DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Hamilton és Russell sem érezte jól magát az F1-es Szingapúri Nagydíj után

A negyedik és hatodik helyen futott be George Russell és Lewis Hamilton a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, amely után azonban kihagyták az újságírókkal való beszélgetés. A Mercedes rövid tájékoztatásában azt közölte, hogy a két versenyző a futam „megpróbáltatásaitól” kimerült. Később Toto Wolff csapatfőnök arról beszélt, hogy „hőguta közeli” kerültek Hamiltonék a hőségben, de azt is jelezte, hogy már jobban vannak: „Mindketten túlhevüléssel küzdenek, de most már rendben vannak. Beültek egy jeges fürdőbe, és szerintem az segített kicsit” – mondta Wolff a Formula.hu jelenlétében vasárnap este.

f1-hamilton-mercedes-szingapur-2

A csapatfőnök szerint idén túl optimisták voltak az Aston Martinnál

Nagy reményekkel kezdték meg a 2022-es szezont Sebastian Vettel és Lance Stroll kettősével az Aston Martin csapatánál, ám közeledve az év vége felé 25 egységükkel csak a kilencedik helyet foglalják el a konstruktőrök között. Az istálló csapatfőnöke úgy érzi, túlságosan is magabiztosak voltak az idény kezdetét megelőzően és többet vállaltak, mint amire képesek. „Van egy kis struktúránk, ami néhány emberre támaszkodott, aztán jelentős pénzt fektettek bele, és nagyon gyorsan növekszünk. Azonban ha ilyen gyors a növekedés, akkor az egész struktúra nem tud annyira gyorsan alkalmazkodni. Általában csökken a hatékonyság, ha túl gyorsan növekszünk, és itt is ez történt. Az autó koncepciója, amelyet választottunk egy olyan irány volt, amiben végső soron nagyon nagy aerodinamikai potenciál rejlett, de a pattogás miatt ezt soha nem lehetett kihasználni” – mondta el Mike Krack a BBC-nek.

Kellene-e csapatsorrendet alkalmaznia a Ducatinak?

Fabio Quartararo aragóniai kiesésével Francesco Bagnaia úgy is tíz pontra megközelítette a franciát a vb-tabellán, hogy az utolsó körben elvette tőle a győzelmet a márkatárs Enea Bastianini, és bár a forma alapján már egyértelműen a ducatis tekinthető a fő favoritnak, a szoros világbajnoki harcban még akár kritikus fontosságú is lehet a honfitárs által elvett öt pont. A Formula Motocast friss adásában egyszerre érveltünk amellett és az ellen, hogy a 2007 óta első egyéni vb-sikerére hajtó bolognai gyártónak (amely a jelek és nyilatkozatok szerint maga sem tudja eldönteni még a kérdést) egyértelműsítenie kellene-e vagy sem, hogy Bagnaia a prioritás – a vonatkozó rész 33:24-től hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megvan, mikor és hol rendezik 2023-ban az F1 előszezoni tesztjét

A Formula-1 kedden adta ki a Motorsport Világtanács által is elfogadott 2023-as versenynaptárát. Egyúttal arra is fény derült a bejelentésből, hogy mikor és hol fog hivatalos teszten készülni a mezőny a rekordot jelentő 24 futamból álló évadra: a helyszín az idénynyitónak is otthont adó Bahrein lesz, ahol február 23-tól 25-ig, azaz az első fordulót megelőző héten csütörtöktől szombatig fognak gyakorolni a csapatok és a versenyzők. Ez azt is jelenti, hogy az idei hattal ellentétben jövőre már csak három tesztnap áll majd az alakulatok rendelkezésére, de ezúttal nem is kell olyan jelentős szabályváltozásokkal megbirkózniuk, amelyek indokolnák, hogy ismét két helyszínen körözzenek az autókkal.

teszt-dppi-f1-2022

fotó: DPPI

Újabb Fittipaldi mutatkozik be az F3-ban

A monzai szezonzárót követően a mai naptól kezdve három napon át tesztel a Formula-3 Jerezben. A mezőnyben feltűnik a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi unokája, Emerson Fittipaldi Jr. is, aki tavaly a dán Formula-4-ben szerepelt, ahol az összetett harmadik helyét szerezte meg. A 15 éves Emmo nem az első Fittipaldi, aki megfordult a királykategóriába vezető úton az elmúlt időszakban. A fiatalabb unoka, Enzo Fittipaldi versenyzett az F3-ban és az F2-ben is, utóbbi tabelláján jelenleg is a hatodik helyen áll, de megvan az esélye arra is, hogy a szezont az összetett dobogón zárja. Az idősebb unoka, Pietro Fittipaldi pedig Romain Grosjean szörnyű balesetét követően bemutatkozhatott a száguldó cirkuszban is két futam erejéig a 2020-as idény végén. 

Azonban nem csupán a brazil neve cseng ismerősen a névsorban, hiszen 10 olyan pilóta van a tesztelők között, aki már legalább egy teljes szezont lehúzott a Formula-3-ban, köztük az idén kétszer is sprintet nyerő Franco Colapinto vagy a többszörös dobogós Zak O'Sullivan. Mellettük feltűnik egy másik versenyző is, aki rokoni szálakkal kötődik a Formula-1-hez, hiszen részt vesz a teszten Sebastian Montoya, Juan Pablo Montoya fia, aki idén egy hétvége erejéig már bemutatkozott az F3-ban és a Holland Nagydíj mindkét futamán a nyolcadik helyen ért célba.

Minden idők legkésőbb kezdődő F1-es futama lesz a Las Vegas-i Nagydíj

A Formula-1 illetékesei bejelentették, hogy a már eleve kivételes, szombati időpontban lévő futam helyi idő szerint 22 órakor fog elrajtolni 2023. november 18-án, ami Magyarországon vasárnap reggel 7 órát jelent majd – helyi idő szerint sosem volt ilyen későn még rajt kitűzve. A Bűnök Városában megrendezendő nagydíj 1985 óta az első viadal, amelyet szombaton tartanak. A száguldó cirkusz történelmében eddig összesen 73 futam volt, amit nem vasárnap rendeztek, így Las Vegas a 74. kivétel lesz, melynek időmérője pénteken, első szabadedzései pedig csütörtökön lesznek – ez nálunk szombat, illetve péntek hajnalra és kora reggelre esik.

Az 50 körös versenyt a F1 leghosszabb utcai versenypályáján tartják majd, miután az aszfaltcsík hosszúságát 6,12 km hosszúra tervezték, 14 kanyarral. A pálya érinteni fogja a legendás Las Vegas Stripet is, így az autók a város központjában, a világ leghíresebb kaszinói és szállodái előtt fognak versenyezni esti, villanyfényes körülmények között.

Nevada állam legnépesebb települése a harmadik amerikai versenyhelyszín lesz a 2023-as versenynaptárban, Miami és Austin mellett. A futam a jövő évi szezon utolsó előtti versenyhétvégéje lesz, így a csapatok az egész éjszaki meló után, a viadalt követően egyből pakolhatnak majd a szezonzáróra, melyet közvetlenül a Las Vegas-i Nagydíjat követő héten, november 23-án tartanak, Abu Dhabiban.

Akár már jövőre MotoGP-futamot rendezhet India

Már a múlt hétvégi Aragóniai Nagydíj során is felröppentek olyan híresztelések, miszerint a gyorsaságimotoros-világbajnok a nagyon közeli jövőben ellátogathat Indiába. Szerdán aztán Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke és a szervezet sportigazgatója, Carlos Ezpeleta egy Delhiben tartott sajtótájékoztatón be is jelentették, hogy egyetértési megállapodást írtak alá a helyi promóter FairStreet Sportscal, amelynek értelmében hét éven át versenyt rendezhet az ázsiai ország. A Bharat Nagydíjat (ez India neve hindi nyelven) a Formula-1 által az előző évtized elején néhány alkalommal használt Buddh International Circuiten rendeznék, és mivel a tárgyalások előrehaladott állapotban tartanak a helyi sportminisztériummal és kormányzattal, az sem kizárt, hogy az első futamra már 2023-ban sor kerülhet – igaz, egyes vélemények szerint reálisabb a 2024-es kezdés.

Ha India valóban érkezik, ez egy újabb lépcsője lenne a MotoGP dél-ázsiai terjeszkedésének: Malajzia már régóta a versenynaptár része, míg az utóbbi években Thaiföld és Indonézia is csatlakozott a menetrendhez. Indián kívül új helyszínként merült fel a napokban Kazahsztán is, a Sokol Circuit ráadásul a híresztelések szerint helyet is kapott az előzetes 2023-as versenynaptár-tervezetben is.

india-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Zajlik az Alpine privát tesztje a Hungararoringen – De Vriesé a mai nap

Háromnapos tesztet tart az F1-es istálló a Magyar Nagydíjon, autóba ültetve olyan pilótákat, akik szóba jöhetnek a 2023-as szabad ülés kapcsán. A gyakorlást eredetileg Oscar Piastri tesztsorozata részeként szervezte a csapat a tavalyi A521-gyel, de az ausztrált övező szerződéses vita miatt változtak a tervek.

A teszt kapcsán, melynek pontos időpontját a Formula.hu elsőként tudta meg, számos versenyző neve felmerült: szó volt arról, hogy akár Sebastian Vettel, Mick Schumacher és Nico Hülkenberg is az Alpine-ba ülhet, de szereplésük nem valósult meg, akárcsak Colton Herta debütálása, miután bizonyossá vált, hogy az amerikai nem kap kivételként szuperlicenszet. A névsor így három névre csökkent: Nyck de Vries, Jack Doohan és a teszthez utoljára csatlakozó Antonio Giovinazzi kapta meg a lehetőséget.

A háromnapos teszt első napján, kedden Giovinazzi ült autóba, a szerda De Vriesé, a csütörtöki zárónapon pedig Doohan következik. A holland a pilótapiac legfelkapottabb szereplőjévé vált pontszerzéssel végződő monzai bemutatkozása után: a hírek szerint a Williams, az Alpine és az AlphaTauri ülésére is esélyes. Az Alpine első számú jelöltje ennek ellenére jelen állás szerint továbbra is az a versenyző, aki nem vesz részt a mogyoródi teszten, Pierre Gasly.

Az Alpine hivatalos csatornáin nem osztott meg képeket és információt a tesztről, de kémfotókat és -videókat szokás szerint találunk a közösségi médiában:

Videó: így autóztatta meg a celebeket a Ferrarival Leclerc Fioranóban

Egy háromüléses F1-es Ferrariba ültette be a Ferrari vendégeit, Luis Salt és Fedezt Charles Leclerc és nem kímélte őket a fioranói tesztpályán.

Jaime Alguersuari: A Red Bullnál semmi sem volt elég

Komoly kritikával illette korábbi munkaadóját a spanyolok egykori Formula-1-es pilótája. Jaime Alguersuari az osztrákok utánpótlásából került ki, 2009 és 2011 között pedig a Toro Rosso csapatánál kapott lehetőséget. Később a Formula-E sorozatában is próbálkozott, végül visszavonult és műsorvezetőnek, valamint DJ-nek állt. Most az El Confidencialnak nyilatkozva árulta el, hogyan szabadultak meg tőle annak idején. „Franz Tost felhívott a Cepsa rendezvény másnapján reggel nyolckor, hogy közölje, a Red Bull nem tud tovább segíteni, és rossz hírei vannak, majd kinyomta a telefont. Gondolom nem akart velem beszélni. Egyenesen Helmut Markót hívtam ezután és megkérdeztem tőle, ugye ez csak egy vicc? Miről van szó, Helmut? Erre ő annyit felelt, hogy Nem tudtam semmit sem tenni” – idézte őt a Racefans.

