Esapekka Lappi remélte ugyan, hogy Tanak mellé állhat majd a dobogóra, de ezek a remények a gumiabroncsával együtt foszlottak szét az utolsó napon, ám ennek ellenére is sikerült megnyernie a Power Stage szakaszt, ami a negyedik szakaszgyőzelmet jelentette számára az embert próbáló, aszfalton rendezett versenyen. Az így szerzett pontok jóvoltából a Toyota feljött a harmadik helyre az gyártók bajnokságában, Tanak pedig a harmadik helyen áll az egyéni tabellán.
Tanak alig 0,1 másodperccel szorult a második helyre a szombaton megrendezett utolsó szakaszban, de vasárnap reggel fantasztikus versenyzéssel sikerült bebiztosítania helyezését az első szakaszon. 55,17 kilométeres hosszával ez volt a leghosszabb szakasz 1986 óta a verseny történetében, amit Tänak 12,6 másodperces előnnyel teljesített mindenki más előtt. A versenyen mutatott gyorsasága alapján Lappi is versenyben volt a dobogóért az utolsó napon, de az SS11-en elkövetett hiba miatt meg kellett állnia egy kerékcserére. Ezután viszont 2,2 másodperces előnnyel sikerült megnyernie a rallyt záró Power Stage szakaszt, amivel hatodik helyen végzett az összesítésben. A szombati baleset során megsérült bukókeret miatt Jari-Matti Latvala nem tudott rajthoz állni a rally utolsó napján, mert a megrongálódott elem kijavítása túl sokba került volna a verseny során.
Tommi Makinen (csapatfőnök)
“Úgy gondolom, az egész csapat nagyon elégedett lehet a rally végeredményével. Ott igazán jó helyezést ért el, viszont sajnálom Esapekkát, akinek tegnap remekül ment a versenyzés, és nagyon megérdemelte volna a dobogót. Úgy hiszem, ez az egyik legnehezebb rally az észak-európai versenyzők számára – márpedig mi azok vagyunk. Emlékszem még erre versenyző koromból, amikor itt indultam. A szakaszok nagyon kemények, és maximálisan bíznunk kell az autónkban. Az első napi enyhe küszködés után az utolsó két napon nagyon-nagyon jó teljesítményt nyújtottunk, és úgy néz ki, hogy itt is megtanultunk valami mást, ami segít majd nekünk a következő aszfalton rendezett versenyen.”
Ott Tanak (a 8. rajtszámú autó pilótája)
“Összességében nagyon kellemes hétvége volt. Korzikát sosem szerettem igazán. A múltban tényleg rengeteget kellett itt küszködnöm, idén viszont nagyon igyekeztem egyenletesen tartani a tempómat. Soha nem feszegettük a határokat, de mindig jó sebességet tartottunk. Az utolsó előtti szakaszon mér tényleg zavaratlanul tudtam menni, és igyekeztem állandóan a csúszáshatárhoz közel autózni – ami úgy néz ki, be is jött. A sebességi szakaszon nem kockáztattam: csak azt akartam bebiztosítani, hogy második helyen végezzünk, mert ez nagyon fontos volt. Ahhoz képest, hogy ez volt az első alkalom amikor Toyotával mentem rendes aszfalton, elégedett vagyok.”
Esapekka Lappi (a 9. rajtszámú autó pilótája)
“Úgy gondolom, hogy pilótaként és csapatként is sokat tanultunk itt. Sikerült jó beállításokat találnunk az autóhoz. A tegnapi nap tényleg tökéletesre sikerült, és az utolsó napon is gyorsak voltunk. Sajnos elkövettem egy kis hibát, amiért teljes mértékben vállalom a felelősséget. Azt hiszem, a hátsó gumik még egy kicsit hidegek voltak, picit megcsúszott az autó fara, és megpadkáztam a kereket. Részben eltört a felni és kezdett lejönni az abroncs, ezért meg kellett állnunk kereket cserélni. Ezután kifejezetten jólesett a Power Stage-győzelem: akkor már tényleg jobb volt a tapadásunk, mint reméltem, ezért egyre jobban és jobban nyomtam a gázt.”
A Korzika Rali (TOUR DE CORSE) végeredménye:
1 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) 3h26m52.7s
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +36.1s
3 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m07.5s
4 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m02.6s
5 Elfyn Evans/Phil Mills (Ford Fiesta WRC) +2m06.1s
6 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +2m33.5s
7 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m43.4s
8 Jan Kopecky/Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) +10m34.8s
9 Kris Meeke/Paul Nagle (Citroen C3 WRC) +10m40.5s
10 Yoann Bonato/Benjamin Boulloud (Citroen C3 R5) +12m26.0s
Kiesett: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC)
Mi jön most?
A WRC ötödik fordulóját, az Argentin Ralit április 26-29. között rendezik meg. Lesznek gyors szakaszok puha homokos talajon, a többi pedig sziklás, hegyi utakon fut. A puhább talajon rendezett szakaszokon óhatatlanul erősen kerékvájatos az út, ahogy sok autó áthalad, míg a hegyi szakaszokon előfordulhat köd és akár jég is, méghozzá erősen változékony időjárás mellett.