Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. július 16. kedd
USA

Alonso háromszor is falnak csapódott

Fernando Alonsót is utolérte Indianapolis végzete, közelebbről is megismerkedett a falakkal. A hármas kanyarban verte oda a falnak, ripityára törve a McLarent, de szerencsére ép bőrrel megúszta.

A 2017-es sikertörténethez képest egyelőre sokkal nehezebben indul Fernando Alonso számára az idei indianapolisi kaland, pedig minden vágya, hogy feltegye a (tripla) koronát pályafutására és az Indy 500-on is elsőként intsék le. Már hetekkel ezelőtt figyelmeztetett a McLaren vezetősége, hogy így, a két évvel ezelőttihez képest jóval önállóbban indulva sokkal nehezebb dolga lesz az istállónak, de eddig szinte csak a balsors sújtja őket.

Már a keddi tesztnap sem alakult úgy, mint kellett volna, elektronikai problémák miatt mindössze ötven kört tudott megtenni a 66-os számú McLaren-Chevrolet, most pedig Fernando Alonso, Graham Rahal mögött haladva hibázott a hármas kanyar előtt, túl szélesre vette, nekicsapódott a falnak.

Alonso is átesett a tűzkeresztségen, megismerte az oválpálya falait

Ezután az irányíthatatlan és sérült versenyautó a túloldali belső falnak vágódott háttal, nagy erővel, majd a négyes kanyarhoz visszacsúszva még az orrát is kicsit összetörte. A spanyol szerencsére nem szenvedett sérülést, saját erejéből szállt ki a roncsból, majd később elmagyarázta, mi is történt vele pontosan.

„Egyszerűen hirtelen alulkormányzottá vált az autó. Amikor észleltem, elemeltem a gázról a lábam, de ez már nem volt elég, teljesen elvesztettem az elejét. Túl közel volt már a fal és túl gyorsan közeledtem felé. Sajnos ez történt, megint komoly időt veszítünk ezzel, amit a pályán tölthettünk volna. Elnézést kérek a csapatomtól, tanulunk belőle és a következő napon erősebben térünk vissza” – fogalmazott Fernando Alonso az NBC csatornának.

A keddi 50 kör után szerdán is csak 46-ot tudott hozzátenni megtett köreihez Fernando Alonso, eddigi legjobbja 225,433 mérföld/órás átlag, amin még bőven lesz mit javítani. Egyelőre, az Andretti Autosport szoros támogatása nélkül valóban sokkal nehezebben indul az Indy 500-as felkészülés, mint két évvel ezelőtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?