Július utolsó napján hozták meg az utolsó intézkedéseket a Liepaja Rali szervezői. Ezek közül a legfontosabb, hogy a lett kormány a legfrissebb járványügyi statisztikák alapján különféle zónákba sorolta az országokat. A listán a vörös zónába került Csehország, Ausztriát pedig a sárga zónába tartozó országok közé sorolták, így a BRR csapat osztrák és cseh tagjaira is a szigorított intézkedések vonatkoznak. Két versenyzőnk, Herczig Norbert és Ferencz Ramón, valamint a magyar csapattagok is csak a veszélyeztetett országokon keresztül tudták volna megközelíteni a helyszínt, így nekik sem lett volna egyszerűbb dolguk.
A csapattagokra a Lettországba beutazás után két hét karantén várt volna, amihez már július végén, az intézkedések nyilvánosságra hozatala előtt el kellett volna utazniuk. A másik megoldás szerint utazás előtt elvégzett három napnál nem régebbi negatív COVID tesztre lett volna szükséges, majd az országba érkezést követő 24 óra múlva újabb tesztet kellett volna végezni. A harmadik tesztre az ott tartózkodás 5. és 7. napja között kell sort keríteni, a tesztek eredményét pedig a szállodában kell megvárni. Sajnos a második megoldás is logisztikailag kivitelezhetetlen, hiszen a verseny előtti teszt, a pályabejárás, és a gépátvétel is része a versenynek, így fájó szívvel le kellett mondanunk a Liepaja Ralin indulásról. Sok más csapat is hasonló döntést hozott, többek között az ERC élmezőnye sem lesz ott a versenyen.
„Nagyon sajnálom, hogy ilyen döntést kellett hoznunk, de nem volt más megoldás. Megértem és elfogadom a szigorú járványügyi előírásokat, de ez esetben úgy gondolom, túlságosan szigorúak ezek az intézkedések. A szervezők nem tehettek mást, az országukban érvényes előírásokat nekik is be kell tartaniuk, és ez most sajnos minket érintett hátrányosan. Sportemberként pedig azért vagyok különösen csalódott, mert nagyon készültünk erre a hévégére. Tavaly mentünk itt először, ez meg is látszott az eredményen, de már akkor is azt mondtam a futam után, hogy legszívesebben egy hét múlva megint elindulnék, mert már a célban láttam azokat a területeket, ahol gyorsulni tudtunk volna. Sajnos most újabb egy évet kell várnunk, hogy ott versenyezhessünk” – mondta Herczig Norbert.
A Liepaja Ralit tehát csonka mezőnnyel, az olasz futamnál jóval szigorúbb biztonsági intézkedések között tartják. Nem lesz nyitóceremónia és ünnepélyes díjkiosztó sem, korlátozzák a nézőszámot, és több tucatnyi extra óvintézkedést hoztak a teljes versenyhétvégére vonatkozóan.
A MOL Racing Team következő versenye az Azori-szigetek Rali lesz szeptember közepén, ahová ismerősként térnek vissza, harmadik alkalommal állnak majd rajthoz a murvás pályákon.
A Rali Európa-bajnokság 2020-as versenynaptára:
június 26-28.: Rally Poland, murva
július 24-26.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 14-15.: Rally Liepaja, murva
szeptember 17-19.: Azores Rallye, murva
október 16-18.: Ciprus Rally, murva
november 6-8.: Rally Hungary, aszfalt
november 26-28.: Rally Islas Canarias, aszfalt