A Skoda gyári csapatának teljesítménye, valamint a folyamatos frusztráló problémákkal szembenéző Citroenek és Peugeot-ok alkalmankénti sikerei az R5-ös masinájának továbbfejlesztésére irányította az M-Sport figyelmét. A Fiesta R5 feljavított változatán folynak már a munkálatok, melyek leginkább a motorral és a súlycsökkentéssel kapcsolatosak, de a felfüggesztést is érinthetik. A legfőbb feladata az lesz a dovenby halli alakulatnak, hogy eldöntse, melyik változtatásoknak lesz a legnagyobb a hatása a kocsi összteljesítményére. A következő reális homologizációs dátum 2016 januárja, a módosításokat pedig úgy tervezi meg a brit alakulat, hogy a meglévő autókon is alkalmazni lehessen azokat.
A Skoda Motorsport pilótája, Esapekka Lappi Finnországban elárulta barátainak, hogy a Fabia észrevehető előnyökkel rendelkezik a Fiesta felett a motor, az erőátvitel és a felfüggesztés terén is, ami jelentős feladatlista lehet az M-Sport számára.