DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 24. csütörtök

„Nem láttam, hogy olyan jól teljesítettek volna…” – Horner megint odaszúrt Wolffnak Verstappen miatt

Hosszú hónapok óta tart a kisebb szócsata a Red Bull és a Mercedes Formula-1-es csapatfőnökei között annak kapcsán, hogy Toto Wolff nyíltan udvarolt többször is Max Verstappennek. Még Zandvoortban is arról beszélt a Mercedes-vezér, hogy csak a nyáron dőlt el, hogy 2025-ben nem érkezik hozzájuk az energiaitalosokkal egyébként 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok. De vajon aggódott-e Christian Horner Verstappen esetleges elvesztése miatt?

„Nem. Azt találom inkább meglepőnek, hogy ilyen sokat beszéltek erről a médiában. A helyzet mindig is egyértelmű volt köztünk Maxszal, és szerintem beszélhetnek mások, de mi komfortosan érezzük magunkat azzal, ahol állunk” – fogalmazott a Holland Nagydíj után Horner, aki arra is utalt, hogy Verstappen megtartása és maradása függhet a Red Bull teljesítményétől, és egyúttal ennek kapcsán oda is szúrt a Mercedesnek:

„Rajtunk áll, hogy teljesítsünk. Van egy megállapodásunk 2028-ig, szóval tőlünk fog, hogyan teljesítünk. Nem láttam úgy, hogy Toto autói olyan jól teljesítettek volna ma… Minden szerződésnek van teljesítményre vonatkozó része. Nem fogunk ezekről beszélni, de amíg versenyképes az autónk, tudjuk, mi a helyzet. 2028 még nagyon messze van, a mi feladatunk győztes autóval előállni.”

f1-horner-verstappen-redbull

Hírek, információk, beszámolók, érdekességek: csatlakozz a Formula.hu ralis csoportjához!

Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Erre a linkre, vagy a képre kattintva csatlakozzatok a Formula.hu új ralis Facebook-csoportjához!

xgkuhiouwcvqshu9vkd4_lg

fotó: Béres Gábor

Az ifjú Trulli máris az F3-ba igazolt

Nem fecsérli az időt a Formula-1-ben 15 szezont lehúzó és 2004-es Monacói Nagydíjat megnyerő Jarno Trulli 16 éves fia: Enzo Trulli mindössze második együléses szezonjában már az FIA Formula-3-ban versenyez, a Carlin színeiben. Trulli 2021-ben a gokartot követően előbb a téli emirátusokbeli F4-es szériában debütált, melyet megnyert, majd az Euroformula Openben folytatta, ahol hetedik lett a bajnokságban – szezon közben váltott jelenlegi csapatára.

A Carlin három újonccal indul a 2022-es F3-as szezonban, Trulli két csapattársa a brit Zak O’Sullivan – a GB3 bajnoka, a rangos Autosport Award legfrissebb nyertese – és az amerikai Brad Benavides lesznek.

Túl zajos lett volna, ezért nem jön a Hungaroringre a Le Mans Series

Az előzetes tervezzek ellentétben mégsem versenyez Magyarországon az európai Le Mans Series - erről a Hungaroring adott ki egy közleményt.

„A Le Mans Seriesről kapott adatokat elemezve világossá vált, hogy a sorozat hazai megrendezése a zajhatás szempontjából nem fért volna bele a jelenleg érvényes jogszabályban meghatározott maximum 70 decibeles legfelső kategóriába" - számoltak be.

"A Hungaroring betartja és betartatja a rá vonatkozó jogszabályi előírásokat, hosszas mérlegelés után emiatt kellett meghozni azt a nehéz döntést, hogy nem véglegesítjük a megállapodást a Le Mans Series rendezőjével a magyar versenyről. A kormányhatározattal biztosított Formula 1 Magyar Nagydíj, valamint a további, bejelentett nemzetközi versenyek – amelyek zaj szempontból is megfelelnek az előírásoknak – megrendezését semmi sem veszélyezteti.”

A sorozat már be is jelentette, hogy a Hungaroring helyett Monzában fog versenyezni.

pf2_14

fotó: Hungaroring

22 másodpercben a 2022-es autók tudnivalói

Minden eddiginél rövidebb idő alatt foglalta össze a Formula-1, pontosan miben más az idei autó a tavalyihoz képest. De lépést tudunk-e tartani ezzel a gyors magyarázattal?

Tesztprogramot indítana fiataljainak a McLaren

A csapatok aktívan gondoskodnak az F1 utánpótlásáról pilótaneveldéiknek köszönhetően, a fiatalok felkészítését azonban megnehezíti a kevés gyakorlási lehetőség. Ezt kiküszöbölendő, az F1 idén előírta, hogy legalább két pénteki első szabadedzésen kötelező a juniorokat szerepeltetni, amivel az istállók is egyetértettek, és sokan hamar keresni is kezdték a jelöltjeiket.

A McLaren még nem tudja 100%-os biztonsággal, kik kapnak majd lehetőséget, de Zak Brown elárulta, ki a legnagyobb esélyes rá. Pato O’Ward neve talán senkit nem lep meg. „A szabályok alapján valakit be kell ültetnünk két szabadedzésre, de még nem döntöttük el, ki lesz az. Ő mindenesetre az egyik jelöltünk” – mondta Brown, aki szerint ha O’Ward megnyeri az IndyCart, az közel sem jelenti azt, hogy az F1-ben helytállna, ezért is kell kipróbálni őt. A McLaren a szabadedzések mellett épp ezért kihasználna egy másik szabályváltozást is. „Hosszú idő óta először, a nagy szabályváltozásoknak köszönhetően, tesztelhetünk a tavalyi autóval. Ez alapján szeretnénk is egy olyan tesztprogramot indítani, mint régen.”

Egy másik IndyCar-pilóta neve is felmerült azonban a csapatnál, és Brown még őt sem zárja ki teljesen. „Colton? Ha nagyon szépen megkérnek, akkor talán. Azt hiszem, Colton nagyon jó” – utalt Colton Hertára, akit az F1-es csapatvásárláson gondolkodó Michael Andretti szeretne a száguldó cirkuszba vinni.

Vajon hová tűntek a Ferrari pilótái?

Két átlagos fotó, melyen két pilótát kell megtalálni. Mindez elég egyszerűen hangzik, ám annyira mégsem könnyű. A képeken Charles Leclerc és Carlos Sainz lettek valahová elrejtve, a Ferrari pedig arra bátorít mindenkit, hogy játsszon egy jót és keressük meg a versenyzőket.

Ha lemaradtál az IndyCar szezonnyitójáról, itt pótolhatod a lényeget

Vasárnap este St. Petersburgben rendezték meg az IndyCar idei első futamát – mutatjuk a videós összefoglalót a legfontosabb történésekkel:

Rajtol a MotoGP-szezon: csatlakozz Facebook-csoportunkhoz, hogy ne maradj le semmiről!

A hétvégén a Katari Nagydíjjal elstartol a MotoGP 2022-es idénye, így értelemszerűen felpörögnek az események a gyorsaságimotoros-világbajnokság háza táján. Ha imádod a kétkerekűeket és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még részletesebben számolunk be még több hírről és információról a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-teszt

 

Holnap döntenek az orosz versenyzők sorsáról?

Fontos döntések születhetnek március első napján: rendkívüli ülést tart kedden az FIA Motorsport Világtanácsa, amelynek témája az orosz-ukrán konfliktus lesz. Vélhetően ezen a tanácskozáson születhet döntés a motorsportban szereplő orosz versenyzők és szponzorok jövőjéről is. „A Motorsport Világtanács rendkívüli ülést hív össze holnapra, hogy megvitassák az ukrajnai válsággal kapcsolatos kérdéseket" - tudtuk meg az FIA szóvivőjétől, aki közölte azt is: további információkkal a keddi ülés után szolgálnak majd.

Videó: A Svéd Rali legjobb és legfontosabb pillanatai

Íme, a WRC-szezon második fordulójának mozgóképes összefoglalója:

Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken!

Andretti–Honda: az IndyCar után az F1-ben is?

Az Alfa felvásárlására tett sikertelen kísérlet és a minapi puhatolózásra érkezett elutasító reakció után újabb, minden korábbinál izgalmasabb forgatókönyv rajzolódott ki az Andretti F1-es beszállását illetően: két Renault-val töltött év után a sportágba „visszatérő” Honda gyári csapata lehet az amerikai alakulat. Hogy mi a helyzet aktuálisan az amerikai alakulat F1-es próbálkozásaival, arról a Formula Podcast legutóbbi adásában 01:11:12-től beszélgettünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Kilenc kanyarban is alakítanak a dzsiddai pályán

2021-ben a szezon utolsó előtti versenye volt a Szaúd-Arábiai Nagydíj, 2022-ben pedig a második lesz, egy héttel közvetlenül a szezonnyitó előtt. A debütáló futamon több biztonsági aggály érte a nagy átlagsebességű aszfaltcsíkot beláthatatlan kanyarjai miatt – erre reagálva a szervezők több ponton módosítanak a pályán.

A szervezők közleménye szerint a 2-es, 3-as, 14-es és 21-es kanyarban másfél-két méterrel hátrébb kerülnek a falak és korlátok, így segítve a beláthatóságot. Az utolsó, 27-es kanyarban a jobboldali falat ugyancsak kitolják másfél méterrel, ezzel magát a pályát is kiszélesítve. (A többi ponton a pálya határa változatlan marad.)

A pálya konzultált a versenyzőkkel, akik több kanyarban simább felületű falat kértek, hogy ne okozzon gondot, ha közel haladva megsúrolják. Ennek érdekében a 4-es, 16-os, 22-es és 24-es kanyarban a betonelemekre acéllemezeket szerelnek.

