Az Észt Rali új helyszínként jelenik meg a módosított 2020-as versenynaptárban, ami lehetővé teszi, hogy biztonságos és felelős módon induljon újra az idény, szigorú rendszabályokkal annak érdekében, hogy minden részvevő egészségét megóvják. Ez az első alkalom, hogy az Észt Rali a WRC-ben szerepel, bár az összes autógyártó csapata rajthoz állt itt a tavalyi promóciós célú versenyen. A rallyt gyors és sima, murvás utakon rendezik, ahol sok bukkanó lesz. Mivel enyhítettek a korlátozásokon, a csapat Finnországban és Észtországban is teszteléssel készült az újraindulásra; ennek részeként álltak rajthoz múlt héten a dél-észtországi ralin is. A ralit sűrített programmal rendezik: a legtöbb szakaszt szombaton és vasárnap kell teljesíteni, öszesen 232,64 kilométeres távon. A rali központja Tartu, a második legnagyobb finn város lesz, ahol a szervizparkot a Raadi repülőtér mellett állítják fel. Szombaton tíz szakasz vár az indulókra: a délelőtti hurok öt tesztből áll, majd a déli szervizelést követően ezt ismétlik meg délután. Vasárnap három szakasz következik, melyeket oda-vissza kell majd megtenni szervizelés nélkül.
Tommi Makinen (csapatfőnök)
„Nagyszerű, hogy ismét mehetünk rallyzni, és ez rajongóink és partnereink számára is remek hír, hiszen ők is régóta vártak erre. Remélhetőleg sikerül majd örömet szereznünk nekik ebben a nehéz időszakban. Úgy tűnik, mintha már régen lett volna, de az idény kezdete nagyon jól sikerült nekünk, és szeretnénk ugyanígy folytatni az évet. Pilótáink nem ismerik jól az észtországi szakaszokat, de tudjuk, hogy azok gyorsak. Amennyire csak lehetett, felkészültünk az utóbbi hetekben, és remélem, hogy versenyben leszünk a győzelemért.”
Sébastien Ogier (a 17. rajtszámú autó pilótája)
„Örülök, hogy ismét versenyezhetek a hosszú szünet után. Sokunknak új lesz az Észt Rally, de mindig örülök az új kihívásoknak. Egyértelműen nehéz futam lesz, nagyon gyors utakon. A Yaris WRC magabiztosságot ad az ilyen sebességnél, és a finnországi, illetve észtországi tesztek után jól érzem magam az autóban. A múlt heti verseny is hasznos volt a felkészülés szempontjából, mert egy ilyen hosszú kihagyás után nehéz egyből ráérezni a korlátainkra. Elsőként rajtolunk majd, ezért reméljük, hogy a szeptemberi időjárás nem jelent túl nagy hátrányt, és az lesz a cél, hogy mindent kihozzunk magunkból.”
Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája)
„Rég versenyeztünk utoljára. Ezen javít valamit, hogy tudtunk egy kis tesztelést végezni, és beülhettünk az autóba, de egy versenyhez semmi sem hasonlít. Az Észt Rali új állomás a WRC-ben, és én elég szerencsés voltam, hogy tavaly itt lehettem. Bár számomra nem végződött túl fényesen a rally, jól éreztem magam, és nagyjából már tudom, mire számíthatok. Az utak tényleg nagyon gyorsak. Bizonyos tekintetben hasonlítanak a finnországiakra, de kevesebb az ugrató, és helyenként még gyorsabban lehet menni. Amennyire a tesztelés során láttam, az autó jól megy ezeken a gyors, murvás utakon. Egyértelműen azt reméljük, hogy jó csomaggal rajtolunk majd, és sikerül a legtöbbet kihozni belőle.“
Kalle Rovanperä (69. rajtszámú autó pilótája)
„Az észtországi utak igazán gyorsak és lendületesek, de vannak keskeny és technikás szakaszok is, ezért ez nagyon nehéz rally lesz ez. Többnyire padlógázzal kell menni, de van pár rész, ahol nagyon precízen kell vezetni. A hosszú kihagyás után nem lesz könnyű elérni a maximális sebességet, de csináltunk egy hasznos kis tesztet, ami segített a felkészülésben. Vezettünk eltérő időjárási körülmények között, ami hasznos tapasztalatot jelentett számomra. Még mindig csak három WRC-futamon vagyok túl ezzel az autóval, és sokat kell tanulnom az idény hátralevő részében, de ennek a rallynak illene jól sikerülnie, és jó eredményt remélek.”