Alguersuari elmondta, mai napig bántja az eset, főként azért, mert az alakulatnál véleménye szerint túlságosan is maximalisták voltak. „A Red Bullnál sosem éltél békében az F1-en belül, még a nagyszerű eredmények ellenére sem. Kiváló munkát végeztél, de soha nem úgy távoztál, hogy azt érezted, a munka elvégeztetett és mindenki boldog. A riválisaid többet gratuláltak neked, mint a csapattagok. Ezt 15 éves koromtól éltem meg, de soha semmi sem volt elég. Ez a Red Bull iskolája, amit én is átéltem és megfigyelhető, hogy hasonló a minta Max Verstappen esetében az édesapjával” – tette hozzá.

Hill: Verstappennek nem kell kockáztatnia

Matematikailag akár már a Szingapúri Nagydíjon bebiztosíthatja karrierje második világbajnoki címét Max Verstappen, erre pedig igazán jó esély mutatkozik Damon Hill szerint. Az 1996-os szezon bajnoka úgy véli, a holland pilótának jelentős előnye van azáltal, hogy nincs szüksége felesleges kockázatvállalásra. „Számomra sosem volt kérdéses az eredmény. Nem fog kockáztatni, mert nincs rá szüksége, Mindent kézben tart, nem igaz?” – tette fel a költői kérdést az F1Nation podcastben, ahol többek között Mattia Binotto kijelentésére is reagált. Az olaszok csapatfőnöke nemrégiben azt mondta, nincs ok arra, hogy a Ferrari ne nyerje meg az összes hátralévő versenyt 2022-ben, ám Hill ezt egészen másképp látja. „Van, egyértelműen van. A Ferrari, Max és a Red Bull. Elég visszaemlékezni Spára, ahol megemelték az autók hasmagasságát, majd mindenki azt mondta, hogy ez fájni fog a Red Bull számára, mégis sikerült megoldaniuk” – tette hozzá a korábbi F1-es pilóta.

Egy hétvégére tették a Belga Nagydíjat és spái 24 órást

A 2023-as Formula-1-es versenynaptárban új helyre került a Belga Nagydíj: az eddig nyári szünetet követő versenyt áthelyezték júliusra. Egy korábbi naptárverzióban Spa szerepelt július 23-án és a Hungaroring július 30-án, a hivatalos változatban azonban a két pálya helyet cserélt. Csakhogy július 29-30-at, ahova Belgium került, már bejelentették korábban a spái 24 órás GT-verseny időpontjaként.

Az ütközés nem állt fenn sokáig: Stephane Ratel, a GT World Challenge és Intercontinental GT Challenge promótere elmondta az Autosportnak, számított a Formula-1 lépésére, és ennek megfelelően gyorsan áthelyezték a 24 órást július 1-2. hétvégéjére. Ez az átütemezés azonban dominóeffektust indított el, mivel az SRO égisze alá tartozó többi sorozat menetrendjét is át kellett variálni, figyelembe véve azt is, hogy ne legyen ütközés a WEC-vel és egyéb sorozatokkal. Ratel elmondása szerint a Belga Nagydíj áthelyezése következtében 14 időpontot módosítottak a GTWCE-ben, a GT2 Európa-bajnokságon, valamint a brit és francia GT-bajnokságban.

Fotó: Alfa Romeo

Sainz is gratulált a spanyol férfi kosárlabda válogatottnak

Bár sokan Franciaország sikerére számítottak, végül Spanyolország nyerte meg a férfi kosárlabda Európa-bajnokságot, melynek döntőjében 88-76-ra győzték le az olimpiai ezüstérmes francia együttest. A sikerhez Twitteren keresztül a Ferrari spanyol pilótája, Carlos Sainz is gratulált. „Gratulálunk!! Nagyszerű” – írta közösségi oldalán a 28 esztendős versenyző. A spanyol válogatott története során negyedszer lett Eb-győztes. 

Webes platform reklámjában szerepelt Daniel Ricciardo és Pep Guardiola

Nem akármilyen szereplőket válogattak össze az OKX nevű applikáció reklámjába, mely kereken egyperces hosszával feltétlenül rövidnek sem mondható. Az alkalmazás a kriptovalutával való kereskedésre szakosodott, a hirdetésben pedig két ember találgatja azt egy kávézóban, hogy mit takarhat a márkanév. A cég a McLaren egyik szponzoraként van jelen a Formula-1-ben, de a Manchester City labdarúgó csapatát is támogatják, így történhetett az, hogy a filmben szerepet kapott az együttes vezetőedzője, Pep Guardiola, valamint a wokingi istálló pilótája, Daniel Ricciardo is, aki többek között a márka egyik nagyköveteként is tevékenykedik. Az ausztrál versenyző saját közösségi oldalán is megosztotta a felvételt.

Will Power csak a következő szezonnal foglalkozik

Nemrégiben ért véget az IndyCar 2022-es szezonja, melyet Will Power nyert meg. A Penske versenyzője ezzel karrierje második bajnoki címét gyűjtötte be, ami elég különlegesre sikerült. A rutinos ausztrál ugyan mindössze egyetlen futamgyőzelmet szerzett az idény során, ám a versenyek több mint felén felállhatott a pódiumra, ez a konstans teljesítmény pedig elegendőnek bizonyult a riválisaival szemben. Bár most az ünneplés időszaka következne, Power már alig várja a következő futamot. „Ez nem olyan óriási érzés. A célvonalon való áthaladás és a többi nem volt olyan hatalmas, mint amikor megnyertem az Indy500-at, vagy az első bajnoki címet. Ez inkább olyan volt, hogy a munkát elvégeztük, jöhet a következő. Így érzem magamat jelenleg. Nem igazán gondolok erre sokat, inkább a jövő évvel foglalkozom. Egyszerűen nem tudok mit kezdeni magammal” – idézte a 41 esztendős pilótát a Racefans.

Wolff szerint vakmerő stratégiába vág bele a Red Bull

Ezúttal Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője szólalt meg a Red Bull és a Porsche végül létre nem jött házasságával kapcsolatban. Az energiaitalosok azt hangoztatták, hogy a függetlenségüket akarták megőrizni és saját motort akarnak gyártani a saját épületükben, ami Wolff szerint rizikós lépés.

„Szerintem ez egy vakmerő stratégia. Az világos, hogy a Red Bull már régóta ezt szerette volna elérni (hogy saját magának gyárthasson motort és ne függjön senki mástól) és most össze is jön, ezt a tervet állítják fel, mi pedig majd meglátjuk, hogy mi történik 2026-27-28-ban. Nyilvánvaló, hogy ez megadja az irányt és mivel nem ismerem a részleteket, így nem tudom, hogy a Porsche vagy esetleg a Honda a nevére veszi-e ezeket a motorokat” – idézi Wolff szavait a Motorsport.com.

„Az viszont biztos, hogy az ügy végkifejlete sajnálatos: jó lett volna a Porsche ellen küzdeni a Mercedesszel. A Porsche és a Red Bull együtt óriási partnerséget alkotott volna, egy nagy márkát. Nem tudom, hogy miért nem jött ez össze, de jó lett volna számunkra, az F1 számára és mindenki más számára, ha összeállnak és még vonzóbbá teszik a sportot. Ha egy akkora márka, mint a Porsche arra költi a dollárjait, hogy az F1-et marketingelje, abból mindannyian jól jövünk ki, szerintem ez a fontos rész” – tette hozzá.

-00122033_255

fotó: dppi

Binotto: Túl kevés a három motor egy szezonra

A legutóbbi Olasz Nagydíjon majdnem a mezőny fele, összesen kilenc pilóta kapott rajtrácsbüntetést amiatt, mert már a megengedett számot túllépő erőforrás-komponenst szereltek be az autójába. Emiatt pedig az előzetes rajtrácsot is csak hosszú órákkal az időmérő vége után adta ki az FIA. A kavarodást a versenyzők is szóvá tették, közülük néhányan azt is megemlítették, hogy a versenynaptár bővítése mellett irreális az egy idényre előírt maximum három hajtáslánc – és ugyanezt a szempontot dobta be Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is, amikor erről kérdezték:

„Azért tartott ilyen sokáig a rajtrács kiadása, mert különböző értelmezések vannak és a szabályok nem elég világosak. Ezt egyértelműen meg kell oldanunk a jövőre nézve: és szerintem nem is csak azt, hogyan állítják össze a rajtrácsot a büntetésekkel, hanem maguknak a büntetéseknek a mennyisége is túl sok. Szerintem nehéz a rajongóknak is azt látni, hogy aki megszerzi a pole-t, az mégsem a pole-ból indul, mert rajtrácsbüntetése van. Szóval talán a versenyzőnkénti három erőforrás egy szezonra kicsit kevés a mostani állapotban. Ezt talán át kell gondolnunk a következő évadokra.”

monza-start-f1-2022-dppi

fotó: 

Szingapúri emlék: négy éve futotta karrierje egyik legnagyobb időmérős körét Hamilton

Szingapúrban általában nem viselkedett túl jól a Mercedes még a legdominánsabb éveiben sem, 2018-ban is a Ferrari, valamint a Red Bull mozgott a legjobban a szabadedzések során. Lewis Hamilton mindenesetre harminc ponttal vezetett már a hétvégére érkezve Sebastian Vettel előtt, így nem kellett feltétlenül nyernie, emiatt nem is aggódták túl a pénteket és a szombati harmadik gyakorlást a Mercedesnél. Az időmérő első szakaszában Hamilton csak a 13. időt futotta meg, majd a Q2-ben Kimi Raikkönen, Max Verstappen és Valtteri Bottas mögött negyedikként zárt, épphogy megelőzve Daniel Ricciardót.

Majd jött a Q3 és a brit klasszis félelmetes köre: gyakorlatilag az összes kanyart tökéletesen kapta el és a semmiből teljességgel valószínűtlen teljesítménnyel leiskolázta a mezőnyt. Verstappen is hasonlóan kiemelkedő produkciót nyújtott, így övé lett a második pozíció, de Hamilton még neki is adott bő három tizedmásodpercet, a harmadik Vettelnek hatot, a másik Mercedesben ülő Bottasnak hetet, Raikkönennek nyolcat, a Q1-ben még leggyorsabb Ricciardónak pedig kis híján egy teljes másodpercet. 

Hamilton pályafutásának egyik legnagyobb kvalifikációs köre ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető - egyébként utána a pole-ból rajtolva meg is nyerte a versenyt Verstappen és Vettel előtt.

pole

Verstappen újabb rangsorban a dobogón

Max Verstappen egy újabb statisztika örökranglistáján került az élmezőnybe az Olasz Nagydíjon aratott győzelmével. A holland versenyző sikerének köszönhetően először állhatott karrierje során dobogóra a monzai aszfaltcsíkon, mellyel a pálya a 30. helyszínné vált, ahol a Red Bull pilótája a pódiumon végzett. Verstappen eddigi legjobb helyezése az olasz futamon egy ötödik pozíció volt 2018-ban, melyet most tudott a dobogó legfelső fokára váltani. 

A regnáló világbajnok legutóbbi teljesítményével feljött a ranglista második helyére, megelőzte Alain Prostot, most pedig holtversenyben áll Kimi Raikkonennel, aki szintén 30 helyszínen tudott az első háromban végezni. Az első pozíciót Lewis Hamilton foglalja el, aki 35 pályán állhatott fel a pódiumra. Verstappen karrierje során csupán egy aszfaltcsíkon nem tudott serleget szerezni a futam végén, ez pedig a 2020-as évben beugró, szintén olasz Mugello volt. A rangsort vezető Hamilton esetében ez a szám 2, a brit idén Miamiban, illetve korábban az indiai versenyeken sem tudott a dobogón végezni.

 

Kovalainen megnyerte a Japán Ralibajnokságot

Heikki Kovalainen 2012-ben futott utoljára teljes szezont a Formula-1-ben, 2012-ben pedig az utolsó két futamon helyettesítette a műtáéten áteső Kimi Raikkönent a Lotusnál. Azóta több sorozatban is megfordult már, de leginkább Ázsiában talált otthonra. A Super GT után a Japán Ralibajnokságban próbálta ki magát, idén pedig felért a csúcsra a finn: navigátorával, Sae Kitagawával megnyerték a bajnokságot, annak ellenére is, hogy az utolsó, hokkaidói versenyen összetörték Skodájukat.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Heikki Kovalainen (@heikkikovalainen) által megosztott bejegyzés

 

Szögre akasztja a sisakot a magyar gokartos

A többszörös magyar bajnok gokartversenyző, Krausz Dániel a Facebookon jelentette be visszavonulását a sporttól: "Sziasztok, kedves követőim!Szeretném bejelenteni a visszavonulásom! 14 éves vagyok, és az eddigi életem több mint felét a versenyzésnek szenteltem. Mégis most úgy döntöttem, hogy abbahagyom. Ennek több oka is van. 14 évesen már belátom, hogy a gyerekkori álmom megvalósításához, azaz ahhoz, hogy Formula 1-es pilóta legyek sokkal több pénzre van szükség, mint amit valaha is remélhetek."

"A Formula 1-hez nemcsak pénzre van szükség, hanem olyan kapcsolatokra, ami nekem soha nem lesz meg, de ami nagyon fontos: rengeteget tanultam, fejlődtem és komolyodtam ez alatt a több mint 7 év versenyzés alatt. Több bajnoki címet is sikerült szereznem és a pályán mindig nagyon élveztem a vezetést. Nagyon sok energiára, akaraterőre és kitartásra volt szükségem, hogy ilyen eredményeket érjek el, de úgy érzem megérte, egy egész életre szóló élményekkel és sikerekkel gazdagodtam ez alatt az idő alatt."

Fotó: Krausz Dániel/Facebook

"Ha adhatok tanácsot bárkinek, akkor azt javaslom, hogy sportoljatok, versenyezzetek és próbáljatok meg a legjobbak lenni, de csak a pályán! Ne foglalkozzatok vele, hogy mit tesznek a szervezők, a szülők vagy a csapatok a pályán kívül, Ti csak a becsületes versenyzésre koncentráljatok! A tudásotokat soha senki nem fogja tudni elvenni, az a Tiétek!
Szeretném megköszönni mindenkinek, aki a pályafutásom során segített, szurkolt, vagy csak követte a versenyzésem, mindig lelkesített, hogy ilyen sokan figyeltétek az eseményeket.
Külön szeretném megköszönni a CCK Cocktail Sport csapatnak a bajnoki címeket, amiket velük értem el, a családomnak a sok időt és energiát, amit belém fektettek. Nagyon köszönöm a TOP MOTORSPORT csapatnak, a KMS csapatnak és a CRG csapatnak a közreműködését, tanítását és segítségét. Úgy érzem ők mind részesei a sikereimnek, ezért nagyon hálás vagyok nekik."