Az osztrák bajnokság második fordulója nem sikerült valami szerencsésen a fiúknak, de bizakodva tekintenek az észak-ír futamra, ami számukra a junior EB-ben való debütálást is jelenti majd.
Klausz Kristóf: Már a pályabejáráson szakadó eső fogadott minket, ami egészen az első versenynap rajtjáig meg is maradt. Vizes pályákra kellett tehát felkészülni, aminek első lépéseként, a Shakedown-on próbáltuk volna ki a Cliot, ám azt egy baleset miatt végül törölték a programból. Nekünk igazán hasznos lett volna az a néhány kilométer, már csak azért is, mert a Rebenland Rallyt megelőző hétvégén még azzal a Peugeot 208 R2-vel autóztunk, amivel a Junior EB-n fogunk rajthoz állni – vissza kellett volna tehát szoknunk egy kicsit a Renault-hoz. Ez az első gyorsra maradt, de sajnos ott sem jutottunk sokáig, mindössze csak 2-3 kilométerig, amikor is egy balos kanyarban, a kihordáson a bal első kerék megtapadt és az autóval megforogtunk, majd lecsúsztunk a vizes fűre. Körülbelül 40 percig dolgoztunk, szenvedtünk azért, hogy a sárból vissza tudjuk tenni az autót az útra, de nem jártunk sikerrel, s ki kellett állnunk a versenyből. Másnap igyekeztünk ledolgozni a hátrányunkat, és minél gyorsabban teljesíteni a szakaszokat. Sajnos most nem tudtunk olyan jó időket produkálni a többiekhez képest, mint tavaly – bár sokat fejlődtünk, a különbség így is megmaradt.
Nagyon várom ezek után, hogyan alakul majd számunkra az április 2-4-ei Circuit of Ireland Rally, ahol már a juniorok között fogunk harcolni a bajnoki pontokért. Teljesen ismeretlen terep lesz ez nekünk, nem jártunk még itt, így nagyban az első tapasztalatokra fogunk támaszkodni, amit a pályabejárás során szereztünk. Aszfalton azért már megvan a sebességünk, de nem bánnám, ha esős körülmények között is próbára tudnánk tenni magunkat – a Rebenland Rallyn ugyanis kiderült, hogy nem ártana gyűjteni ilyen körülmények között is a tapasztalatokat. Elsősorban arra leszek kíváncsi, hogy a többiekhez viszonyítva mire lesz elég a teljesítményünk az első néhány gyorson, majd megpróbálunk körről körre gyorsulni a Peugeot-val. Jó lenne mindenképp a TOP10-ben végezni és pontot szerezni, de talán még ennél is fontosabb lenne, hogy még jobban kiismerjük az új autót.
Kecskeméti Balázs: Nem volt szerencsénk a hétvégén. A verseny előtt napokig esett az eső a helyszín környékén, ami igencsak megváltoztatta az útviszonyokat a kijelölt szakaszokon. Rögtön az első gyorsaságin megcsúsztunk az egyik kanyarban, és egy méternyi belesodródtunk egy rétbe. Annyira felázott az a terület, hogy vissza se tudtunk tolatni – pedig ugyebár nem voltunk nagyon messze az úttól. Az első napi küzdelmeket így fel kellett adnunk, de másnap a szuperrally szabályainak értelmében folytathattuk a versenyt.
Szombaton sem hagyott minket békén a technika ördöge: a rajtnál nem működött rendesen a kuplung a Clioban, így csak önindítóval tudtunk elindulni. Mire ez a probléma megoldódott, a szervo szállt el a kocsiból, amivel rendesen meg kellett küzdenie Kristófnak. A nehézségek ellenére sikerült abszolválni az osztrák bajnokság második fordulóját, bár kissé csalódott vagyok, hiszen jobb eredményre számítottunk. Az első nap miatt szerzett, 27 perces hátrányunkkal ugyanis csak a kategória 9. helyén végeztünk.
A mostani peches hétvége után bízom benne, hogy annál jobb, sikeresebb lesz a mostani megmérettetés. Nagyon komoly mezőny nevezett a juniorok mezőnyébe: 19, - jó értelemben – félőrült fiatal vág neki a távnak az észak-ír EB futamon. Lesz néhány társunk, akik szintén újoncnak számítanak ebben a mezőnyben vagy szintúgy kevés tapasztalatuk van a versenygépükkel, ezért elsősorban velük szeretnénk majd tartani a lépést. Nem várhatjuk el magunktól azt, hogy rögtön beleszólunk a bajnoki pontok alakulásába, ezért a cél inkább az, hogy folyamatosan fejlődjünk.