Az ukrán szövetség bevonatná az orosz versenyzők licencét

Napok óta zajlik az ukrán-orosz háború, amely a sportra, azon belül a Formula-1 is hatással van. Jelen állás szerint nem rendezik meg szeptemberben az Orosz Nagydíjat, emellett nagy kérdés, hogy mi lesz a sorsa a Haas névadó szponzorának, az Uralkalinak, s ezáltal az általuk támogatott Nyikita Mazepinnek.

Az orosz versenyző azonban más miatt is aggódhat az ülése kapcsán. Az Ukrán Automobil Szövetség ugyanis azt kérte az FIA-tól, hogy a fegyveres konfliktus okán vonják be az összes nemzetközi porondon szereplő pilóta licencét, amelyet az orosz vagy a fehérorosz szövetségek állítottak ki – ez pedig értelemszerűen Mazepint is érintheti. Az ukrán szövetség emellett azt is kéri, hogy Oroszország és Fehéroroszország ne adhasson otthont egyetlen FIA-eseménynek sem, ne használhassák a zászlójuk színeit és egyéb jelképeket, valamint zárják ki az FIA összes orosz és fehérorosz tagját.

mazepin-teszt-dppi

Bemutató Horner, bokszoló Mazepin a Drive to Survive 4. évad előzetesében

A Netflix kiadta az első, bő egyperces trélert Formula-1-es dokumentumsorozatának új évadáról, amely március 11-től lesz elérhető a szolgáltatón. A fent említett momentumok mellett Hamilton és Verstappen silverstone-i és monzai ütközése, Ocon hungaroringi győzelme és Toto Wolff emlékezetes fejhallgató-ledobása is felsejlik a lendületes pillanatképek közt.

Hülkenberg: Emlékeztek erre a kis ukrán lányra?

A Force India és Renault egykori pilótája, Nico Hülkenberg is kiállt Ukrajna mellett a kelet-európai országban zajló konfliktusban. Egy személyes kötődést is felhozott: egy ukrán kislány éveken keresztül járt a nagydíjakra, német kedvencének szurkolni.

„Gondolataim az ukrán emberek körül forognak napok óta. Nem akarom elhinni, szomorú és dühös vagyok, ahogy azt látom, mi történik. Ez elfogadhatatlan, meg kell állítani” – írta a 182-szeres nagydíjrésztvevő. „Egyesek közületek emlékezhetnek erre a kislányra, Anastasiiára Kijevből, aki 11 éves ma. Az utóbbi években eljött pár futamra apukájával, hogy engem támogasson. Olyan erős egyéniség és szereti a sportot. Most itt az idő, hogy mi támogassuk őt és az összes többi ukrán embert és családot, akiknek el kell hagyniuk otthonaikat.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés

Domenicali: Nem lesz gond Szocsi pótlása

Az F1 vezére, Stefano Domenicali egyértelművé tette, hogy az orosz-ukrán háborús helyzett miatt kiebrudalt Orosz Nagydíj pótlása nem okoz majd gondot a Formula-1-nek, hiszen már tudják, hogy nem szabad olyan merevnek lenniük: "Az elmúlt években sok tapasztalatot szereztünk azzal kapcsolatosan, miként kell gyorsan elintézni azt, hogy egy pálya beugorjon a versenynaptárba, éppen emiatt nem okoz majd gondot a szocsi verseny pótlása, ha arra kerülne a sor" - nyilatkozta az olasz az F1i-nak, emellett pedig azt is megemlítette, hogy a jövőben 25 versennyel szeretnének számolni egy szezonban.

Ki a V8-as éra királya?

Egy érdekes mozgóképes statisztika arról, ki is a 2006 és 2013 között futott V8-as korszak koronázatlan (vagy inkább mégiscsak koronázott) királya. Persze az egész csak nézőpont kérdése, hiszen nem az a versenyző érte el a legtöbb pontot, aki a legtöbb győzelmet szerezte.

MiniBikers: Az előszezon

Jöjjön a szokásos, humoros összefoglaló a MotoGP szezon előtti tesztjéről!

Miért lehet veszélyben Mazepin F1-es ülése?

Rengeteg helyen lehetett az elmúlt napokban azt a roppant egyszerű valóságértelmezést olvasni, mely szerint Nyikita Mazepin helye pusztán azért került veszélybe a Haasnál, mert orosz. Ezt a súlyos félreértést is igyekeztünk körüljárni a Formula Podcast legújabb adásában, melynek első fél órájában az ukrajnai háborús cselekmények F1-re gyakorolt hatásáról beszélgettünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A legtöbb dobogó örökranglistája – 1950-től napjainkig

Már megint egy látványos mozgó infógrafika a Racing Statistics részéről: így alakult az összes dobogó ranglistája versenyről versenyre az F1 indulása óta. A csúcsot Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Graham Hill, Jackie Stewart, Carlos Reutemann és Niki Lauda tartotta, mígnem eljött a több mint száz dobogót felhalmozó ultraeredményes versenyzők kora: Alain Prosttól 2002-ben Michael Schumacher, tőle pedig 2020-ban Lewis Hamilton vette át a csúcsot. Mindez sokkal látványosabban: