Bár a 2015-ös Argentin Rali szombati napját beárnyékolta valamelyest Hayden Paddon balesete, amelyben hat szurkoló megsérült, és amely miatt a rendezők a kilencedik szakaszt törölték a versenyből, ám tragédia szerencsére nem történt, így újra a versenyzés kerülhetett középpontba.
A nap nyitószakaszává a kilencedik szakasz eltörlésével a 10. gyorsasági lett, ami kis híján drámai fordulatot hozott a verseny menetében, ám Meeke végül elkerülte a nagyobb bajt. A gyári Citroen-pilóta egy különösen poros részen megpördült, és mire újra megtalálta a helyes menetirányt, jó fél percet veszített. Első nap végi több mint egy perces előnye így a felére csappant, ezt viszont már a második nap végéig sikerült megőriznie.
Meeke előnye a szombati nap céljában 38,6 másodperc citroenes csapattársával, a betegség által gyengített Mads Östberggel szemben. Vasárnap további két gyorsasági szakasz, és összesen 32 kilométer vár még a mezőnyre, köztük a legendás El Condor. A francia gyári istálló csapatfőnöke, Yves Matton állítja, nem lesz csapatutasítás.
„Most is ugyanazt kérem csak tőlük, amit az egész verseny ideje alatt: hogy a végén két autónk érjen célba jó pozícióban. Elég okosak ők ahhoz, hogy tudják, mit tegyenek. Régóta várunk már egy jó eredményre, pláne egy győzelemre. Ez egy tökéletes köszönetnyilvánítás lenne a csapatnak a kitartó munkáért” – idézi a wrc.com Matton szavait.
Meeke-nek még a nap záró szakaszán is volt egy kis oka az idegeskedésre, mivel az egyik vízátfolyáson áthajtva bekapcsolt DS3-asában az egyik figyelmeztető szenzor, ezért óvatosságból leállította a motort, majd újraindította. Ez az időveszteség is bőven belefért azonban neki, előnye megnyugtatónak tűnik a vasárnapi véghajrá előtt.
Az élen álló két citroenest a VW finnje, Jari-Matti Latvala követi a 3. helyen, de az ő hátrány Östberghez képest is 25 másodperc, így igazi támadóközelségbe nincs. A 3. helye viszont biztonságban van, mivel a 4. helyen jegyzett Elfyn Evans már tőle is több mint egy perccel le van maradva, míg 5. helyen igyekvő Thierry Neuville további két és fél perc hátránnyal következik a rangsorban.
Szombaton egyébként az összes szakaszt a VW nyerte, ám ez sovány vigasz a német gyártónak, hiszen a két gyorsaságin leggyorsabb Andreas Mikkelsen és a maradék egy szakaszt megnyerő Sebastien Ogier korábbi problémáik folytán az összetett eredménylista hátsó régiójában helyezkednek el. A vb-címvédő ráadásul még szombaton is jelentős időt, körülbelül négy percet veszített, miután az utolsó szakaszon elment autójából a szervo.
Az állás az élmezőnyben 10 szakasz után: | ||||
1 | Kris Meeke | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 3:14:51.7 |
2 | Mads Ostberg | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 38.6 |
3 | Jari-Matti Latvala | Volkswagen Motorsport | Volkswagen | 1:03.7 |
4 | Elfyn Evans | M-Sport World Rally Team | Ford | 2:24.6 |
5 | Thierry Neuville | Hyundai Motorsport | Hyundai | 4:51.0 |