összeszedettnek kell lennünk” – tette hozzá Brown.
Alonsóban nem maradt félelem a baleset után. „A veszély mindig jelen van, ha együléses versenyautót vezetünk, nagyon gyorsak vagyunk, ezért tudjuk, ha valaminek nekimegyünk ilyen sebességgel, az fájni fog. A balesetek általában hasonlóak, itt a különbséget az okozza, hogy óriási sebességgel csapódunk a falnak. A csapat azonban mindent megtesz, én pedig újra készen állok a vezetésre, nincs bennem félelem, újra gyors leszek” – fogalmazott Fernando Alonso.