DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
USA

Rommá tört biztonsági autó és Hunter-Reay-győzelem az IndyCar vasárnapi versenyén Detroitban

Bizarr közjátékkal indult a 2018-as IndyCar-szezon detroiti duplafordulójának második futama, miután a pace car vendégvezetője elmért egy kanyart és ripityára törte a rá bízott Chevyt. A futamot végül Hunter-Reay nyerte.

Kifejezetten érdekes, bizarr és kínos közjátékkal indult a 2018-as IndyCar-szezon detroiti duplafordulójának második futama, ugyanis még csak a felvezető körben jártunk, amikor azt láthattuk a közvetítésben, hogy egy kanyar után a pace car ripityára törve, mozdulatlanul áll, az általa felvezetni tervezett mezőny pedig a pole-ból induló és továbbhajtó Alexander Rossi kivételével jobb híján szintén megállt mögötte, leállítva még a motort is, miután gyorsan világossá vált, hogy ebből hosszadalmas mentés lesz.

A dolog pikantériáját az adta, hogy a biztonsági autót egy bizonyos Mark Reuss vezette, aki nem más, mint a Chevrolet-t is birtokló General Motors autóipari konszern elnök-helyettese, a verseny névadó szponzora pedig szintén a Chevy volt, csakúgy, mint maga a pace car.

chevypacer



 

A pályatakarítás, illetve a műszaki mentés majdnem fél óráig tartott, és mivel a tartalék biztonsági autó szintén nehezen akart elindulni (abba végül már az erre a szezonra kinevezett „rendes” sofőrt, a még versenyzéssel is foglalkozó Oriol Serviát ültették be), a csúszás végül bőven átlépte a fél órát is az eredetileg tervezett kezdéshez képest.

A versenyt Rossi kezdte a legjobban, és magabiztosan meg tudta tartani első helyét Wickens, Power, Dixon, Hinchcliffe, Jones és a többiek előtt, az amerikai ex F1-est sokáig a sárga zászlós periódusok sem tudták megingatni. Sébastien Bourdais rögtön a verseny első köreiben visszaesett a mezőny legvégére, miután előbb összeakadt Spencer Pigottal, majd defektet kapott, a francia viszont innen szépen vissza tudott zárkózni, a 16. körben már a negyedik helyért harcolt.

A két-, illetve háromkiállásos taktikák mind-mind nagyon jól megéltek egymás mellett, és teljesen vegyes kép rajzolódott ki ezzel kapcsolatban az élmezőnyben, amelyet egyébként Rossi vezetett, mögötte viszont folyamatosan változott az összetétele. Rossi a verseny vége felé is jól állt, de a három kiállás miatt frissebb gumikat használó Hunter-Reay vészesen közeledett mögötte. Az élen haladó 2016-os Indy 500-győztes végül két körön belül kétszer is elfékezte magát, RHR így a 64. körben az élre állt, és az első helyet innentől kezdve pedig már nem is adta át másnak.

hunterreay

Az Andretti Autosport versenyzője legutóbb 2015-ben, Poconóban tudott futamot nyerni, így egy majdnem hároméves nyeretlenségi sorozatot szakított meg, csapata viszont szomorkodhatott, hogy nem jött össze a kettős győzelem, Rossi ugyanis a hiba és a tönkrement gumi miatt végül csak tizenkettedikként futott be. Hunter-Reay mögött a második helyen az idei Indy 500-at megnyerő Will Power futott be, a harmadik pedig Ed Jones lett, a top 5-be rajtuk kívül még Scott Dixon és Graham Rahal fért be.

A bajnoki pontverseny igen szoros, az első három helyezettet, Powert, Dixont és Rossit mindössze tizenegy pont választja el egymástól.



 

A detroiti második verseny végeredménye:

# Versenyző Autó Kör Idő/Hátrány
1 Ryan Hunter-Reay Honda 70 1:33:50.5784
2 Will Power Chevrolet 70 11.3549
3 Ed Jones Honda 70 13.2291
4 Scott Dixon Honda 70 13.7652
5 Graham Rahal Honda 70 16.6280
6 Robert Wickens Honda 70 34.9398
7 Tony Kanaan Chevrolet 70 41.6328
8 Charlie Kimball Chevrolet 70 47.3553
9 Marco Andretti Honda 70 56.6293
10 Simon Pagenaud Chevrolet 70 59.5891
11 Max Chilton Chevrolet 70 1:04.6868
12 Alexander Rossi Honda 70 1:06.6419
13 Zach Veach Honda 70 1:07.6438
14 Matheus Leist Chevrolet 70 1:11.6742
15 Josef Newgarden Chevrolet 70 1:14.2820
16 J.Hinchcliffe Honda 70 1:17.3729
17 Takuma Sato Honda 69 1 kör
18 Jordan King Chevrolet 69 1 kör
19 Gabby Chaves Chevrolet 69 1 kör
20 Santino Ferrucci Honda 69 1 kör
21 S.Bourdais Honda 67 3 kör
22 Rene Binder Chevrolet 66 4 kör
23 Spencer Pigot Chevrolet 21 -


 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: