DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Rali

Herczigék ötödikek lettek a Lengyel Ralin

Ötödik helyen ért célba az ERC idei első versenyén a Herczig Norbert – Ferencz Ramón páros. A SKODA Rally Team Hungária versenyzői kiegyensúlyozottan és gyorsan autóztak a verseny 14 gyorsasági szakaszán, és világbajnoki szintű mezőnyben szereztek nagyon fontos Eb pontokat.

Herczig Norbert szokásától eltérően pontos számot mondott, amikor a lengyelországi verseny előtt megfogalmazta az elvárásait. A korábbi nemzeti-, Európa- és világbajnokokkal tarkított népes mezőnyben az ötödik hely volt az, amivel elégedett lett volna. Az óhaj teljesült!

3d239467fe22c3c709a0b83e0e54621e_resize



„Csak egy megérzés volt, hogy az ötödik helyet el fogjuk érni, és még az után is ezt gondoltam, amikor megláttam, hogy mennyire erős a mezőny. Borzasztóan elfáradtunk, 30-32 fokos melegben be voltunk dunsztolva a tűzálló overallba. Biztos, hogy eltart majd néhány napig, míg helyreáll a folyadékháztartásunk, de ez a legkisebb gondunk, hiszen nagyon örülünk az eredménynek. Fontos pontok ezek a bajnokságban!” – mondta Norbi Varsóban a céldobogó előtt.

Nem két nap, nem is egy hét, hanem majd nyolc hónap munka előzte meg ezt az eredményt. A csapat eddigi legkomolyabb felkészülési programjával vágott neki az idei ERC szezonnak, többek közt a Portugál Ralin is emiatt indultak el.

„Az a rengeteg munka, energia és pénz, amit beletettünk az év eleji felkészülésbe, nem volt hiábavaló. Ez nem is feltétlenül ebben az ötödik helyben mutatkozik meg. Nyilván ez egy óriási eredmény ebben a vb szintű mezőnyben. Abban látszik leginkább a szezon elején elvégzett munka, hogy a részeredményeink javultak az előző két Lengyel Ralihoz képest. Murván tudtunk gyorsulni, és ez egy remek visszaigazolás nekem, hogy jó úton járunk” – összegzett Norbi, aztán a verseny eseményeit is sorolta.

53aff86a9555771f6d1c97c1b39e3b89_resize

„Volt ahol nagyon siettünk, volt ahol visszafogottabban, de ugyancsak siettünk, de ebben a versenyben bármikor benne volt egy kiesés. Szerencsére nem hibáztunk. Két olyan pillanat volt, amikor picit elhagytuk a pályát. Ebből az egyiken alaposan megemelkedett a pulzusunk, a tizedik gyorson, de még erre is azt mondanám, hogy egy ilyen murvás ralinak ez része, nincs benne semmi különös. Egy szerencsétlen lengyel kisnyúlnak viszont maradandó emléke lettünk, szegényke majdnem kiszaladt elénk, ha jól láttam az utolsó pillanatban iszkolt vissza a füves részre.”

A Lengyel Rali szombati napjának végén, a nyolcadik gyorsasági után már a hatodik helyen állt Norbi és Ramón. Vasárnap sem lazíthattak, hatalmas csatát vívtak egy francia és egy spanyol párossal, végül az utolsó előtt gyorsasági szakaszon az ötödik helyre léptek előre.

„Nagyon gyors verseny volt, pont arról beszéltünk Ramónnal, hogy nem is tudjuk, hogy mentünk e valaha ennyire gyorsan murván, az erdőben a fák között. 170-180-as tempóval közlekedtünk keresztben, ami nemcsak óriási élmény, hanem azért is öröm, mert eljutottunk oda, hogy ilyen sebességgel is magabiztosan tudunk menni murván úgy, hogy gyorsak vagyunk, de nem vállalunk extra kockázatot. Szombaton a nap végén spóroltunk a gumikkal, emiatt ott egy kicsit küzdelmesebb volt a vége, de ezzel a vasárnapi nap utolsó gyorsaságijaira is maradt nagyon jó abroncsunk, tehát ez is jó döntés volt” – mondta Herczig Norbert, és beszélt a pilóta és navigátor közötti kapcsolatról is.

„Az elvégzett munka a köztünk levő összhangon is látszott Ramónnal. Már az első gyorsaságin látszott, hogy ezúttal nem csak a verseny előtti teszten ültünk egymás mellett, hanem sok száz kilométert mentünk versenytempóban. Ezen a szinten már ez is sokat számít, az időeredményeken is látszanak ezek a kívülről talán apróságnak látszó tényezők. Ezen kívül megmutatkozott az a fejlesztőmunka is, amit a Skoda mérnökei elvégeztek az autón. A Skoda Fabia Rally2 evo Portugália után Lengyelországban is bebizonyította, hogy mennyire gyors, megbízható és jól kezelhető versenyautó.”

 

Nyolc hónap kihagyás után remekül sikerült az első tétverseny a SKODA Rally Team Hungária számára, és a siker felett érzett örömet még szebbé tette, hogy mindezt a Rali Európa-bajnokság varázslatos közegében élhették meg.

„Fantasztikus volt a hangulat, találkozunk a francia, a lengyel, a cseh, a portugál, a spanyol versenyzőtársakkal, akik mindannyian letettek már valamit az asztalra a maguk hazájában, itt pedig egymással folyt óriási harc. Mindezt úgy, hogy mindenki örül, hogy itt lehet, és fantasztikus pályákon mérettethetjük meg magunkat. Versenyzői oldalról ez az ERC egyik varázsa” – fejezte be Herczig Norbert.

A folytatásra sem kell sokat várni, szűk két hét múlva, július 1-3-án Lettországban, a szintén murvás pályákon zajló Liepaja Rallyval folytatódik a bajnokság.

A Lengyel Rali végeredménye:

1. Alexey Lukyanuk/Alexey Arnautov Citroën C3 Rally2 1:48:31.3

2. Andreas Mikkelsen/Ola Floene Škoda Fabia Rally2 +18,4

3. Mikolaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk Škoda Fabia Rally2 evo +1:54.7

4. Nil Solans / Marc Martí Škoda Fabia Rally2 evo +3:06.2

5. Herczig Norbert / Ferencz Ramón Škoda Fabia Rally2 evo +3:44.8

6. Efrén Llarena / Sara Fernández Škoda Fabia Rally2 evo +3:46.5

7. Wojciech Chuchala / Sebastian Rozwadowski  Škoda Fabia Rally2 evo +3:56.0

8. Yoann Bonato / Benjamin Boulloud Citroën C3 Rally2 +4:11.7

9. Erik Cais / Jindřiška Žáková Ford Fiesta Rally2 +4:16.6

10. Grzegorz Grzyb / Michal Poradzisz Škoda Fabia Rally2 evo +4:43.1

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: