Vasárnap került sor az IndyCar 2022-es idényének szezonzárója Laguna Secába, ahova összesen öt pilóta érkezett meg úgy, hogy még volt esélye a bajnoki címre. Az időmérő után azonban nagy lépést tett a végső siker felé az éllovas Will Power, aki megszerezte a pole-pozíciót – méghozzá karrierje sorána 68.-at, amivel megdöntötte Mario Andretti korábbi csúcsát –, míg két fő üldözője közül Scott Dixon a 13., Josef Newgarden egy megpördülés utáni körtörlések után csak a 25. pozícióba kvalifikálta magát. A matematikailag még szintén versenyben lévő Marcus Ericsson és Scott McLaughlin a top 10 második feléből várhatta a startot.
Power a rajt után is maradt az élen, mögé Callum Ilott átugrásával Alexander Rossi és Pato O’Ward zárkózott fel. A bajnoki üldözők közül azonban csak Josef Newgarden tudott néhány pozíciót fogni az első körökben, míg a futam első incidensét Jimmie Johnson és Dalton Kellett kontaktja és utóbbi emiatti megforgása szolgáltatta.
A bokszkiállások első köre után is jó helyzetben volt Power, viszont az eltérő stratégián lévő Alex Palou átvette tőle a vezetést. Newgarden is parádés tempót diktált, a táv harmadánál már az első tízben autózott két kerékcserével együtt is. A lapokat aztán az keverte meg még jobban, hogy Ilott alatt megállt az autó a pályán, emiatt pedig teljes pályás sárga lépett életbe: mindezt kihasználták második cseréjükhöz az élen állók (Palou és Felix Rosenqvist is összeért), a safety car viszont összegyűjtötte maga mögött a mezőnyt.
Amely Palou, Power, Felix Rosenqvist, O’Ward, Newgarden sorrendben vágott neki az újraindításnak. Newgarden viszont tovább menetelt: pár kör alatt mindkét Arrow McLaren SP-t lenyomta a Dugóhúzóban, így megérkezett Power mögé. Két körrel később pedig meg is történt az előzés a Penske versenyzői között: az ausztrált is a legendás kanyarban előzte meg az amerikai rivális és csapattárs. De nemcsak ő remekelt féltáv környékén, hanem Romain Grosjean is: az Andretti franciája is elment a Rosenqvist, O’Ward páros mellett.
Newgarden a 95 körös táv kétharmadánál harmadszor is kiállt és lágy keverékű gumikat raktak fel neki, amelyeken őrült tempót produkált, s miután a többiek pedig megejtették a maguk utolsó cseréjét, az élen találta magát. A keményebb, de némileg frissebb abroncsokon persze Palou és Power elkezdett rá visszazárkózni, Newgarden pedig a 73. körben újra jött a bokszba, immár szintén utoljára és a kemény gumikért: a második helyen, húsz másodperces hátrányban tért vissza a pályára – ez a különbség azonban nem csökkenni, hanem nőni látszott a következő körökben.
A finálé sem tartogatott már fordulatot: a leköszönő bajnok Palou idei egyetlen győzelmét aratta (ő lett a kilencedik különböző első helyezett 2022-ben), Newgarden a mezőny végéről startolva lett második, a bajnoki címet viszont Will Power zsebelte be – 2014 után másodszor. A Penske 41 éves ausztrálja ugyan csak egyszer nyert idén Newgarden öt diadalával szemben, viszont a versenyek több mint felén felállhatott a pódiumra, így a konstans erős teljesítményt ért aranyat számára.
A dobogósok mögött Rosenqvist, Christian Lundgaard és Grosjean futott be. Dixon 12. lett, ezzel övé lett a bajnoki harmadik hely, a negyedik pozíciót viszont McLaughlin elorozta az Indy 500-győztes Ericsson elől (sőt, az ex-F1-est még Palou is beelőzte a tabellán): az ausztrál hetedik lett, míg a svéd kilencedik. Közéjük Rossi ékelődött be, míg a tízet Colton Herta tette teljessé Laguna Secában.
A futam végeredménye:
1. | Alex Palou | Chip Ganassi | |
2. | Josef Newgarden | Team Penske | 30.3812 |
3. | Will Power | Team Penske | 33.8528 |
4. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 35.5322 |
5. | Christian Lundgaard | RLL Racing | 50.8901 |
6. | Scott McLaughlin | Team Penske | 56.1091 |
7. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | 57.9853 |
8. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | 59.9521 |
9. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi | 1'02.6247 |
10. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 1'05.3231 |
11. | Colton Herta | Andretti Autosport | 1'07.6483 |
12. | Scott Dixon | Chip Ganassi | 1'07.9752 |
13. | David Malukas | Dale Coyne Racing | 1 kör /11.8691 |
14. | Rinus Veekay | Ed Carpenter Racing | 1 kör /12.7187 |
15. | Devlin Defrancesco | Andretti Autosport | 1 kör /18.1763 |
16. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi | 1 kör /26.8002 |
17. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | 1 kör /27.2444 |
18. | Graham Rahal | RLL Racing | 1 kör /27.4670 |
19. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 1 kör /29.8306 |
20. | Jack Harvey | RLL Racing | 1 kör /45.5790 |
21. | Kyle Kirkwood | A.J. Foyt Enterprises | 1 kör /45.9641 |
22. | Simone de Silvestro | Paretta Autosport | 1 kör /50.7480 |
23. | Takuma Sato | Dale Coyne Racing | 1 kör /1'15.4581 |
24. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 2 kör /6.7071 |
25. | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | 2 kör /1'01.4549 |
26. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Kiesett |