DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
Rali

Loeb és Kubica elszállt, Ogier vezet

Drámai végjátékkal zárult a 2015-ös rali-világbajnokság nyitófutamának pénteki második napja, hiszen az utolsó mért szakaszon Sebastien Loeb, Kris Meeke és Robert Kubica is hibázott.

A napot Loeb kezdte az élről a Citroennel, aki tehát minden kétkedő számára nyilvánvalóvá tette, mit sem kopott gyorsasága, és amint raliautóba ül, egyből űridőket repeszt vele, legyen szó bármilyen versenyről, akár a világbajnokság aktuális nyitófutamáról. A francia ma is bekezdett, hiszen a nap első gyorsaságiján 15 másodpercet vert legközelebbi üldözőjére, a VW vb-címvédőjére, Sebastien Ogier-re.

A következő két gyorsaságin az ex-F1-es pilóta, Robert Kubica szólt bele kissé váratlanul kettejük külön párharcába, a lengyel ugyanis mindkét említett szakaszt megnyerte! Apró szépséghiba, hogy ő esélyét egy kimagasló eredményre már tegnap elveszítette, miután az első gyorson defektet kapott, majd a másodikon a generátora mondta fel a szolgálatot. Ettől függetlenül megsüvegelendő volt mai teljesítménye, hiszen egyértelműen a nap egyik leggyorsabbja volt, a 4. és az 5. után a 7. szakasz elsőségét is behúzta.



Az 5. gyors végére Ogier három másodpercre csökkentette hátrányát Loebbel szemben, amire a következő gyorson a citroen klasszisa egy újabb szakaszgyőzelemmel válaszolt. A 7. gyors viszont fordulópontot jelentett, ezen a szakaszon ugyanis Ogier több mint 13 mp-et vert rá riválisára, és nyolc másodperces előnnyel az összetettben is az élre állt.

Az igazi feketeleves azonban a nap utolsó gyorsaságiján, a 8. szakaszon következett Loeb számára, aki tetemes hátránnyal érkezett be a célba, törött bal hátsó felfüggesztéssel. „Akkor történt, amikor megütöttem egy követ az egyik jeges részen. Nem volt túl nagy ütés, de valami eltört. Nem tudom pontosan, hogy mi, de valami nem jó. Nagyon keményen nyomtam neki, mert tudtam, hogy a pályán uralkodó állapotok nem kedveznek az elöl haladónak, ezért megpróbálkoztam egy eltérő gumiválasztással, és hibáztam. Hogy visszaérünk-e a szervizparkba? Megpróbáljuk” – nyilatkozta Loeb a mai utolsó mért szakasz végén.

Helyszíni beszámolók szerint a francia spaniferrel rögzítette a kiszakadt, és 45 fokos szögben álló bal hátsó futóművet, és így evickélt vissza valahogy a megváltást jelentő szervizparkig. Az összetettben így a 15. helyre esett hátra, több mint tízperces lemaradással.

Az utolsó szakasznak nem Loeb volt az egyedüli nagy vesztese. A Citroen másik élmenője, Kris Meeke több mint négy percet állt egy helyben egy egyelőre rejtélyes probléma miatt, míg a nap addigi pozitív meglepetését szolgáltató Kubica újabb táptalajt adott az őt ért kritikáknak, hiszen két rendkívül meleg pillanatot is átélt a pályán, és kicsit átrendezte Ford Fiestája külsejét.

„Nagyon meleg pillanatot éltünk át, amikor nagy tempónál lesodródtunk a pályáról. A nézők visszatettek, és folytatni tudtuk, de később, egy havas részen megint lecsúsztunk, eltaláltunk egy fát, és egy defektet is összeszedtünk. Az utolsó 10 kilométeren már így jöttünk le” – mesélte el nap végi kálváriáját a lengyel, aki éppen tegnap jelentette be, hogy az idei vb-n már saját csapata színeiben indul.

A második nap végén a vb-címvédő Ogier megnyugtató, 1 p. 45 mp-es előnnyel vezet VW-es csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt, míg a többiek már két percnél is nagyobb lemaradással követik őt a sorban. 

Monte-Carlo Rali, állás a 2. nap után: 1. Ogier (VW): 1:52:07.4, 2. Latvala (VW): +1:45.4, 3. Mikkelsen (VW): +2:34.8, 4. Tanak (Ford): +2:44.4, 5. Ostberg (DS 3): +3:02.9, (…) 15. Loeb (Citroen) +10:08.0.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: