DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Tanak második helyen végzett Korzikán

Ott Tanak remek teljesítménnyel másodszor végzett dobogós helyen ebben az idényben a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team színeiben a rali világbajnokság francia futamán.

Esapekka Lappi remélte ugyan, hogy Tanak mellé állhat majd a dobogóra, de ezek a remények a gumiabroncsával együtt foszlottak szét az utolsó napon, ám ennek ellenére is sikerült megnyernie a Power Stage szakaszt, ami a negyedik szakaszgyőzelmet jelentette számára az embert próbáló, aszfalton rendezett versenyen. Az így szerzett pontok jóvoltából a Toyota feljött a harmadik helyre az gyártók bajnokságában, Tanak pedig a harmadik helyen áll az egyéni tabellán.

Toyota_Ott_Tanak_Martin_Jarveoja_Korzika_2



Tanak alig 0,1 másodperccel szorult a második helyre a szombaton megrendezett utolsó szakaszban, de vasárnap reggel fantasztikus versenyzéssel sikerült bebiztosítania helyezését az első szakaszon. 55,17 kilométeres hosszával ez volt a leghosszabb szakasz 1986 óta a verseny történetében, amit Tänak 12,6 másodperces előnnyel teljesített mindenki más előtt. A versenyen mutatott gyorsasága alapján Lappi is versenyben volt a dobogóért az utolsó napon, de az SS11-en elkövetett hiba miatt meg kellett állnia egy kerékcserére. Ezután viszont 2,2 másodperces előnnyel sikerült megnyernie a rallyt záró Power Stage szakaszt, amivel hatodik helyen végzett az összesítésben. A szombati baleset során megsérült bukókeret miatt Jari-Matti Latvala nem tudott rajthoz állni a rally utolsó napján, mert a megrongálódott elem kijavítása túl sokba került volna a verseny során.

Tommi Makinen (csapatfőnök)

“Úgy gondolom, az egész csapat nagyon elégedett lehet a rally végeredményével. Ott igazán jó helyezést ért el, viszont sajnálom Esapekkát, akinek tegnap remekül ment a versenyzés, és nagyon megérdemelte volna a dobogót. Úgy hiszem, ez az egyik legnehezebb rally az észak-európai versenyzők számára – márpedig mi azok vagyunk. Emlékszem még erre versenyző koromból, amikor itt indultam. A szakaszok nagyon kemények, és maximálisan bíznunk kell az autónkban. Az első napi enyhe küszködés után az utolsó két napon nagyon-nagyon jó teljesítményt nyújtottunk, és úgy néz ki, hogy itt is megtanultunk valami mást, ami segít majd nekünk a következő aszfalton rendezett versenyen.”

Toyota_Ott_Tanak_Martin_Jarveoja_Korzika_1

Ott Tanak (a 8. rajtszámú autó pilótája)

“Összességében nagyon kellemes hétvége volt. Korzikát sosem szerettem igazán. A múltban tényleg rengeteget kellett itt küszködnöm, idén viszont nagyon igyekeztem egyenletesen tartani a tempómat. Soha nem feszegettük a határokat, de mindig jó sebességet tartottunk. Az utolsó előtti szakaszon mér tényleg zavaratlanul tudtam menni, és igyekeztem állandóan a csúszáshatárhoz közel autózni – ami úgy néz ki, be is jött. A sebességi szakaszon nem kockáztattam: csak azt akartam bebiztosítani, hogy második helyen végezzünk, mert ez nagyon fontos volt. Ahhoz képest, hogy ez volt az első alkalom amikor Toyotával mentem rendes aszfalton, elégedett vagyok.”

Toyota_Esapekka_Lappi_Janne_Ferm_Korzika

Esapekka Lappi (a 9. rajtszámú autó pilótája)

“Úgy gondolom, hogy pilótaként és csapatként is sokat tanultunk itt. Sikerült jó beállításokat találnunk az autóhoz. A tegnapi nap tényleg tökéletesre sikerült, és az utolsó napon is gyorsak voltunk. Sajnos elkövettem egy kis hibát, amiért teljes mértékben vállalom a felelősséget. Azt hiszem, a hátsó gumik még egy kicsit hidegek voltak, picit megcsúszott az autó fara, és megpadkáztam a kereket. Részben eltört a felni és kezdett lejönni az abroncs, ezért meg kellett állnunk kereket cserélni. Ezután kifejezetten jólesett a Power Stage-győzelem: akkor már tényleg jobb volt a tapadásunk, mint reméltem, ezért egyre jobban és jobban nyomtam a gázt.”

A Korzika Rali (TOUR DE CORSE) végeredménye:

1 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) 3h26m52.7s

2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +36.1s

3 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m07.5s

4 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m02.6s

5 Elfyn Evans/Phil Mills (Ford Fiesta WRC) +2m06.1s

6 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +2m33.5s

7 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m43.4s

8 Jan Kopecky/Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) +10m34.8s

9 Kris Meeke/Paul Nagle (Citroen C3 WRC) +10m40.5s

10 Yoann Bonato/Benjamin Boulloud (Citroen C3 R5) +12m26.0s

Kiesett: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC)

Mi jön most? 

A WRC ötödik fordulóját, az Argentin Ralit április 26-29. között rendezik meg. Lesznek gyors szakaszok puha homokos talajon, a többi pedig sziklás, hegyi utakon fut. A puhább talajon rendezett szakaszokon óhatatlanul erősen kerékvájatos az út, ahogy sok autó áthalad, míg a hegyi szakaszokon előfordulhat köd és akár jég is, méghozzá erősen változékony időjárás mellett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: