A 28 éves új-zélandi még pénteken kezdett be zsinórban három szakaszgyőzelemmel, majd folyamatos top5-ös időeredményekkel tartotta makacsul váratlan első helyét a versenyben, amivel az egész világot meglepte. Hiába beszélünk ugyanis a PWRC 2011-es világbajnokáról és egy háromszoros új-zélandi bajnokról, az a tény, hogy Paddon a mostani versenyt megelőzően összesen egy szakaszgyőzelmet tudott felmutatni a WRC-ben, és eddigi legjobb eredménye az idei Svéd Ralin elért 5. hely volt, mindent elmond arról, mekkora meglepetés is volt valójában, hogy ilyen sokáig kitartott az élen.
Pedig egyáltalán nem kezdte nagy előnnyel a szombati napot, hiszen egy 8,8 másodperces fór szinte a nullával egyenértékű, amikor a háromszoros világbajnok Sebastien Ogier üldözi az embert. Paddon ennek ellenére remekül állta a sarat, és a mai nap negyedik gyorsaságiján még gyorsabb is tudott lenni a VW franciájánál, így még növelte is előnyét 9,9 mp-re.
Még a 16. gyorsasági végén is 9 mp. volt az előnye Ogier-vel szemben, a következő szakaszon viszont elkövette az első hibáját a hétvége során: megpördült az egyik jobbos visszafordítóban, lefulladt alatta a Hyundai, és mire újra tudta indítani az autót, jó 10 mp-et veszített. Utána elmondása szerint biztonságira vette a figurát, miután látta az addig a versenyben a 3. helyen álló Ott Tanak félrehúzódó autóját. Az észt a váltó meghibásodása miatt állt ki, míg Paddon bár folytatta, de 9 mp-es előnyéből 12,6 mp-es hátrány lett a szakasz végére.
Innentől pedig mintha kicsit elfáradt volna és elvesztette volna a fonalat. A nap utolsó előtti, 18. gyorsaságiján eltalált egy nagy követ, aminek következtében elszakadt valami a Hyundai hajtásában. Noha navigátorával összekötözték valahogy a sérült elemeket, de a pilóta saját elmondása szerint azt hitte, hogy abban a pillanatban véget ért számára a verseny. „Nem akarok egy drámázó királykisasszonynak tűnni, de amikor eltaláltuk azt a követ, a szívem szakadt ki a helyéről” – fogalmazott Paddon, aki sérült autójával is hősiesen teljesítette a napból hátralevő távot, és noha a győzelemtől nagyon távol került, de még mindig ő a második az összetettben, 2 perc 13,6 mp-cel elmaradva Ogier mögött.
Tanak és Latvala ki-, illetve hátraesése folytán (a finn Paddonhoz hasonlóan egy út közepén fekvő sziklát talált el, emiatt sérült meg futóműve) végül Mads Östberg és a Citroen örökölte meg a 3. helyet a nap végére túlélőversennyé változó Szardínia Ralin, míg a verseny elején komoly problémákkal küzdő Thierry Neuville és Elfyn Evans is váratlanul ott találták magukat a 4-5. pozícióban. Csalódott ember nagyon nem is akadt a célban, Latvala például nyilatkozata tanúsága szerint jót mulatott azon, hogy annak ellenére is a 6. helyen áll az összetettben, hogy a végén több mint egy szakaszt sérült futóművel teljesített.
Vasárnap további négy gyorsasági vár a WRC mezőnyére az embert és technikát próbáló Szardínia Ralin, és bár jelen pillanatban nehéz elképzelni, hogy ne Ogier nyerjen, a versenynek csak a célban van a vége, és a mai nap is intőjel lehetett mindenki számára: elég egy rossz mozdulat, és máris semmissé válik az addig felépített tökéletes verseny.
A Szardínia Rali állása a szombati nap végén: 1. Ogier, 2. Paddon + 2:13,6, 3. Ostberg + 3:25.6, 4. Neuville + 3:57,0, 5. Evans + 5:15,5, 6. Latvala + 8:08,6.