Kifejezetten érdekes, bizarr és kínos közjátékkal indult a 2018-as IndyCar-szezon detroiti duplafordulójának második futama, ugyanis még csak a felvezető körben jártunk, amikor azt láthattuk a közvetítésben, hogy egy kanyar után a pace car ripityára törve, mozdulatlanul áll, az általa felvezetni tervezett mezőny pedig a pole-ból induló és továbbhajtó Alexander Rossi kivételével jobb híján szintén megállt mögötte, leállítva még a motort is, miután gyorsan világossá vált, hogy ebből hosszadalmas mentés lesz.
A dolog pikantériáját az adta, hogy a biztonsági autót egy bizonyos Mark Reuss vezette, aki nem más, mint a Chevrolet-t is birtokló General Motors autóipari konszern elnök-helyettese, a verseny névadó szponzora pedig szintén a Chevy volt, csakúgy, mint maga a pace car.
A pályatakarítás, illetve a műszaki mentés majdnem fél óráig tartott, és mivel a tartalék biztonsági autó szintén nehezen akart elindulni (abba végül már az erre a szezonra kinevezett „rendes” sofőrt, a még versenyzéssel is foglalkozó Oriol Serviát ültették be), a csúszás végül bőven átlépte a fél órát is az eredetileg tervezett kezdéshez képest.
A versenyt Rossi kezdte a legjobban, és magabiztosan meg tudta tartani első helyét Wickens, Power, Dixon, Hinchcliffe, Jones és a többiek előtt, az amerikai ex F1-est sokáig a sárga zászlós periódusok sem tudták megingatni. Sébastien Bourdais rögtön a verseny első köreiben visszaesett a mezőny legvégére, miután előbb összeakadt Spencer Pigottal, majd defektet kapott, a francia viszont innen szépen vissza tudott zárkózni, a 16. körben már a negyedik helyért harcolt.
A két-, illetve háromkiállásos taktikák mind-mind nagyon jól megéltek egymás mellett, és teljesen vegyes kép rajzolódott ki ezzel kapcsolatban az élmezőnyben, amelyet egyébként Rossi vezetett, mögötte viszont folyamatosan változott az összetétele. Rossi a verseny vége felé is jól állt, de a három kiállás miatt frissebb gumikat használó Hunter-Reay vészesen közeledett mögötte. Az élen haladó 2016-os Indy 500-győztes végül két körön belül kétszer is elfékezte magát, RHR így a 64. körben az élre állt, és az első helyet innentől kezdve pedig már nem is adta át másnak.
Az Andretti Autosport versenyzője legutóbb 2015-ben, Poconóban tudott futamot nyerni, így egy majdnem hároméves nyeretlenségi sorozatot szakított meg, csapata viszont szomorkodhatott, hogy nem jött össze a kettős győzelem, Rossi ugyanis a hiba és a tönkrement gumi miatt végül csak tizenkettedikként futott be. Hunter-Reay mögött a második helyen az idei Indy 500-at megnyerő Will Power futott be, a harmadik pedig Ed Jones lett, a top 5-be rajtuk kívül még Scott Dixon és Graham Rahal fért be.
A bajnoki pontverseny igen szoros, az első három helyezettet, Powert, Dixont és Rossit mindössze tizenegy pont választja el egymástól.
A detroiti második verseny végeredménye:
# | Versenyző | Autó | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Ryan Hunter-Reay | Honda | 70 | 1:33:50.5784 |
2 | Will Power | Chevrolet | 70 | 11.3549 |
3 | Ed Jones | Honda | 70 | 13.2291 |
4 | Scott Dixon | Honda | 70 | 13.7652 |
5 | Graham Rahal | Honda | 70 | 16.6280 |
6 | Robert Wickens | Honda | 70 | 34.9398 |
7 | Tony Kanaan | Chevrolet | 70 | 41.6328 |
8 | Charlie Kimball | Chevrolet | 70 | 47.3553 |
9 | Marco Andretti | Honda | 70 | 56.6293 |
10 | Simon Pagenaud | Chevrolet | 70 | 59.5891 |
11 | Max Chilton | Chevrolet | 70 | 1:04.6868 |
12 | Alexander Rossi | Honda | 70 | 1:06.6419 |
13 | Zach Veach | Honda | 70 | 1:07.6438 |
14 | Matheus Leist | Chevrolet | 70 | 1:11.6742 |
15 | Josef Newgarden | Chevrolet | 70 | 1:14.2820 |
16 | J.Hinchcliffe | Honda | 70 | 1:17.3729 |
17 | Takuma Sato | Honda | 69 | 1 kör |
18 | Jordan King | Chevrolet | 69 | 1 kör |
19 | Gabby Chaves | Chevrolet | 69 | 1 kör |
20 | Santino Ferrucci | Honda | 69 | 1 kör |
21 | S.Bourdais | Honda | 67 | 3 kör |
22 | Rene Binder | Chevrolet | 66 | 4 kör |
23 | Spencer Pigot | Chevrolet | 21 | - |